handdator

Visa fullständig version : Förstasidan utbytt

Bergman
2004-09-12, 18:26
Iom nya forumsversionen så blev det oväntat mycket krångel med att fixa diverse saker som tex "visa användare som är online", senaste trådarna, slumpvisa bilder från fotoalbumet, inloggning m.m.

Därför har jag nu bytt ut förstasidan mot en helt ny. Den kan säkert kännas främmande till en början men jag hoppas innerligt att ni tycker den är bra.

Ris och ros om detta lämnas i denna tråd. :)

ljohan
2004-09-12, 18:33
Jag tycker det ser stiligt ut.
Jag tror det skulle se bättre ut ifall du centrerade Fiskesnack-logon och menyn.
Mer symmetriskt lixom.

:headbang:

Hundersmarck
2004-09-12, 18:34
jag märkte den nya förstasidan för 20 minuter kanske den verkar enklare p mkt fräschare. du får ros av mig! vart kan man se varandras bilder någonstans?förut kunde man kolla på under deras namn vart klickar man nu. roos roos o lite ris

Willy
2004-09-12, 18:42
Du skulle ju kunna trycka ihop mothugget och gora sa att man inte behover skrolla sa mkt for att se "latest news" for att fa battre overblick. En ide e ju och ha nagan slags omrostning oxa om diverse tings typ det dom har i aftonbladet som byts ut med olika fragor varje, varannan dag... Men det e ju som sagt en helt annan grej. Nya forumet kandes annars helt ok, tar val ett tag att lara sig. Det for ros o lite ris av mig=) Kanns som detskulle behovas lite finjustering bara.
DS, har inte sista bokstavarna pa detta tangentbord om nagan unfrar....

grindpalm
2004-09-12, 18:46
jag märkte den nya förstasidan för 20 minuter kanske den verkar enklare p mkt fräschare. du får ros av mig! vart kan man se varandras bilder någonstans?förut kunde man kolla på under deras namn vart klickar man nu. roos roos o lite ris

Jag håller med om att man borde kunna komma till användarens bilder via namnet. Det borde gå att lägga in som ett av alternativen som man får upp då man klickar på användaren, eller??

Eftersom jag vet så oootroligt lite om hemsidor och dess tillverkning är jag alltid väldigt imponerad av ert snabba arbete. Det ser ju helschysst ut. Keep up the good work!!!!

xtc
2004-09-12, 18:52
Ser riktigt trevligt ut, lär väl ta ett tag innan man känner sig hemma bara ;)

SpecimenHunter_Rasmus
2004-09-12, 18:58
vart kan man se varandras bilder någonstans?förut kunde man kolla på under deras namn vart klickar man nu.

Jag tycker att denna nya looken är mkt bättre... känns lite fräshare och lyxigare :) även om man inte är helt hemma på alla knappar å sånt ännu!
Det som jag tycker är lite dåligt samma som Hundersmack att man inte kan se bilderna längre...

Hoppas att servern ska funka bra nu!

MVH

Banathos
2004-09-12, 19:22
jag gillade faktiskt det gammla bättre :oj:

El Crapone
2004-09-12, 19:33
väldigt trevligt med den personliga rutan uppe till vänster :)

gillar dock inte den stora ytan "Sponsorerna" fått..
En annan sak som jag itne riktigt gilar är att jag måste skrolla både i sidled oc nerån för att se hela startsidan..

Men det hela verkar bli väldigt bra!

ep
2004-09-12, 19:47
Snyggt! Men jag tycker mothugget får alldeles för stor plats, den kanske kan flyttas och förminskas. Trådarna till höger får för lite plats, rubrikerna på trådarna kunde också vara lite mörkare och texten som står under (last post, replies mm) kunde vara ett snäpp mindre. Avdelarlinjen mellan rubrikerna kunde också vara mörkare.

Random-bilderna tycker jag inte behöver ha någon ruta med vit bakgrund och rubrik utan bara ligga direkt på den blåa bakgrunden som tidigare. Det gäller förresten även sponsorerna och mothygget också.

Annars jättesnyggt! Toppen med sökmöjlighet på förstasidan. Härligt med bilderna också!

El Crapone
2004-09-12, 20:02
ep:¨Håller med dig på varje punkt :)
lät väldigt bra..

Bergman
2004-09-12, 20:05
Bakgrunden på mothugget, bilderna & bannersarna går tyvärr inte att ta bort vad jag vet men ska luska lite i det hela senare.

Jag har ändrat proportionerna lite på kolumnerna nu. Bättre eller sämre ?

Fixade även in länken till användarnas fotoalbum & visar rekorden i profilen.

Mikespike82
2004-09-12, 20:07
Klart man tycker det ser bra ut, men diggade den gamla bättre!
Senaste forum rubrikerna tycker jag blir för stort, lättare att välja och vraka intressanta inlägg om man får det lite mera ihop tryckt och slippa scrolla =)

Annars ser det väl helt ok ut!

mangeboy79
2004-09-12, 20:13
en mörkare färg på rubrikerna i latest forum topics skulle sitta fint tycker grå o mörkgrå flyter ihop!

Åsunden
2004-09-12, 20:16
nu ser det riktigt bra ut!!!

Jag är nöjd!!!

Hundersmarck
2004-09-12, 20:19
en mörkare färg på rubrikerna i latest forum topics skulle sitta fint tycker grå o mörkgrå flyter ihop!
ja lite starkare färg man blir sömnig och de e svårt att urskilja vad som e vad

SMaster
2004-09-12, 20:26
Tycker att ser sjyst ut.

Det jag tycker är mindre bra är att det nu det blir så få toppics i latest forum topics. Jag vet inte hur ni andra gör, men jag brukar nästan aldrig gå in på forum fliken, utan surfar bara runt på last topic listan...

Skulle du inte kunna ta bort allting förutom rubriken på rubrikerna. Då blir det många fler rubriker att surfa runt bland.

Bergman
2004-09-12, 20:30
Jag ska försöka fixa det där med senaste trådarna. Man kan slimma lite till men vet inte hur mycket. Annars har du "New posts" på startsidan också. Där får du ju upp alla nya trådar seedan senaste besöket.

niklas74
2004-09-12, 20:45
Tjena "esoclucius74" här! Jag blir utloggad så fort jag loggat in varför??

Deepbay
2004-09-12, 21:06
ja tycker nog de skulle var bättre om den var lite mer komprimerad så man slipper scrolla så mycket.speciellt senaste inläggen till höger.
annars bra än så länge:)

ep
2004-09-12, 21:23
Bakgrunden på mothugget, bilderna & bannersarna går tyvärr inte att ta bort vad jag vet men ska luska lite i det hela senare.

Jag har ändrat proportionerna lite på kolumnerna nu. Bättre eller sämre ?

Fixade även in länken till användarnas fotoalbum & visar rekorden i profilen.

Nu får man bättre översikt över trådarna, skitbra!

BeBest
2004-09-13, 07:41
Det tar sig Bergman! :)

Det märks att det pågår ett kraftfullt förändringsarbete! Det mesta jag klagat på är åtgärdat nu! Stort beröm för det!! :)

Men fortfarande vill jag kunna använda snabbrutan under inläggen att skriva i. Det går inte! Man tvingas hela tiden gå omvägen över en knapp och vänta på en ny sida.
Telia gillar det upplägget, jag lovar! :(

Kommer knapparna att få svensk text och kanske en speciell Fiskesnack design? Fiskesnack-skin kanske? (typ gädda, sutare, ål, lax, marulk, rödspotta, makrill, ruda, sarv, vit stör, abborre, mört)

PS. Det ser lite kul ut med alla Smilies som hoppar och vinkar långt utanför blanketten. Visste jag hur man gör för att ta en skärmdump på en Mac skulle du få se!

cobol
2004-09-13, 08:03
Jag gillar inte att scrolla på första sidor. Svårt att få överblick då tycker jag. Annars gillar jag den nya designen. Forumet är sjysst.

/cobol

Flugspöviftaren
2004-09-13, 08:16
Jag tycker nog att den gamla var mer överskådlig och lättläst!
Men jag kommer säkert att vänja mig vid den nya.

Stizo
2004-09-13, 08:47
väldigt trevligt med den personliga rutan uppe till vänster :)

gillar dock inte den stora ytan "Sponsorerna" fått..
En annan sak som jag itne riktigt gilar är att jag måste skrolla både i sidled oc nerån för att se hela startsidan..

Men det hela verkar bli väldigt bra!

Kör med högre upplösning så blir det snyggare! :radd:

Bergman
2004-09-13, 23:03
Nu har jag micklat lite med Latest Threads, separerat ut annonserna, lagt Övrigt-forumet som en länk bredvid Latest Threads istället för att lista upp alla Övrigt-trådar.

Bättre eller sämre ? Bra kritik mottages gärna här i forumet. Elaka kommentarer via PM ... ;)

KG?
2004-09-13, 23:21
Nu börjar det bli riktigt bra. Perfekt att köp/sälj-trådarna är separerade igen! Är däremot lite fundersam till att "pollarna" kommer upp slumpvis, det kommer upp många inaktuella trådar.

Bergman
2004-09-13, 23:23
Hrrm, ja det där med pollarna är ju både bra och dåligt ... om man låser alla som är inaktuella så dyker dom inte upp där. Kul med variation samtidigt som man vill ha relevanta frågor ...

Man kan speca ett separat "poll"-forum som den plockar ifrån. Kanske kan vara nåt att anamma ?

MclarenII
2004-09-14, 04:41
Precis som nån redan nämnt så blir jag också utloggad när jag byter sida. Har gjort dom inställningar sen tidigare som man behövde göra på den gamla sidan under Internet-alternativ. Vad ska jag göra för att slippa logga in stup i kvarten.

I övrigt ser det bra ut. Plus från mig.

Bergman
2004-09-14, 07:40
Precis som nån redan nämnt så blir jag också utloggad när jag byter sida. Har gjort dom inställningar sen tidigare som man behövde göra på den gamla sidan under Internet-alternativ. Vad ska jag göra för att slippa logga in stup i kvarten.

I övrigt ser det bra ut. Plus från mig.

Iom serverbytet så måste man lägga till en ny adress för att få inloggningen att fungera. För detaljerad info se här:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=897

MclarenII
2004-09-14, 13:38
Iom serverbytet så måste man lägga till en ny adress för att få inloggningen att fungera. För detaljerad info se här:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=897

Ok, tackar.

ep
2004-09-14, 16:01
Nu börjar det bli riktigt bra. Perfekt att köp/sälj-trådarna är separerade igen! Är däremot lite fundersam till att "pollarna" kommer upp slumpvis, det kommer upp många inaktuella trådar.

Håller med! Många aktuella trådar försvinner från förstasidan pga att gamla pollar öppnas upp. Det blir väldigt slumpartat och flera aktuella trådar hinner försvinna på för kort tid.

Bra dock att köp/sälj-kategorin är separerad från övriga kategorier.

El Crapone
2004-09-14, 18:08
Kör med högre upplösning så blir det snyggare! :radd:

Kör 1280*1024 vilket är den högsta jag kan ha :(
Tycker att det borde räcka, Tycker att det ser snyggt ut.. men gillar inte att behöva scrolla på en förstasida..
Men visst.. det fungerar, och vem är jag att klaga.
Tycker att det blir bättre och bättre hela tiden, och är redan bätre än den var innan den stora förändringen.. :beer: !

bibl
2004-09-15, 17:43
Jo, jag håller nog med dig Carpone. Man ska inte behöva scrolla på en första sida, men det där är givetvis en sanning med modifikation. Exempelvis scrollar jag utan att fundera på det på DN. Men jag misstänker att det går bra på den sidan därför att man inte behöver scrolla för att se ett visst nyhetsreportage på första sidan. Alltså det skulle kanske vara smakfullare om man såg allt av de rutor som ligger överst när man går in på sidan utan att behöva scrolla, vill man sedan se resten så får man åbäka sig med det lilla rullhjulet.

Förresten Bergman vad surfar folk sidan i? Vår lilla hemknåpade sida surfas till 75% av 1024*728 alltså har vi anpassat den till den upplösningen. De som vill kika på Outsidersstatistiken kan trycka på netstatknappen längst ned på vår huvudsida, ett utmärkt verktyg när det gäller att anpassa sidan till sidans användare...

Men överlag så måste jag säga att det känns som en fräsch ny sida, den gamla började bli lite mossig så det var nog dags att ta ett steg framåt. Så det är bara att :appl: till en ny fräsh site!

Fiskmix
2004-09-15, 18:27
tänkte bara fråga varför min tråd som jag skrev inte kom upp på startsidan? i själva forumet ät det ju inte så många som ser den.

Bergman
2004-09-15, 18:38
Anledningen till att man nu behöver scrolla på förstasidan är att jag vill få in lite mer info samt att jag vill förnya lite. Oftast tycker jag också att det är lite jobbigt att scrolla men i detta fallet hoppas jag att det är en vanesak och att alla kommer känna sig hemma med det om någon vecka. Att scrolla i forumet verkar ju folk vant sig med iallafall ...

Anledningen till att inte tråden dök upp på förstasidan är att du hade lagt den i "Övrigt"-forumet och det har jag sållat bort från förstasidan pga utrymmesskäl. Högst upp i rutan för de senaste inläggen finns en länk som heter "Offtopic here" och den leder till Övrigt-forumet.

Fiskmix
2004-09-15, 18:47
ok då är jag med:)

BeBest
2004-09-15, 21:50
Anledningen till att man nu behöver scrolla på förstasidan är att jag vill få in lite mer info samt att jag vill förnya lite. Oftast tycker jag också att det är lite jobbigt att scrolla men i detta fallet hoppas jag att det är en vanesak och att alla kommer känna sig hemma med det om någon vecka. Att scrolla i forumet verkar ju folk vant sig med iallafall ...

Anledningen till att inte tråden dök upp på förstasidan är att du hade lagt den i "Övrigt"-forumet och det har jag sållat bort från förstasidan pga utrymmesskäl. Högst upp i rutan för de senaste inläggen finns en länk som heter "Offtopic here" och den leder till Övrigt-forumet.Scrolla är en nödvändighet, skulle rommarna sagt. :)
Jag försökte öka upplösningen på skärmen till 1024*728 men det orkade inte datorn med. Jag sitter med en gammal 15" och kan som bäst ha en upplösning på 832*624.
Och som sagt scrolla, det gör man! :D

esoxlucius74
2004-09-15, 22:00
Jag tycker utseendet är bättre (även om det känns ovant) .
Men det är sååå segt... man väntar ju lika mycket som man läser...