handdator

Visa fullständig version : Betyg på nya stilen ?

Bergman
2004-09-12, 21:55
Lite nyfiken på vad folk tycker om dels den nya framsidan och även nya forumsversionen. Allt är ju inte klart och tips på förbättringar mottages gärna. :)

Rösta på betyget som du tycker är rättvist. 10 är bäst och 1 är sämst.

grindpalm
2004-09-12, 21:59
Lite svårt att säga så här snart. Ska känna mig för lite först och röstar sedan.

Ps. I omröstningen står det att 5 är bäst?? Ds.

robin82
2004-09-12, 22:01
Kan kanske tycka att det vore bra om fler "av de senaste inläggen" syntes på första sidan, det är ändå dom jag, och säkert fler med mig, läser och ser när jag går in på sidan...tidigare kunde man ju säkert se de 20 senaste inläggen, nu är det 10...i övrigt så ser det hela väldigt mycket bättre ut.

CDan
2004-09-12, 22:22
Jag förstår inte riktigt hur det funkar "New Posts"? Jag kommer till forumets första sidan, Där står "Welkome back ...", och jag tar "New Posts". Senare om jag tar refresh får jag inte en uppgraderad lista med "new posts". Det funkade på det viset i det gamla forummet. Till exempel jag får inte upp posten/tråden "Varma vadare" i den uppgraderade listan! Ända möjlighet som jag hittade är att gå på den första sidan och använda knappen "poster sista dygnet" eller liknande (på engelska). Men även den möjlighet är borta nu pga ändringar.

För mig det är viktigt att kunna läsa och gå genom trådarna som var postade sist, från jag besökte sist forummet. Och att dessutom att kunna refresha den listan.

Bergman
2004-09-12, 22:33
grindpalm, misstänker att man får helt olika svar nu jämfört vad man skulle få om 1-2 veckor. Ändå skoj att veta vad folk tycker. :)

Robin82, ska försöka lösa det när jag vilat lite. Känns som det enda man gjort senaste veckan har med hemsidan att göra.

CDan, förstår inte helt hur du menar nu tyvärr. Menar du att det saknas poster i listan över nya inlägg ? Forumet känner av vilka trådar som du varit inne på samt att det finns någon tidgräns för inloggad tid när den nollar listan. Vill man nolla listan manuellt kan man göra det genom att trycka "Mark all forums read" under "Quick Links".

Flygfisken
2004-09-12, 22:39
Jag tyckte det var bättre förut! är väll bara att vänja sig antar jag, lite svårare att veta hur man ska göra:(

Berndt
2004-09-12, 22:49
Tycker det börjar likna sportfiskeforum.se mer och mer det här.

El Crapone
2004-09-12, 23:01
Tycker att det hela tiden blir bättre och bättre, mycket bra jobb du gör!

Jag tyckte att det var väldigt bra när det fanns "en egen ruta" för köp och sälj på förstasidan, vilken jag saknar..

Tycker att jag hela tiden hittar nya funktioner som jag aldrig innan sett :)

CDan
2004-09-12, 23:18
Jag menar på det viset att, låt säga att jag kollar nu vilka poster blev postade sedan sist jag besökte sidan. Låt säga att mitt sista besök var för 20 timmar sedan. Om efter 3 timmar vill jag se dem nyaste posterna innan kunde jag göra refresh på den lista och fick jag till dem nyare posterna (alltså dem från 20+3 timmar). På det viset kunde jag kolla när som helst gå tillbaka till en post som blev postad för 18 timmar sedan och titta på den.

Nu, detta är inte möjligt. Och jag kan inte komma ihåg alla poster om jag vill kolla nåt. Nu om jag gör refresh på den listan tappar jag hela innehållet.

Om det finns en tidsgräns och om jag kollar inte forummet på tre dagar och jag får tiotals nya inlägg och trådar att läsa, det finns risken att jag hinner inte att läsa allt tills tidsbegränsningen tar slut. Nej! Just när det gäller detta det var bättre förr.

Och det med att saknas poster i den lista som jag får med "new posts", det är precis som jag skrev: "varma vadare" var inte med i listan men inlägg görda senare var med.

Tack för ett underbart jobb som du gör, Bergman!

CDan
2004-09-12, 23:28
I den sökning som man gör efter nya posterna i addressfältet kommer upp en "searchid". Innan om jag kollade ifrån en dator på jobbet på forummet vilka nya poster fanns och jag skulle få i addressfältet låt säga "searchid=388". Om jag skulle ha gåt hem och kolla igen på de nya posterna och i addressfältet skulle jag ha bytt searchiden med 388 skulle jag ha fått den "gamla" listan plus posterna som blev postade från den tidpunkt som jag var på jobbet och tills jag kom hem.

Nu om jag gör på det viset får jag bara "Sorry - no matches. Please try some different terms.".

Är det tydligare nu?

Bergman
2004-09-12, 23:32
Något måste ha ändrats iom den nya versionen. Det där med searchid visste jag faktiskt inte om.

Senaste dygnets poster kan man hitta under denna länk http://www.fiskesnack.com/forum/search.php?do=getdaily

Kan försöka baka in den i startsidan också.

CDan
2004-09-12, 23:44
En sådan address kan vara som: http://www.fiskesnack.com/forum/search.php?searchid=388 . Den searchid på slutet var den som jag menade.

Att få tillgång till "getdaily" möjligheten är underbart men det löser inte "mitt problem", om jag kan säga så.

Hur funkar det med tidsbegränsningen som du skrev, Bergman?

CDan
2004-09-12, 23:47
Och "previous thread" och "next thread" är skrivna med svart på mörkblå. Det syns knappt!

Mikespike82
2004-09-13, 00:09
Bergman såg att du tagit bort vem som gjort sista posten i varje tråd, tycker jag var en bra grej att ha då man inte behöver klicka in sig i tråden för att se om någon besvarat det man skrev sist.

Men antar att du gjorde det för att krympa ihop det hela lite vilket är bra på sitt sätt!

truttakungen
2004-09-13, 00:52
Tycker det här verkar vara ett bra lägg på forumet. Lättanvänt:)

spyke1
2004-09-13, 02:14
Bergman såg att du tagit bort vem som gjort sista posten i varje tråd, tycker jag var en bra grej att ha då man inte behöver klicka in sig i tråden för att se om någon besvarat det man skrev sist.

Men antar att du gjorde det för att krympa ihop det hela lite vilket är bra på sitt sätt!
Jag håller koll på vad /när jag skriver ..
Har för övrigt svårt att hålla mig inloggad .. gärna en liten hjälp .. btw kan man stänga wm.net ? eller är det dax att skriva in en ny ?
// SpYke.........

Mikespike82
2004-09-13, 02:45
dyndns.org är det väl nu istället för wm.net =) ja hedde på det och då funkade iaf

~FB~Pike
2004-09-13, 07:15
Känner igen det från andra forum, och jag gillar det skarpt...

BeBest
2004-09-13, 08:32
Knapparna är inte snygga med en vit taggig pixelkant. Ser lite tillyxat ut. Och jag gillar inte att behöva använda dem för att tex skriva detta enkla inlägg. Designen i övrigt är vare sig intagande eller frånstötande snarare passande så du får en klar 3 för den idag.

Quivertip
2004-09-13, 13:54
Tycker att den nya sidan verkar lättmanövrerad. Ser ut att fungera bra.

etuna_alex
2004-09-13, 14:45
tycker att ni har gjort ett bra jobb men start sidan är något rörig lite för mycket på en gång hehe :rolleyes: