handdator

Visa fullständig version : Gädda i Stockholm City

Bergman
2004-09-13, 19:02
Någon som varit i stan och fiskat Gädda på sistonde ? Jag är skitsugen på att köra ett pass i helgen som kommer och det vore ju trevligt med lite korta rapporter därifrån om ni varit där nyligen.

Hoppas på revanch på madamen jag sumpade för ca 1 år sedan. :buga:

Orre
2004-09-13, 19:34
Har vart där 3 gånger i år.... har haft kontakt med fisk en gång, den sumpa jag. Sen stendött de två andra gångerna. :(

natito
2004-09-13, 20:12
När drar vi?

Hundersmarck
2004-09-13, 20:44
mm hänger på Natito till city. ev. orlången ingenting e klart. första gången jag fiskar i city typ.

Bergman
2004-09-13, 20:53
När drar vi?

Jag hoppas det kan bli nåt i helgen och om det blir av hakar nog Rasmus på.

Måste få tag i ett kastnät och lära mig kasta det först bara. Vill helst slippa meta upp betesfisken.

G@
2004-09-13, 21:51
Har kastnät BErgman, men ingen garanti att man får fisk :D

Fråga mig...****' senaste gångerna har det vart på gnällen att man fått in betesfisk :peta:

Men men... skam dem som ger sig.
Lycka till i helgen!

/
Wildcard

natito
2004-09-13, 21:58
vet du om kastnäten som säljs på Berras är bra?

G@
2004-09-13, 22:02
vet du om kastnäten som säljs på Berras är bra?

jag köpte mitt där, en sak som är dålig med nätet, vet ej om jag fick ett måndags exemplar är att upptill, dör "ringen" med nyonlinorna går igenom, lossnade nätet för att konstruktionen som skall "hålla" ihop nätet inte pallar av flera kast än i mitt fall 15 st, sen losnade nätet... :nej:

Men jag satte ihop det igen. och lika händig som McGyver man är så körde jag lite fireline som "höll" ihop ringen + locket ovanför.

Nu funkar det skitbra, förutom att man suger friskt på att kasta :oj:

Skam den som ger sig!

/
Wildcard

Gotrik
2004-09-13, 22:09
Jag hade också ett kastnät från Berras, pajade på samma ställe som ditt gjorde Wildcard, så jag reklamerade skiten och köpte annat för pengarna.

Bergman
2004-09-13, 22:25
Har kastnät BErgman, men ingen garanti att man får fisk :D

Fråga mig...****' senaste gångerna har det vart på gnällen att man fått in betesfisk :peta:

Men men... skam dem som ger sig.
Lycka till i helgen!

/
Wildcard

Hehe, nä någon fångstgaranti är det ju inte bara för att man har ett kastnät men jag tror chanserna är betydligt större än att sitta och meta upp småfisken. Finns dom där tar man dom med kastnätet ... ;)

Bergman
2004-09-13, 22:26
Verkar trist det där med kvalitén på kastnäten ... hur länge sedan var det som ni köpte dom ? Kan sortimentet vara utbytt nu kanske ?

Ingen som fått gädda i city senaste tiden ?

G@
2004-09-13, 22:26
hehe.. Skulle vart kul att fälje med o dra en eventuell..liten snipa ;P
men kan inte tyvärr.. men om nån skall dit i november-->>framåt..hör av er då :buga:

/
Wildcard

G@
2004-09-13, 22:27
Verkar trist det där med kvalitén på kastnäten ... hur länge sedan var det som ni köpte dom ? Kan sortimentet vara utbytt nu kanske ?

Ingen som fått gädda i city senaste tiden ?

Jag funderade starkt på att reklmaera min, men ordnade det med fireline, pallar inte nu gå tillbaka med nätet :)

Bergman
2004-09-14, 18:35
Jag funderade starkt på att reklmaera min, men ordnade det med fireline, pallar inte nu gå tillbaka med nätet :)

Är det grava fel på prylarna är det ju bara lämna tillbaka ... kan vara bra för butiken att få reda på att det är kass kvalité också så fler slipper gå på samma nit.

Är det verkligen ingen som inte har någon bra infot om gäddfisket i Ghettot just nu ?

Gotrik
2004-09-14, 19:51
Men däremot så säljer Fly Fisherman i Jakobsberg ett suveränt kastnät, som dessutom finns i flera storlekar, för 399 :-