Visa fullständig version : Abborrfiske på Jakt&Fiske på TV4+ Idag (043009)
rippade abborrfisket på jakt o fiske o sitter o converterar det till vcd/mpg nu.. men har inge webplats o lägga den på så om nån sitter med en 10mbit lina och kan dela med sig med plats så kan jag skicka den...
"20:00 Jakt & fiske
Svenskt jakt- och fiskemagasin från 2004. Del 5 av 10. Peter åker på älgjakt i Skyttmon och stiftar närmare bekantskap med en fjolårskalv. William åker ut i Stockholms skärgård och fiskar storaborre. Programledare: Peter Lind. Fiskereporter: William Moberg-Faulds, jaktexpert: Thomas Ekberg. Även 3/10."
hmm varför kan man inte editera/ta bort sina egna inlägg??
Hundersmarck
2004-09-30, 20:49
jag vill också se filmen!!!
rippade abborrfisket på jakt o fiske o sitter o converterar det till vcd/mpg nu.. men har inge webplats o lägga den på så om nån sitter med en 10mbit lina och kan dela med sig med plats så kan jag skicka den...
Svenskt jakt- och fiskemagasin från 2004. Del 5 av 10. Peter åker på älgjakt i Skyttmon och stiftar närmare bekantskap med en fjolårskalv. William åker ut i Stockholms skärgård och fiskar storaborre. Programledare: Peter Lind. Fiskereporter: William Moberg-Faulds, jaktexpert: Thomas Ekberg. Även 3/10."
har bara 8
har bara 8
hehe 8 duger väl bra me.. blev lite out of sync för jag va tvungen o svara på icq men blev bara lite out of sync på slutet.. spela rulle.. ;) 2 frames tappa jag så ljudet kommer en halv sekund senare än rörelsen på munnen ca 5 sista minutrarna
184 meg blev filen på nu när den e klar...
gunnar jansson
2004-09-30, 22:13
Var så jäkla uselt program om jiggfiske. Att grabben och jag undrade vad dom höll på med. Köra med gäddjiggar på trög abborre. För mig som jiggat i massa år. Uppträdde dom som rena Åsa-Nisse typer. Jean, Reif och gubbarna ska nog hålla sig till det dom kan när dom ska spela in fiskefilmer. Tacka för att dom inte fick mer. Man kunde hivat och dragit om man gått ner i betesstorlek. Och använt lättare utrustning och även använt andra beten. Det var i klass när Öste fiskade som sämst. Ta inte lärdom av den filmen. Då är ni fisktomma i många fall. MVH Gunnar J.
Hundersmarck
2004-09-30, 22:17
HeHe gammle gunnar lär ut istället =)
Var så jäkla uselt program om jiggfiske. Att grabben och jag undrade vad dom höll på med. Köra med gäddjiggar på trög abborre. För mig som jiggat i massa år. Uppträdde dom som rena Åsa-Nisse typer. Jean, Reif och gubbarna ska nog hålla sig till det dom kan när dom ska spela in fiskefilmer. Tacka för att dom inte fick mer. Man kunde hivat och dragit om man gått ner i betesstorlek. Och använt lättare utrustning och även använt andra beten. Det var i klass när Öste fiskade som sämst. Ta inte lärdom av den filmen. Då är ni fisktomma i många fall. MVH Gunnar J.
Men varför dem gick upp i betestorlek var pga att dem ville ha större borrar och inte en massa abborrar! Jag tycker programmet var bättre än vanligt! Kul att Rille var med! :)
gunnar jansson
2004-09-30, 22:44
Stizo, ja det är just felet att tro att om man kör stort bete blir det stor fisk. Abborrar är präglade på fisk som inte är så stora. Om jag skulle fiska på deras sätt skulle jag gå tomhänt från storborre nästan varje gång. På deras plats där dom var måste det kryllat av fetborre. Har så pass god erfarenhet av jiggfiske att jag med säkerhet kan säga att dom fiskade som amatörer. En fiskguide betyder inte att man är jättebra på att fiska. Jag är också guide. Fast då utan betalning. MVh Gunnar J.
isåfall bokar jag gärna en guidning av dig:)
Hundersmarck
2004-09-30, 22:57
isåfall bokar jag gärna en guidning av dig:)
ur not the only1 you know :)
Hundersmarck
2004-09-30, 23:00
vafan då hehe du e avensjuk. bara så du vet gunnar... Natito e en beundrar av dig också
som vanligt i alla forum så tog det en timme innan det blev off topic =) men men.. filen finns alla fall om nån har webplats..
184 meg
18:32 min
vafan då hehe du e avensjuk. bara så du vet gunnar... Natito e en beundrar av dig också
Vad snackar du om Hundersmart! jag vet inte ens vem Alenen är! håll dig till ämnet! och vill du prata med din kompis gunnar skicka PM!
El Crapone
2004-10-01, 00:33
Vad snackar du om Hundersmart! jag vet inte ens vem Alenen är! håll dig till ämnet! och vill du prata med din kompis gunnar skicka PM!
haha Hundersmarckmus, du är så rolig :D fattar inte varför du skriver så skumma och konstiga saker överallt, liksom kom du på detta själv i skrivandes stund och itne trodde att han skulle se detta eller? :goodwork:
Fattar itne riktigt vad du pysslar med alltså, men skum verkar du iaf vara..
:peta: :radd: :banana: :bootyshak :cheers:
SItter på 100mbit....
SItter på 100mbit....
trevligt.. lämna lite info till mig då kan vi kanske lägga upp den åt dom som vill se =)
skratttar bara
2004-10-01, 13:31
haha gunnar du vet verkligen inte va du snackar om va? eller e d kanske så att du är avis?
tycker dom skötte sig super. inte minst me tanke på att många av dom inte ens va vana vid att fiska me kamera. kör en kamera i ditt fejs å plocka sedan en fet borre.
trevligt.. lämna lite info till mig då kan vi kanske lägga upp den åt dom som vill se =)
JUpp.. sitter oftast på DC. mina 2 brandväggar jag har släpper inte igenom vanlig inkommande ftp trafik tyvär... :(
Hundersmarck
2004-10-01, 15:07
haha gunnar du vet verkligen inte va du snackar om va? eller e d kanske så att du är avis?
tycker dom skötte sig super. inte minst me tanke på att många av dom inte ens va vana vid att fiska me kamera. kör en kamera i ditt fejs å plocka sedan en fet borre.
jag va me för 4 år sen kanske ungefär. hade knapt lärt mig jigga eller faktiskt ingen alls. så hängde jag me Gunnar ut några timmar. han fick 3 st kgs borrar o flera där runt tror jag. jag som hade ett riktigt budgetspö lyckades t om få halvkilosborrar. Jag tycker personligen att han va skitgrym o de tror jag att dom på filmen också skulle tycka. inge smör me detta Natito!
Flodebanan
2004-10-01, 15:29
jag va me för 4 år sen kanske ungefär. hade knapt lärt mig jigga eller faktiskt ingen alls. så hängde jag me Gunnar ut några timmar. han fick 3 st kgs borrar o flera där runt tror jag. jag som hade ett riktigt budgetspö lyckades t om få halvkilosborrar. Jag tycker personligen att han va skitgrym o de tror jag att dom på filmen också skulle tycka. inge smör me detta Natito!
Det är inte spöet som fiskar, det är det du som gör, du som håller i spöet!
*SUCK*
Kan man försöka iaf att inte sabba hela topicen efter nåra timmar?? :mad: :mad:
*SUCK*
Kan man försöka iaf att inte sabba hela topicen efter nåra timmar?? :mad: :mad:
ovanligt.. :goodwork:
var det nån här som la märke till den platta stekpannan som de använde när de stekte abborre?... vet nån var man kan köpa en sån?
JUpp.. sitter oftast på DC. mina 2 brandväggar jag har släpper inte igenom vanlig inkommande ftp trafik tyvär... :(
"Vanlig" ftptrafik är ju inget mer än att du bestämmer vilken port som skall användas. Du får öppna upp en specifik port i branväggen och eventuellt även låta brandväggen peka all inkommande trafik som ligger just på den specifika ftpporten du använder till din specifika dator i detta fallet. Och datorn skall givetsvis hantera just den porten du väljer...
)
"Vanliga" portar skulle kunna vara 20 och 21 att använda sig utav ,-)
Hundersmarck
2004-10-01, 23:24
jag hajjade ingenting om vad du sa ju Pimpel men jag tror om att de var nånting emot honom iaf
krille k 2
2004-10-02, 08:19
Pikko Poike !!! Vad skriva sig?!?!?!? sötte sej super?? klunk Fiska sig med kamera? fiska sig med spö ... mitää??? Köra en kamera i "fejs" ??? Köra auto på asfalt ..jaaaa!!!! plocka kard - borre .. ei kanata ..voi Vi**u !!!
Skriva sig på riktigt nästa gång och skratta sig mindre !!!
JA e halvfinne så jag vet vad voi vittu betydeeer.... :rolleyes:
1123456789
2005-02-03, 08:40
Nå finns det nån film man kan ladda ner om Williams storabborar??
råkat ta bort fiske programmet jag rippade vid en format av datorn =(
är det någon som vet om den filmen finns ute på nätet nu någonstans?
Kan du inte bara slänga upp den på typ the piratebay eller tankafett
"Fiskesnack.com´s regler
Följande regler är för allas trevnad och inte för att vi vill "leka polis".
Inlägg om piratkopierat datamaterial
- Är ej tillåtet och kommer att tas bort från forumet"
Storfiskaren
2007-05-03, 11:52
Kan du inte bara slänga upp den på typ the piratebay eller tankafett
Tråden var aktuell för närmare tre år sedan...
:popcorn: /Storfiskaren.