Visa fullständig version : Lack etc. för spöklinga?
Jag har nyligen köpt ett Berkley Series One haspelspö och en av spöringarna sitter ganska löst. Jag tänkte fixa detta på egen hand och tips om olika lacker etc. välkommnas!
OBS! Kom gärna med instruktioner på hur man fixar sådant!
epoxy lim använder jag när jag måste fixa en lindning
Flodebanan^Men inlogg probb.
2004-10-07, 22:39
Jag har nyligen köpt ett Berkley Series One haspelspö och en av spöringarna sitter ganska löst. Jag tänkte fixa detta på egen hand och tips om olika lacker etc. välkommnas!
OBS! Kom gärna med instruktioner på hur man fixar sådant!
Vanlig spölack och lite spöbyggaretråd?
truttakungen
2004-10-08, 00:52
Du bör nog använda en epoxylack av något slag, men se till att du använder en som är helt klar och inte färgad... 5 minuters epoxi rekommenderar jag inte pga att det väldigt lätt blir "buckligt" pga den korta torktiden...Ta något med en smula längre härdningstid.
Vill du få den "light" så kan du med fördel späda med lite,lite T-röd.
crystal clear på lundgrens ska ju vara användningsbart för sånt.
Använd FlexCoat antingen lightvarianten eller standard. Bäst tesultat med light, men kan inte lägga på lika tjockt.
Andersson1
2004-10-08, 10:40
Har du nydligen köpt det så gå tillbaka till butiken och visa det så skickar dom tillbaka det och du får ett nytt spö istället.
Har du ingen garanti kvar så bör dom kunna fixa det med en gång i butiken.
Crystal Clear är avsedd i första hand för spöbyggnad. Som att limma rullfästen o lacka lindningar med, även om den även är lysande som wobblerlack.
För klingorna rekommenderas helt klart enkomponents båtlack. Hård men flexibel. Används bl.a som standardlack av D.A.M. Rotationsmaskin är ett måste dock. HS-Import i Mantorp säljer en helbra snurr-grunka för spön som vi använt i flera år nu o är helnöjda med.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.