Visa fullständig version : Fick en Tobbis när jag fiskade sill.....
Fiskegrabben
2004-10-10, 13:06
Fiskade sill i Halmstads hamn mé sillhäckla. Fick ett par sillar och en tobbis ( Tobbiskung ). Den var ca 20 cm lång. Har aldrig hört talas om att man kan fånga tobbis mé spö. Har dock hört att småtobbis är kalasbete för diverse havsfiske. Någon annan som fått en tobbis?
Fiskade sill i Halmstads hamn mé sillhäckla. Fick ett par sillar och en tobbis ( Tobbiskung ). Den var ca 20 cm lång. Har aldrig hört talas om att man kan fånga tobbis mé spö. Har dock hört att småtobbis är kalasbete för diverse havsfiske. Någon annan som fått en tobbis?
Vad kan den fisken ha vägt då? :)
Eventuellt har du ett Fiskesnackrekord på gång! :D
Jag undrar om inte också Tobisen eller Kenta85 drog en tobis förra hösten. Det finns bilder på den i Fotoalbumet.
Edit! Fel av mig bilderna finns här:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=4587
Fiskegrabben
2004-10-10, 13:37
Vad kan den fisken ha vägt då? :)
Eventuellt har du ett Fiskesnackrekord på gång! :D
Jag undrar om inte också Tobisen eller Kenta85 drog en tobis förra hösten. Det finns bilder på den i Fotoalbumet.
Den var 23cm lång och vägde 30g. tyckte det var en rolig fångst.....
Den var 23cm lång och vägde 30g. tyckte det var en rolig fångst.....
Visst såna drar man inte var dag!
Det finns ingen notering för tobis i Fiskesnacks rekordlistor så jag för in din fisk där till evig ära eller tills någon anmäler en större. :)
Fiskegrabben
2004-10-10, 14:53
Visst såna drar man inte var dag!
Det finns ingen notering för tobis i Fiskesnacks rekordlistor så jag för in din fisk där till evig ära eller tills någon anmäler en större. :)
Härligt! Skall försöka få upp en bild på den.....
kenta_85
2004-10-10, 18:06
Japp micke "tobisen" lyckades fånga en tobis när vi var ute men har för mig att han fuskade lite och jagade dom med håven :D
Tjenare!
I Malmö(Limhamn) brukar man kunna få en hel drös med tobisar när man fiskar sill. Har tagit tobiskkung(på 23cm) och kusttobis(c:a 10-20g). Tänkte använda det som bete till horngädda men det blev aldrig av, får väll prova nästa säsong istället.
Tight lines!
Tjenare!
I Malmö(Limhamn) brukar man kunna få en hel drös med tobisar när man fiskar sill. Har tagit tobiskkung(på 23cm) och kusttobis(c:a 10-20g). Tänkte använda det som bete till horngädda men det blev aldrig av, får väll prova nästa säsong istället.
Tight lines!Har du någon uppfattning om vikten på kungen?
:hoppa:
Nej det har jag tyvärr inte, min våg väger med 25grams nogranhet så jag tyckte inte det var lönt att väga den.