Visa fullständig version : Var är isen!?!?
Hur långt har isläggningen kommit, finns det is nånstans i Sverige över huvud taget? Tror jag avlider om jag inte får pimpla snart..
Hur långt har isläggningen kommit, finns det is nånstans i Sverige över huvud taget? Tror jag avlider om jag inte får pimpla snart..
Jag har rätt mycket i kylskåpet men inget att pimpla! :D
På den här sajten kan du följa vattentemperaturen och isläget i Östersjön och Bottenviken.
http://www.fimr.fi/sv/palvelut/jaapalvelu/jaatilanne.html
hoopas att isen kommer ... ALDRIG...
kenta_85
2004-10-27, 19:07
Hallstavik (10 mil norr om sthlm) vatten temp 9-11grader ?? ingen is här inte och den kan allt få dröja ett tag till!!
i pite är det ingen is i havet men i nån sjö har det väl varit ett mkt tunt lager dock har det varit varmre ett par dar nu så de är borta.
jag har till i år köpt en egen isborr i minsta modellen för nu ska jag ha en stor firre:)
Hundersmarck
2004-10-27, 22:00
inte i närheten i insjöarna i sthlm. inte i havet heller förståss
här uppe i Gällivare har det varit is på dom små sjöarna i ca 4 veckor. Jag har inte vågat mig ut på dom ännu men snart så blir det att pimpla efter röding :)
Gällivare.. Då närmar det sig i alla fall :hoppa: Dags att trimma rullarna och putsa isskopan med andra ord
pekka.wallin
2004-10-28, 11:55
I Arvidsjaur har den legat på dom mindre sjöarna med.. ungarna har varit å cycklat på isen för någon dag sen.
Men nu blåser det rätt bra så den lär nog rivas upp igen. =(
pekka.wallin
2004-10-29, 10:03
Termometern visade -10 grader nu på morgonen & vindstilla hade det blivit...
Isen har lagt sig även på lite srörre vatten nu.
Blir nog att prova isfisket i mitten på nästa vecka om den inte blir varmt igen...
Flodebanan
2004-10-29, 10:05
Termometern visade -10 grader nu på morgonen & vindstilla hade det blivit...
Isen har lagt sig även på lite srörre vatten nu.
Blir nog att prova isfisket i mitten på nästa vecka om den inte blir varmt igen...
TRÅKIGT AVIS MAN BLIR ?!!?