handdator

Visa fullständig version : Varning för Malmö Fiskeredskapsaffär..

Mikael
2004-12-08, 16:11
Hej! Var precis nere vid stationen i Malmö och fixade lite ärenden, skulle in om den ordinarie fiskeaffären men kom på att Malmö Fiskeredskapsaffär ligger ju precis vid stationen. Om de då hade vad jag behövde behöver jag ju inte cykla tvärs igenom hela stan, skulle ju bara ha lite småprylar.

I affären möts jag av den sämsta service jag någonsin fått i en fiskeaffär. Till att börja med får jag känslan av att försöker packa på mig massa skit som de inte fått sålt tidigare, när han märker att det inte går ger han dock upp och visar mig det jag behöver. När en ny kund kommer in i affären slutar han att expediera mig och går över till den andra kunden. Efter 30 sekunder frågar den andra kunden om jag var klar, svara då att hon kan gå före så kan jag titta runt lite, han säger inget.

Hon skall handla julklapp till en yngre tjej som fått upp ögonen för fiske, tyvärr kan hon ingenting själv om fiske. Hon frågar efter en lämplig "krok" till torskfiske i Norge och det är uppenbart att hon vill ha ett drag/pilk men gubben i affären tar fram den största enkelkroken jag sett, möjligen lämplig till hajfiske. Hon tittar skeptiskt på honom och frågar om den inte är lite väl stor samt om den inte skall se ut som en fisk (det är ju pilk/drag hon vill ha). Då tar han istället fram en torskhäckla som hon köper direkt. Efter ett tag undrar hon dock om man inte behöver en "tyngd" för att få ner häcklan under vattnet, då tar han fram en pilk och hon skiner upp som en sol, grattis han lyckades förstå.

Vidare ville den unga tjejen med det nyvunna fiskeintresset ha ett nytt spö, ett som inte knäcks menade kunden varpå försäljaren visar det dyraste han har och tycker att detta borde passa. Hon frågar om det finns billigare grejer och han visar då något skitset för 495kr som ursprungligen skulle ha kostat c:a 1500kr, jag är mycket skeptisk till detta ord.pris men det kanske stämmer. Nåja hon bestämmer sig för att ta ett presentkort istället, bra val men i fel affär.

Sedan återkommer han till mig och jag ställer lite frågor och det visar sig att han inte kan mycket om fiske överhuvudtaget. Jag köper mina smågrejer, dyrt men jag slapp cykla genom hela stan iallafall. Han vill bara ha kontanter dessutom??

Ni från detta forum kanske inte skulle bli lurade men många okunniga blir säker.

Sämsta affär jag stött på så akta er för den!!

GuTe
2004-12-08, 17:22
Har varit inne i den affären ett par gånger och jag är portad där nu efter att ha skällr ut en av dom som jobbar där. Snubben kunde inget om fiske, men troode att han kunde något. När jag försökte rätta honom blev jag utskälld och bråket var igång, dock inte med händer utan med ord.
Bästa affären i stan är Fiskekompaniet, trevlig personal som är kunning och gärna hjälper nybörjare.

Mikael
2004-12-08, 17:29
Ja fiskekompaniet är den affär jag brukar handla i. Ett grymt metesortiment. Fiske&Fiskar kan också vara okej även om servicen inte är den bäste men vet man vad man vill ha så fungerar affären. Brukar även finnas en hel del billiga grejer för oss med tunn plånbok...men men som sagt ingen i stan slår Fiskekompaniet.

GuTe
2004-12-08, 17:33
Fiske&fiskar är hyfsat, om man som du säjer vet vad man ska ha. Brukade köpa en hel del borstmask hos dom :)

Mikael
2004-12-08, 17:37
Kanske lite offtopic nu men det brukar det ju vara här..hehe..men iallafall borstmask har jag bara köpt en gång på fiske&fiskar och det var urusel kvalitet. Det var bättre när fiskekompaniet sålde dem, då fick jag bara hela, fina och levande maskar, dock så slutade de sälja dem. Har för mig att det berodde just på den dåliga kvaliten och de fick slänga massor för att endast sälja de fina, då blev det ingen vinst och då är det inte lönt att sälja längre.

CDan
2004-12-08, 19:42
Jag har samma erfarenheter som ni, men jag trodde att berodde på min annorlunda personlighet :radd: :D (jag bara skojar).

Och det är precis så: alla andra affärer (finns det flera än bara de som ni tatt upp) är dåliga på service, personalen är skeptisk på frågorna som man framför, svarar dåligt eller slingande. Men, köper man lite eller tittar man bara, även i F&F eller FK är personalen mindre hjälpsam.

I F&F frågade jag en gång om ett spö som hade en del som man kunde ändra aktionen på det genom att montera den eller låta bli (kanske ni har sätt sådana spö). Killen som svarade håll kategorisk på att det var fell och att sådana spö finns inte. Han var lite otrevlig, helt enkelt. Men på det stora taget F&F och FK är dem bästa och mest kompleta.

Stizo
2004-12-10, 12:57
Här hittar ni fler synpunkter på samma butik!

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1147

Som tur är så bor jag i Sthlm och behöver inte handla där, men skulle jag besöka Malmö så lär det bli Fiskekompaniet!

yoxler
2004-12-11, 15:40
Ni får ju inte glömma Cela.. fast det är ju bara flugfiske i den butiken, men kunnig och hjälpsam personal finns där.

fogelberg
2004-12-11, 16:03
Här hittar ni fler synpunkter på samma butik!

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1147

Som tur är så bor jag i Sthlm och behöver inte handla där, men skulle jag besöka Malmö så lär det bli Fiskekompaniet!

Butiken som recensionen handlar om där är Fiske och Fiskar, en bra butik i mina ögon likså är Fiskekompaniet en butik man inte drar sig för att besöka, men när man kommer till butiken Malmö Fiskeredskapsaffär så mår man nu mera illa när man ser den, när man kommer in i butiken så är det första man märker att det måste gå dåligt för honom eller så håller sakerna så dålig kvalitet att han inte vågar ha tänt där inne. Sen kommer man till nästa sak!! jag gillar att gå och småpillla på saker som jag ska köpa kika på en massa annat grejjs men det kan man inte här, utan allt ligger bakom disken och man får be om att få kika på ditt och datt. Sen försöker han alltid pracka på en massa skit som man inte är i behov av eller ens intresserad av att köpa. Jag frågade om han hade surfcastingspön svaret blev i stil med att han först inte visste vad det var, efter att ha förklarat att det är lååånga spön som tål tunga vikter och tillåter låååånga kast så sa han att jag lika gärna kan ta ett karpspö som han har, det är 12 fot långt och visserligen står det 50gram som kastvikt med det går att lägga på mer (jag behöver 100-250gram). Glöm det sa jag, kan du inte beställa in det jag behöver så får jag gå någon annanstanns, gick därefter till fiskekompaniet och fick svar direkt att de kan beställa in det jag vill ha.

Kommer aldrig att sätta min fot i Malmö Fiskeredskapsaffär igen, inte ens för att köpa krokar eller leken.

Flugspöviftaren
2004-12-14, 14:38
Fiskkompaniet brukar jag handla hos, klart den bästa affären. Kunnig personal.
Cela bäst när det gäller flugfiske. Kunnig personal.
Fiske & Fiskar, dyra, men har hyfsat sortiment. Personalen bryr sig bara om att sälja.
Malmö Fiskeredskapsaffär, värdelöst sortiment. Okunnig personal. Beställde några betesaskar
där i våras, han lovade att ringa när han hade fått hem dem..........Han har inte ringt än.

comer
2005-02-02, 21:37
Skönt att veta att man inte är den enda som tycker att malmö fiskeredskapsaffär har lite udda service mot kunderna. Tacka vet jag Fiskekompaniet. Det kallar jag service, dom har verkligen förstått meningen med att sätta kunden i focus

fogelberg
2005-02-03, 11:29
Skönt att veta att man inte är den enda som tycker att malmö fiskeredskapsaffär har lite udda service mot kunderna. Tacka vet jag Fiskekompaniet. Det kallar jag service, dom har verkligen förstått meningen med att sätta kunden i focus
Håller med dig till 100% där, jag har varit inne och testat lite av deras flytoveraller, eller snarare ALLA deras flytoveraller och de har inget emot att hjälpa en med detta, efter att ha testat deras flytoveraller såg jag ett tvådelat set hängandes i fönstret och blev minst sagt sugen, det fanns i min storlek och det kostar 995:- tror att tillverkaren heter Ultimate men frågan är om det ger lika bra skydd mot kyla som en flytis.

comer
2005-02-03, 13:18
Kan inte svara på det men tror att flytisen ger mer värme för tvådelat alltid chans att luft kommer in. i sin tur kanske det är skönare när det inte är så där riktigt blåsigt eller kallt. Köpte själv deras Sundridge (Normark) och den är jag jävligt nöjd med. Till flickvännen köpte jag en imax eller nåt sånt heter den i muta för att hon ska följa med och fiska inte ens hon har klagat att hon fryser. Skall snart ta med henne ut i båten och riktigt testa vad den går för. Och fryser hon inte då så är det prima kvalite.

andrease
2005-02-03, 13:37
har också vatt inne där några gnger, hade typ 2000 i presentkort...
Han ville hjälpa mig ganska mkt tycker jag men allt för kunbnig är han inte, langade upp multi spö när jag bad om haspel och nåt spö när jag bad om jerk spö osv osv... Men de 2000 kronorna rök iafall ganska fort där inne

fogelberg
2005-02-03, 18:54
en av de sorgliga delarna med butiken är skyltningen, den har sett likadan ut sen jag var liten glytt och farsan skulle in där och handla, då tänker jag på mest på fiskenäten han har hängandes i fönstren.

Frågan är hur han kan överleva, hur kan butiken gå runt? Jag frågade om han hade någon hemsida eller webshop hans svar var mer ett hånflin -"nej nej nått sånt har jag inte". Så det finns alltså folk som väljer att handla hos honom, måste ju vara kompisar och släktingar.

andrease
2005-02-05, 18:07
jo det verkar skumt, men han säljer kanske mkt kläder och sånt för de verkade osm han hade en del sånt... men han hade haft 4 inbrott på ngra månader berättade ngn för mig, då han får kanske extremt mkt försäkrings pengar =)

fogelberg
2005-11-24, 19:41
Lyfter en gammal tråd för att hänvisa till en nyhet om denna butik

KONKURSREA! 40% på allt i butiken

trapp
2005-12-05, 18:32
hehehehe... :wink:

tackar vet jag wollmars, bästa butiken! (borås)

GuTe
2005-12-05, 18:34
tackar vet jag wollmars, bästa butiken! (borås)

Jag håller med. Bra personal och utbud. Dock lite dåligt på metefronten.

andreaseee
2005-12-08, 21:09
ganska tråkgit att han stängde ner, var ksönt att ha nära statrionen om man skulle in och köpa något snabbt.
Måste kännts snopet att det helt plötsligt är skit mycket folk när man går i konkurrs, men så är det ju.

fogelberg
2005-12-08, 21:19
ganska tråkgit att han stängde ner, var ksönt att ha nära statrionen om man skulle in och köpa något snabbt.
Måste kännts snopet att det helt plötsligt är skit mycket folk när man går i konkurrs, men så är det ju.Att han har haft dåligt med folk kan ju bero på hans dåliga inställning och attityd mot folk. Hans butik har funnits i massor av år och det är fullt möjligt att han har varit en höjdare till att välkomna kunder innan, men sista tiden eller senare år har han inte varit speciellt välkomnande eller överhuvudtaget trevlig.

Att det sen kommer in massor av folk när han rear ut ALLT till 40% är ju inte konstigt, vem vill inte spara cash på saker som ändå skulle köpts? Det roliga är att när vi var i butiken under utförsäljningen var butiken fullt upplyst, det har den inte varit innan, mörk och dystert har det varit innan.

t.ex jag fick min vadarjacka till 959:- istället för 1600:-

dolle
2005-12-21, 17:07
håller med dig fullständigt, jag kan glädja dig med att han nyligen har gått i konkurs, god jul

ps
2006-03-13, 20:09
Lite gammal tråd men iallafall.

Blir glad när jag ser att den affären inte finns kvar längre, var in där i somras på jakt efter en fin *rund* flätlina till min nyinskaffade mörrum ivcb. Säger till mannen/ägaren att jag vill ha flätlina till rullen och att den måste vara rund för att inte skära ner. 'Visst', säger han, 'den här linan är bra på multiplikator.' och spolar på nån flätlina jag aldrig hört talas om. Sagt och gjort, betalar och åker från Malmö.

Ett par dagar senare är jag i Mörrum (passande nog med en Mörrum-rulle :wink: ) och tacklar upp grejorna för att börja fiska. Första kastet = backslag pga att linan skurit ner i spolen, sitter i ca 30 minuter och försöker reda ut oredan. Ger upp och åker till Svängsta och knallar in på ABU-shopen för att få ny lina. Killen bakom disken där rensar rullen på gammal skitlina, tittar på den och dömer ut den totalt, varefter han spolar rullen full med fireline xds åt mig för 1 spänn metern!

Nåja, lång historia kort, jag var så förbannad på malmö sporttjohejfiskeskräpaffär att jag gjort mig olycklig om jag gått tillbaks och talat med honom så jag lät tack och lov bli.