Visa fullständig version : Vi kan också
Kolla in finnarnas hembyggen
http://www.kalastus.com/keskustelu/messages/16/17740.html?1103131629
Martin_G
2004-12-15, 21:39
Är det någon som har betesbyggnad i generna så är det väl finnarna!
Jo, den sidan har jag besökt tidigare. Jag har dessutom skapat en tråd här på fiskesnack tidigare med samma länk till dem finska handbygerna!
Visst kan finnar bygga fina drag...
Matti du skall veta att jag sitter och njuter av en iskall LONKERO medans jag skriver detta. Så himla tråkigt att det är så svårt att få tag på här i Sverige! :)
Unregistered 1
2004-12-15, 22:12
Finnar kan det har dom bevisat genom åren.
Såg några vobblers av Risto (spinnflugan, örebro) och där var det inlackade mört & abborrskinn. Ytan var slät som... svårt att beskriva, finishen var läskigt bra!
Martin_G
2004-12-15, 22:15
finishen var läskigt bra!
Inte så svårt om man själv är finnish tror jag :)
Eller som Ron Dennis (F1, McLaren) säger: To finish first you have to be finnish..
Hmmm ja det var ju riktigt grymma beten det där.
Vill också kunna =(
Viserligen inte försökt men jag vet hur det skulle gå.
Henrik_L
2004-12-16, 04:34
Den som kan skulle egentligen kunna tjäna rätt bra på att låta folk skicka in sina beten för omlackning. Jag menar, hur roliga färger har zalt egentligen?
Den som kan skulle egentligen kunna tjäna rätt bra på att låta folk skicka in sina beten för omlackning. Jag menar, hur roliga färger har zalt egentligen?
Jag tror att det är svårt att få det lönsamt! Det ligger ganska mycket jobb bakom lackerade drag. Med all förarbete, färgkostnader, frakt mm...
Det skulle behövas större volymer av drag för att det skall bli lönsamt! Enstaka Zaltwobblers skulle bli väldigt dyrt. Tänk bara på vad det skulle kosta att skicka en zalt wobbler tur&retur...
Henrik_L
2004-12-16, 14:21
jo men kunden betalar ju frakten såklart :) äh jag vet inte bara en tanke.
Matti du skall veta att jag sitter och njuter av en iskall LONKERO medans jag skriver detta. Så himla tråkigt att det är så svårt att få tag på här i Sverige! :)
Ja det var synd.
Har druckit Norrlands guld, fy f:n, Lapin Kulta är nog bättre.
Ser ni har svårt att skaffa probionatplast.
Det är inte så hälsosamt med alla starka lösningsmedel
Finns det nån som handlar med grejer för hembyggen. ?
Kör ofta med Solmaster LV1 betonglack som är 1-komp. uretanlack.
Att lägga på ett lager epoxy måste jag nog prova.