handdator

Visa fullständig version : egna jiggar/softbaits?

alleex
2004-12-16, 18:58
:cool2: tja! var inne å kolla på www.lurebuilding.nl och såg artiklar om att gjuta egna gummibeten, är det nån här som har erfarenhet av detta? typ vilket material till gjutformar och andra tips, verkar ju grymt hett :cool1: med en mini bulldawg till bryggtorsken på landet :headbang:

mhv /alex

etuna_alex
2004-12-16, 19:15
känns rätt onödigt att tillverka då det troligtvis blir billigare och enklare att köpa men om man gillar att tillverka saker så hehe ;)

alleex!
2004-12-16, 19:26
det e ju alltid kul å "snickra" ;)

mangeboy79
2004-12-16, 23:56
jag har gjort några såna projekt. du kan använda plast , sillicon, gips plasticpadding mm till matrial till formar . det bästa stället för information i ämnet är www.tackleunderground.com

gäddkato
2004-12-31, 18:44
:beer: Till dom som vill göra egna jiggar, Så finns det plast,formar,olja,färgmedel att köpa från www.fisknet.com.jag gjuter egna jiggar nu och dom blir riktigt bra men det gäller att inte hälla för mycket plast i formen för då blir dom så tjocka i stjärtarna, jag brukar lägga formen på en 1-2 mm plåtbit i bakänden på formen så blir dom lite smalare i stjärtarna. Det som är bra är att när en gädda har trasat sönder jiggen så är det bara att lägga den i kastrullen och göra en ny. Lycka till :cool2:

linu_z
2005-01-01, 01:17
jag har en form och har gjutit ett tiotal bullfrog... tycker att det är relativt enkelt och smidigt dock skulle jag inte lägga ner tid för att gjuta små grubbs ska det så ska det va!

Storfiskaren
2005-01-01, 15:44
:beer: Till dom som vill göra egna jiggar, Så finns det plast,formar,olja,färgmedel att köpa från www.fisknet.com.jag gjuter egna jiggar nu och dom blir riktigt bra men det gäller att inte hälla för mycket plast i formen för då blir dom så tjocka i stjärtarna, jag brukar lägga formen på en 1-2 mm plåtbit i bakänden på formen så blir dom lite smalare i stjärtarna. Det som är bra är att när en gädda har trasat sönder jiggen så är det bara att lägga den i kastrullen och göra en ny. Lycka till :cool2:

http://www.fisknet.com/index.asp

Bwah !!!

BeBest
2005-01-01, 18:14
http://www.fisknet.com/index.asp

Bwah !!!
Fisknet verkar ha slagit vantarna i bordet. Följande medelande gavs på ovanstående sajt:
” Välkommen till Fisknet! 2004-05-28

Fisknet till salu!

Fisknet är alltjämt till salu, efter det att vi själva stängt ner butiken "medan det fortfarande var kul!" :-)

Om Du skulle kunna ha nytta av domännamnet fisknet.com för någon, troligen fiske-relaterad, verksamhet så är Du välkommen att höra av Dig.
Domännamnen fiskedrag.com och fiskedrag.nu finns också till salu, separat från fisknet.com eller i klump!

Lycka till på fisketurerna!
*
© Fisknet 1999-2004. Kontakta Fisknet: info@fisknet.com