Visa fullständig version : Exempel På Spön??
Carpgirl
2004-12-20, 16:22
Kan nån ge bra exempel på bra nybörjarspö och rulle?? :) Vill helst inte ha för dyra grejer i början,har inte fiskat så mycke men vill gärna ha förslag på lite spön och rullar så man vet va man ska titta efter :) :hoppa: :banana: :banana:
Flodebanan"
2004-12-20, 16:29
Ja, vad skall du fiska? Karpgrejor antar jag att det finns tillräckligt av:)
Carpgirl
2004-12-20, 16:41
Ja, vad skall du fiska? Karpgrejor antar jag att det finns tillräckligt av:)
Jag vill ju gärna ha egna grejer men de blir nog till och fiska karp.men gärna gädda också.Jag kan inget om utrustning så all hjälp är välkommet ;) :appl: :appl:
Flodebanan
2004-12-20, 16:48
Jag vill ju gärna ha egna grejer men de blir nog till och fiska karp.men gärna gädda också.Jag kan inget om utrustning så all hjälp är välkommet ;) :appl: :appl:
Hmmm...
En Okuma Baitrunner+RT Karpspö skulle jag satsa på för att få prisvärda men ändå billiga grejor. Om du säger ett ca. pris blir det lite enklare att komma med förslag:)
Andersson1
2004-12-20, 19:53
Ja du....hmm... Det var du som "ville ha en stor" om jag inte minns helt fel..
Spö, varför inte Greys Prodigy! Vet inte om man kan köpa det i Sverige men går fint att beställa från England.
Rullar, såg här på sidan 3st GTE 5010 baitrunners billigt bara å köp!
Har inte carpoholic typ 15 karpspön? kanske vill sälja ett eller 2
Carpgirl
2004-12-21, 09:50
Har inte carpoholic typ 15 karpspön? kanske vill sälja ett eller 2
Har faktist inte frågat men de är ingen dum ide ,behöver ju inte va nya grejer.Tack för tippset :appl: :appl: :rockbanan :rockbanan Hur är de om man vill fiska gädda då??....Är de nån skillnad på spö då???Skratta inte nu jag kan inget om detta men vill lära mig, verkar jättekul. :D :rockbanan :rockbanan
Carpgirl
2004-12-22, 11:30
Hmmm...
En Okuma Baitrunner+RT Karpspö skulle jag satsa på för att få prisvärda men ändå billiga grejor. Om du säger ett ca. pris blir det lite enklare att komma med förslag:)
Har inte en aning om vad spön kostar,behövs de annat om man ska fiska te x gädda eller annan fisk....Kan inget när de gäller utrustning men menar seriöst att jag vill veta. :) Har bara fiskat lite, nån torsk,lax och plattfisk men de va länge sen,de här blir ju lite annorlunda än när man åkte ut ibland på helgerna... :rockbanan :rockbanan Vill gärna ha lite råd om de är olika spön, rullar el dyl till te x karp och gädda som jag gärna vill fiska???? :) ;)
Flodebanan
2004-12-22, 15:32
Skall du spinnfiska gädda är ett Karpspö kankse inte det bästa. Men skall du meta gädda räcker det gott och väl.
Låna grejor i början, sen när du har sparat köper du ett riktigt BRA set. Det finns inga bra och billiga;)
Carpgirl
2004-12-22, 16:19
Skall du spinnfiska gädda är ett Karpspö kankse inte det bästa. Men skall du meta gädda räcker det gott och väl.
Låna grejor i början, sen när du har sparat köper du ett riktigt BRA set. Det finns inga bra och billiga;)
Jag har ett gammalt spö de är en shimano ax 210 spinning står de på den vet inte om de är nåt att ha? Rullen står de shimano beatmaster 2, 4010 är de nåt bra och fiska gädda el karp med?? :) :rockbanan
Kolla på beg prylar iaf när det gäller rullar då det är många "prylbögar" som byter upp sina gamla baitrunners mot den nya modellen. Tror att det går att få rätt billigt, typ 3st för max 2000 spänn. Spön skulle jag köra med ett par fox warrior (2,75lb tror jag skulle passa dina behov) vilka är bra och till ett bra pris (från 800 och uppåt).
Carpgirl
2004-12-22, 17:55
Kolla på beg prylar iaf när det gäller rullar då det är många "prylbögar" som byter upp sina gamla baitrunners mot den nya modellen. Tror att det går att få rätt billigt, typ 3st för max 2000 spänn. Spön skulle jag köra med ett par fox warrior (2,75lb tror jag skulle passa dina behov) vilka är bra och till ett bra pris (från 800 och uppåt).
Ok ska kolla upp de och hoppas på lite tur,man vill ju inte lägga ut för mycke i början.Tack för du tog dig tid :appl: :appl: :hoppa: :santa:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.