handdator

Visa fullständig version : Daiichi Krokar

Freddan
2005-01-05, 20:25
Hejsan :rolleyes:

Är det någon utav er som har bra/dåliga erfarenheter att binda flugor på
Daiichi krokar?? Håller de för fisken?? :drunk:

Gotrik
2005-01-05, 20:33
Har tyvärr inga som helst erfarenheter av dessa krokar, inte flugbindning heller. :D

Rogga3
2005-01-06, 11:55
Har aldrig märkt någon skillnad på dem och Mustad. Funkar alldeles utmärkt.

BeBest
2005-01-06, 12:29
Har sett den del mönster i FFA och FJ där man använt Daichi krokar. Troligen är de att jämföra med Tiemco, Mustad och andra märken med gott rykte.

ghost
2005-01-06, 13:12
Som BeBest säger. Om du har bundit på Tiemco så vet du hur de är.

grebgokz
2005-01-10, 12:29
Daichii finns i två varianter. Standard och kemvässade. Jag binder på standard och jag har inte märkt några problem med dem. Tyvärr så finns inta alla varianter av dessa. Men för standar våt/torrfluge krok använder jag dem. De kostar ju ungefär hälften mot andra märken.

yoxler
2005-01-10, 14:40
har dessa krokar som streamer, våt/torr, dubbel lax och tycker inte det är något fel på dom.

Köpte ett gäng i höstas så jag har inte testat de så mycket, men än så länge är jag mycket nöjd.

Norden
2005-01-10, 15:12
Nu för tiden är dom helt ok. Det var lite si och så med kvalitén på dom förut, men det är snart 10 år sedan. Det går att hitta mycket billig krok som håller absolut toppkvalitet om man letar. I stort sett alla märken från små Japanska tillverkare jag har testat har varit positiva överraskningar. Senaste jag testade var Maruto's streamermodell 7200. 49:- för ett 50-pack. Sylvass, hårt härdad, jämn kvalitet och snygg. Kan varmt rekomenderas.

Freddan
2005-01-10, 20:19
Tack för alla svaren. :banana: varför jag undrade var att de var så biliga att köpa.

c:a 54:- för 100 st standad krok. dessa hittade jag på

http://www.nordisktflugfiske.se/ :hoppa:

yoxler
2005-01-11, 09:33
jo jag var också skeptiska till dessa krokar pga priset. Hittade ett gäng i en affär som skulle gå i konkurs för halva priset o tänkte a va fan och köpte ett helt gäng och blev glatt överraskad.

J.E
2005-01-18, 13:41
Jag binder och fiskar mycket med Daiichi krokar och har inte haft några problem med dom.

Mvh/J.E

Mixon
2006-07-01, 16:19
Daichi krokar har jag bundit mycket på och binder fortfarande på, kan bara rekomendera denna krok :asflabb2: mycket bra och priset är det inget fel på heller...

V-gubben
2006-07-06, 23:20
Jag använder också en del Daichi krokar och har aldrig haft några problem med dom under fisket. Däremot har jag lyckats med konststycket att paja några krokar när jag tryckt in hullingen. Nu kan man knappast trycka in den på dessa krokar utan den går av med ett litet knäpp, (jag klämmer dom i städet). Ibland får man en snygg övergång och ibland blir det ett hack där hullingen suttit. Jag tror att krokarna är lite hårdare än tex Mustad där det går fint att "nypa in" hullingen utan att den går av.
Men som sagt, har aldrig märkt något negativt med Daichi krokar under själva fisket. :fiska2:

DanielB
2007-01-23, 15:45
Det låga priset i Sverige beror på att de köps direkt ifrån fabriken.

Landlax
2007-01-23, 20:41
håller med resten tycker dem funkar utmärkt både till öring o lax !!

Skitfiske / Landlax :cool2:

Fiskbil
2007-01-23, 21:07
Cabelas i US säljer dessa också med banderollen "Världens vassaste krok"
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/pod/horizontal-pod.jsp?_DARGS=/cabelas/en/common/catalog/pod-link.jsp_A&_DAV=MainCatcat20166-cat20291&rid=&indexId=cat20291&navAction=push&masterpathid=&navCount=1&parentType=index&parentId=cat20291&id=0011671
Skulle vara intressant att få reda på hur dom står sig mot Gamakatsu & Owner
när det gäller trekrokarna.

Henk
2007-06-16, 21:46
Riktigt bra krokar, kör med dessa till lax samt till streamer och vanliga 10 och 12 torr och våt, funkar helt kanon. Till ett mycket bra pris framförallt

KimKebab
2007-06-18, 17:19
Riktigt bra krokar, kör med dessa till lax samt till streamer och vanliga 10 och 12 torr och våt, funkar helt kanon. Till ett mycket bra pris framförallt

Kan du sluta upp med dina inlägg där du framställer dig själv som expert? Låt dom som har en aning om vad dom pratar om svara istället.

Henk
2007-06-18, 17:29
Kan du sluta upp med dina inlägg där du framställer dig själv som expert? Låt dom som har en aning om vad dom pratar om svara istället.

Vad har du för jävla problem egentligen? Har du ens bundit en fluga över huvudtaget?

KimKebab
2007-06-18, 17:34
Vad har du för jävla problem egentligen? Har du ens bundit en fluga över huvudtaget?

Vad har du för problem när du skriver som du gör i mitt fotoalbum din lilla horunge? Som sagt, om du vill kalla mig pizzabagare kan du få min adress så kan du spela Allan i verkligheten istället.
Prata inte flugor med mig, gör inte bort dig.....

Henk
2007-06-18, 17:39
Vad har du för problem när du skriver som du gör i mitt fotoalbum din lilla horunge? Som sagt, om du vill kalla mig pizzabagare kan du få min adress så kan du spela Allan i verkligheten istället.
Prata inte flugor med mig, gör inte bort dig.....

Vem var det som började rösta 1or på bilderna och började käfta? Inte fan var det jag iaf. Det är inte första gången heller vad jag läst av andra.

KimKebab
2007-06-18, 17:41
Vem var det som började rösta 1or på bilderna och började käfta? Inte fan var det jag iaf. Det är inte första gången heller vad jag läst av andra.

Vem bryr sig om jag (??) röstat 1or på dina bilder, går din värld under då? Dina bilder är skit så dom är inte värda mer. Att kalla någon pizzabagare är en helt annan sak. Som sagt, vill du ta tillbaka det eller vill du säga det till mig IRL?

Henk
2007-06-18, 17:44
Och du ska prata om att framställa sig som expert och höjer upp sig själv till skyarna och klankar ner på alla andra. Men det är väl en helt annan femma va?

KimKebab
2007-06-18, 17:46
Och du ska prata om att framställa sig som expert och höjer upp sig själv till skyarna och klankar ner på alla andra. Men det är väl en helt annan femma va?

Den enda som framställer sig som en expert är du, inte jag. Leker du dum eller är du det på riktigt?
Vill du kalla mig pizzabagare i mitt ansikte har jag frågat ett antal gånger.....

Henk
2007-06-18, 17:49
Att prata med dig är som att prata med en vägg, väx upp och sluta tracka folk. Det kan gå illa om du träffar fel folk.

KimKebab
2007-06-18, 17:52
Att prata med dig är som att prata med en vägg, väx upp och sluta tracka folk. Det kan gå illa om du träffar fel folk.

Hehe, du är bara för korkad. Det var du som dök upp från ingenstans och kallade mig pizzabagare i mitt fotoalbum. Det enda jag skrivit i ditt fotoalbum innan det här var "Fet, njae" vilket inte är något att hetsa upp sig för.
Väx upp? Kasta inte ur dig vad som helst utan att stå för det. Fel folk? Skulle det vara du då eller? Haha, dagens....Det kan däremot gå illa för dig om du är lika storkäftad i verkligheten som du är på internet.