Visa fullständig version : Material till jiggkroppar?
Tänkte göra egna jiggkroppar men det är svårt att hitta nåt bra material tycker jag. Vanligt silikon verkar lite väl hårt. Nån som har något bra tips, förutom att köpa färdiga jiggar att smälta ner...?
Unregistered 1
2005-01-17, 23:39
Norden, finns en som annonserar om jiggar i fiskeblaskorna... Ivar har jag för mig han heter. Säljer jiggar b la. Han vet det mesta om dem och det han inte kan svara på det vete tusan om det existerar ;)
förstår inte riktigt vitsen med att gjuta egna om det är "vanliga" jiggar du tänker gjuta, då de är så billiga att köpa.
ja var kan man hitta gjutmassa behöver gjuta nya bullfrog's till våren...
förstår inte riktigt vitsen med att gjuta egna om det är "vanliga" jiggar du tänker gjuta, då de är så billiga att köpa.
Precis. Tycker det är för lite liv i vanliga shadjiggar och allt annat så det blir till att experimentera lite. Med ett tillräckligt mjukt material borde det gå att göra några riktiga gobitar...
etuna_alex
2005-01-18, 16:59
Precis. Tycker det är för lite liv i vanliga shadjiggar och allt annat så det blir till att experimentera lite. Med ett tillräckligt mjukt material borde det gå att göra några riktiga gobitar...
testat manns jiggarna eller relax shadarna de är de liv i kan jag lova! :)
mangeboy79
2005-01-18, 20:15
jag vet inget svensktföretag som säljer plastersol som jiggar är gjorda av. men jannsnetcraft i us säljer det dom säljer även formar osv
testat manns jiggarna eller relax shadarna de är de liv i kan jag lova! :)
Japp, har testat. Dom är grymma. Men jag har endast hittat ett fåtal modeller i tre olika färger. Hoppas handlarna i stan vågar ta hem lite mer variation till våren.
Det finns ett svenskt företag som heter abic kemi som säljer kemiprodukter till industrin. Silicon till gjutformar för prototyper, gjutplaster mm. Jag har använt deras gjutsilicon till att göra formar och tyckte då att det verkade vara ganska mjukt i förhållade till vanligt bygg silicon. Gjutplasterna kan säkert vara av intresse för annan betestillverkning, det finns polyuretan, epoxi och en del annat hälsosamt.
kolla dom på nätet och ring efter katalog.
Juha
richtermo
2007-04-20, 11:55
Är det någon som försökt gjuta av en pig eller vet hur de är blyade/lättade ? Det känns som att det kan löna sig riktigt mycket att gjuta dem själv ;)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.