Visa fullständig version : Någon som har tips på baitrunner
Är det någon som har tips på en bra baitrunner, vill ha en som skulle funka till sutare , brax å gädda. :sol:
Hoppas någon kan hjälpa mig...........
Hällmark
Tror nog att shimanos baitrunner i 5000 storlek skulle bli bra, nu finns det en del begagnade utav den gamla modellen ute på nätet. så det är vad jag hade satsat på.
Fiskekongen
2005-01-20, 22:36
Shimano baitrunnere i dtr 5000 er jo kanoon. Foruten denne er også Ukuma Epix EB 30 baitfeeder også et godt alternativ. Bruker begge deler til suter bl.a
Eller varför inte känna sig lite exlusiv och köpa en Shimano BR B 3500? :)
etuna_alex
2005-01-21, 13:11
bara det är shimano så är den i regel bra hehe :)
Nån som testat Abu´s baitrunner? Har fingrat på den i butik men inte med lina på. Verkade helt ok för priset. Ingen karprulle direkt, men borde vara intressant till gädda/gös bl a.
sugg jägarn
2005-02-14, 16:24
jag skulle kolla på ticas baitrunners,,själv har jag två för gäddmete modell lite större då,
du får en jävla fin rulle som e mycket bättre i pris än shimanorullarna
etuna_alex
2005-02-14, 19:14
jag skulle kolla på ticas baitrunners,,själv har jag två för gäddmete modell lite större då,
du får en jävla fin rulle som e mycket bättre i pris än shimanorullarna
vilken modell på tica rullarna?? de brukar vara rätt dyra va??
carpfenmazter
2005-02-14, 19:21
varför baitrunner på gädda och gös...? :)
varför baitrunner på gädda och gös...? :)
Fint när man flötestrollar tex :-)
Rockbananen
2005-02-14, 20:31
Fint när man flötestrollar tex :-)
Fungerar lika bra att fästa linan under en gummisnodd och öppna bygeln. :D
Är det någon som har tips på en bra baitrunner, vill ha en som skulle funka till sutare , brax å gädda. :sol:
Hoppas någon kan hjälpa mig...........
Hällmark
Vore bra om du kunde säga en ungefärlig prisklass, finns rätt många rullar att välja mellan.
Fungerar lika bra att fästa linan under en gummisnodd och öppna bygeln. :D
Nja, jag föredrar knarrljudet från en baitrunner då man inte har järnkoll på flötena hela tiden. Uppmärksamheten riktas ibland på att hålla rätt kurs eller på gps/ekolod. Fungerar lika bra med multirulle med knarr men den blir ju lite "avig" när man skall fiska karp tex... :D
Rockbananen
2005-02-14, 21:05
Nja, jag föredrar knarrljudet från en baitrunner då man inte har järnkoll på flötena hela tiden. Uppmärksamheten riktas ibland på att hålla rätt kurs eller på gps/ekolod. Fungerar lika bra med multirulle med knarr men den blir ju lite "avig" när man skall fiska karp tex... :D
Men om man fäster en ålbjällra på spötoppen då?
Ändock är det alltid roligt med prylar. :D
finns en enorm tråd om baitrunners jag skrev förra året, kolla :)
Askungen
2005-02-14, 23:43
Ska ni köpa baitrunners så köp dom från England!!!! Ex. Shimano baitrunner 8000 gte, kostar i sverige sportingpris: 1895:- st. Från ex. Tackleshop får du dom för under tusenlappen! Ni tjänar nästan 1000:-/rulle! Dessutom är frakten billig från Tackleshop ( 6 pund för 3 rullar)
http://www.tackleshop.co.uk
Jag brukar köra med en frikopplad ambis med knarren aktiverad :banana:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.