handdator

Visa fullständig version : Mall till Cobb´s crazy shad

samuel
2005-01-25, 03:13
hade tänkt att bygga mig en cobbs men har ingen egen original, så om nån har lust att lägga upp en mall vore det sjysst.

linu_z
2005-01-25, 05:11
jag har skrivit en hel guide till just cobb's crazy shad 17.. snooka runt lite o sök så hittar du en ljus tunnel som leder dig till framgång... ;)

pikeAlert
2005-01-25, 16:58
jag har skrivit en hel guide till just cobb's crazy shad 17.. snooka runt lite o sök så hittar du en ljus tunnel som leder dig till framgång... ;)

Är det en mall med i din fina byggbeskrivning? Är det bilden du menar?
Jag skulle oxå vilja ha en mall på crazy shaden, för jag har satt min cobbs i botten i stora värtan till mitt stora förtret.
En grej som är lite klurig när det gällar att rita av ett färdigt bete är att mallen tenderar till att bli för stor i slutändan, eftersom man ritar av den med lack och allt, så det verkar vettigt att kanske dra av en millimeter eller 2 över hela mallen.. ?

Flodebanan
2005-01-25, 17:17
Är det en mall med i din fina byggbeskrivning? Är det bilden du menar?
Jag skulle oxå vilja ha en mall på crazy shaden, för jag har satt min cobbs i botten i stora värtan till mitt stora förtret.
En grej som är lite klurig när det gällar att rita av ett färdigt bete är att mallen tenderar till att bli för stor i slutändan, eftersom man ritar av den med lack och allt, så det verkar vettigt att kanske dra av en millimeter eller 2 över hela mallen.. ?

Frågan är om en millimeter förändrar betet totalt?

linu_z
2005-01-25, 17:53
mallen är ju utan lack utan rent trä bete!!!

pikeAlert
2005-01-25, 18:45
mallen är ju utan lack utan rent trä bete!!!

ah ok, jag tog mig friheten att rita av din bild i corel, så nu kan den som vill bara printa ut den i dess naturliga storlek, klippa ut och börja skapa. Jag gjorde den i en skala som ger längden 17 cm.(jag har för mig att den är så lång?!?) om inte är det ju lätt att ändra.

samuel
2005-01-25, 21:21
precsi va jag va ute efter...tackar