handdator

Visa fullständig version : Flötmete set från darts ab

Jason
2005-02-11, 12:35
Hej jag tänkte köpa ett sånt gäddmeteset från darts ab men är det värt pengarna för sätter man de så förlorar man 85-sek

Jason

Flodebanan
2005-02-11, 13:46
Varför köpa något? Man kan ju sätta det?

Ovanligt dum tråd.

Sen att 85;- är lite i överkant är ju en annan sak, där jag handlar kostar dom 67;-. Men dom är helt klart en bra inkörsport till gäddmetet.

Lazinko
2005-02-11, 13:57
Jag har aldrig satt ett gäddmete, men kanske bara tur. men du borde testa, är rättså skoj om de funkar. annars suger det som fan :)

Flodebanan
2005-02-11, 14:54
Jag har aldrig satt ett gäddmete, men kanske bara tur. men du borde testa, är rättså skoj om de funkar. annars suger det som fan :)

Inte för att vara taskig men det låter som en kille som narrar kilosfiskar i vasskanten och då är chansen stor att det fastnar. Men skall man fisk och pelagiskt finns det ju i princip ingen chans.

benji
2005-02-11, 15:00
flodebanan, det heter risk när det är något dåligt;)

det där setet är ganska bra, man får ju allt man behöver. men det går att plocka ihop det själv till ett bättre pris tror jag.

Flodebanan
2005-02-11, 16:41
flodebanan, det heter risk när det är något dåligt;)

det där setet är ganska bra, man får ju allt man behöver. men det går att plocka ihop det själv till ett bättre pris tror jag.

Okej, sorry:) Det blir iaf inte billigare löst. Inte om man köper darts grejor som faktiskt håller BRA kvalite.

Jason
2005-02-11, 17:42
men jag har köpte de nu fina grejor de ska nog funka på söndag:P

etuna_alex
2005-02-11, 17:58
skumm fråga förstår den ej riktigt hehe tycker inte att du skulle köpt setet men nu är det ju försent så gillar inte darts flöten de är så plastiga och dålig bärförmåga. bättre att köpa prylarna du behöver i setet separat kanske du kan spara en slant och få bättre grejjer =)

Martin_G
2005-02-11, 20:51
Darts set är väl helt OK om inte man orkar fixa tafsar själv, inget fel på dem. Limma fast "fjädern" på flötet annars går den förlorad vid drillning av ilsken fisk.

Använda på söndag? Det är inget "ismete-set", men i öppet vatten funkar det fint :)

/Martin

Flodebanan
2005-02-11, 22:46
men jag har köpte de nu fina grejor de ska nog funka på söndag:P

Vart fiskar du?

Jason
2005-02-11, 23:49
åmossarna i trelleborg där finns as mycket fisk de e lite gömt ställe min klubb har båt där jag fiskar mest mört o abborre där men tänkte pröva gädda för de finns as mycket gädda där medelvikt 3kg men det finns nog ingen is här nere nu:)wink

andrease
2005-02-12, 17:09
Om du inte vet vad du ska köpa så kan du ju ta settet och gå runt i affären och köpa allt som är i den separat blir nog billigare om det är priset som är för dyrt... Plocka ihop allt som är i settet separat och kolla vilket som blir dyrast..!

Jason
2005-02-13, 12:51
f*n de blir inget skit väder men men då får man dra ut sen nån annan dag då:)

Flodebanan
2005-02-13, 13:10
Om du inte vet vad du ska köpa så kan du ju ta settet och gå runt i affären och köpa allt som är i den separat blir nog billigare om det är priset som är för dyrt... Plocka ihop allt som är i settet separat och kolla vilket som blir dyrast..!

Snälla förstå, det blir inte billigare löst, speciellt inte hos en handlare med överpriser, jag lovar man tjänar på kittet:)

Jason
2005-02-13, 13:38
men jag vet inte hur man gör gädd tafsar vad kostar dom löst????:)

Lazinko
2005-02-13, 14:01
Jason, du köper tafsmaterial på t. ex. fiskekompaniet... du kan fråga dem som jobbar vilket. sen tar du krokar eller köper krokar, och sen kan nog någon i din fiskeklubb hjälpa dig sätta ihop dem

Jason
2005-02-13, 20:11
okej tack jag snackar med rickard o anders ska ditt på tisdag:P