Visa fullständig version : Val av flugrulle
kanonkungen
2005-03-04, 16:13
Vad ska jag välja för rulle som inte kostar över 1500:- och i linklass mellan 8 och 11.
Skulle nog satsa på en Danielsson (LooP) 3w För 1600:-
http://r2d2.se/catalog/index.php?cPath=21_25
kanonkungen
2005-03-04, 18:00
Skulle nog satsa på en Danielsson (LooP) 3w För 1600:-
http://r2d2.se/catalog/index.php?cPath=21_25
Okej.Vad finns det för linklasser på den och i vilka affärer kan man köpa den i eller måste jag beställa? Tack för ditt svar.
Tror att du måste beställa idagsläget. Det finns en annan tråd (ganska nyligen) där kanske någon visste bättre om detta med Loop och Danielsson
du måste beställa därifrån, gjorde själv d för några veckor sen.. det gick väldigt snabbt och smidigt och dom är kanontrevliga
kanonkungen
2005-03-05, 12:08
du måste beställa därifrån, gjorde själv d för några veckor sen.. det gick väldigt snabbt och smidigt och dom är kanontrevliga
Okej, får se hur de blir fram mot sommaren.Ska bli spännande och se vad det blir för rulle :wink:
Kan nog bara hålla med Kråkan!Köp en Danielssonrulle!
kanonkungen
2005-03-05, 16:31
tror nog att det blir en sån.. :headbang:
Jo det är en kanonfin rulle. Jag hade också sneglat lite på en Loop CLW 8twelve. Fast den är ju i plast men har broms. Iof kul som tusan att köra utan broms :wink:
kanonkungen
2005-03-07, 17:25
Jo det är en kanonfin rulle. Jag hade också sneglat lite på en Loop CLW 8twelve. Fast den är ju i plast men har broms. Iof kul som tusan att köra utan broms :wink:
Nu, alldeles nyss har jag hållt i en LOOP EVOTEC CLW. :banana: ...Men dom hade inte inne 8twelv:an så jag fick hålla i en 5eight istället.. men han skulle ta in en 8twelv:a så jag ska gå och köpa en sån + att det blir mkt billigare än på berras.. beställer jag från berras så blir det 1140:- men om jag går och köper den här så blir det ca 1000 kr... :ogen:
Får hoppas att det inte går för dig som för en fiskekompis som tappade veven medan han drillade fisk...
kanonkungen
2005-03-08, 21:01
Ja det får man hoppas :)
dom hade väl lite barnsjukdomar på CLWn men jag tror de fixade det. Men snart kommer de med lite plåt i så då blir det nog ännu stabilare.
grebgokz
2005-03-09, 13:59
Vill du ha en bra rulle för lite pengar titta på Okuma Integrity. Aluminium rulle med mycket bra broms. Jag har själv fiskat med en Integrity i klass 5-6 en hel säsong och är mycket nöjd. Funderar på att skaffa en i klass 8-9 för det tyngre fisket.
Ca pris 599-700 spänn i sverige och finns för 520:- i England. Tydligen efter vad jag förstått så tillverkar Okuma mycket rullar på licens bland annat så är Scierra XDA rullen i princip en designad Okuma integrity.
www.olssonsfiske.se (billigast i Sverige på den rullen vad jag kunnat hitta)
Eller
http://www.sportfish.co.uk/acatalog/shop.html (framförallt om man vill ha en extra spole till rullen kan det löna sig här då den är mycket billigare)
kanonkungen
2005-03-09, 17:03
okej..tack för svaret,, ska tänka på saken ;)
V-gubben
2005-03-18, 07:13
Jag har flera Okuma Integrity och tycker det är en kanonrulle men den har ett konstruktionsfel som jag alltid får problem med.
Det är den stjärnformade bromsjusteringsratten som har ett så stort mellanrum mellan hus och ratt att fluglinan gång på gång fastnar där.
Nu skall sägas att jag är högerhänt och både kastar och vevar med höger, flyttar alltså spöet till vänster hand när jag skall veva in.
Skulle jag vända till vänsterhandsvevning så kanske problemet försvinner, måste nog testa det först. Det är väl ändå dags att gå igenom rullar och fluglinor och då kan jag ju passa på att göra 2 flugor på smällen.
:goodwork:
På Berras flugbutik har dom rea nu på rullar, linor och mm. Själv praoar jag där nu så kom gärna och halsa på.
kanonkungen
2005-03-19, 09:25
På Berras flugbutik har dom rea nu på rullar, linor och mm. Själv praoar jag där nu så kom gärna och halsa på.
Hade väldigt gärna gjort de men jag bor i ganska högt uppe i norr så det är nog ganska långt, var är de du praoar?(stad)?
Stockholm, Vallhallavägen.
kanonkungen
2005-03-21, 22:36
okej. blir lite långt för mig.. jag bor nämligen i norrbotten,, i gällivare=)
grebgokz
2005-03-30, 10:49
Jag har flera Okuma Integrity och tycker det är en kanonrulle men den har ett konstruktionsfel som jag alltid får problem med.
Det är den stjärnformade bromsjusteringsratten som har ett så stort mellanrum mellan hus och ratt att fluglinan gång på gång fastnar där.
Nu skall sägas att jag är högerhänt och både kastar och vevar med höger, flyttar alltså spöet till vänster hand när jag skall veva in.
Skulle jag vända till vänsterhandsvevning så kanske problemet försvinner, måste nog testa det först. Det är väl ändå dags att gå igenom rullar och fluglinor och då kan jag ju passa på att göra 2 flugor på smällen.
:goodwork:
Samma problem har jag haft faktiskt. Men problemet försvann när jag ändrade till vänsterhandsvevning (för att slippa byta spöhand vid drillning) krävde dock lite träning. :P
En annan rulle för bra pris är den nya Vision Koma trout.
http://www.visionflyfishing.com/koma_trout.html
Vet inte mycket om den men jag lurar på att göra ett inköp.
Finns till bra pris om man vågar handla från england.
http://www.sportfish.co.uk/acatalog/LA_8__Reels.html
Ca 1050:- med extraspole.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.