Visa fullständig version : GuideLine
Salomon Salar
2005-03-26, 10:59
Vad tycker ni om Guideline? Själv har jag haft stort nöje med deras produkter och har stor tillit för dom. Vad har ni för erfarenhet och vad tycker ni? :wow1:
Bigfisher
2005-03-26, 11:34
Jag gillar Guideline, har båda spö o rulle från guide line
Alessandro
2005-03-26, 14:37
Har ett 10-fots Guideline Outcast teleskop haspelspö, nöjd med det mer
på http://www.guidelineflyfish.com/
Tycker att GuideLine´s flugspö och rullar är väldigt prisvärda!
jag tycker att GuideLine´s flugspön är riktigt sköna till ett bra pris. :headbang:
Som alla andra tillverkare så har de saker som tilltalar mig och andra som jag avskyr. TriCast passar inte mig, då tycker jag Pool12 SSD är bättre i den prisklassen.
GL Trout gillade jag skarpt, fint spö. LPXe hatar jag, passar mig inte alls.
Har en GL REM Salmon som passar utmärkt till mitt tvåhands. Den väger bly men den balanserar upp spöet kanonbra.
Vad tycker ni om Guideline? Själv har jag haft stort nöje med deras produkter och har stor tillit för dom. Vad har ni för erfarenhet och vad tycker ni?
Jag tyckler att de har alldeles för stora påslag på G-loomis och Abel jag gillar dock deras linor särskilt i lättare klasser.
landin89
2005-08-25, 23:19
Vad tycker ni om Guideline? Själv har jag haft stort nöje med deras produkter och har stor tillit för dom. Vad har ni för erfarenhet och vad tycker ni? :wow1:
Hejsan
Jag känner Håkan Nordling och Leif Stävmo bra. Och jag tycker att dom grejer är i särklass bäst om det gäller spön. Kläder är också väldigt bra. Specielt vadarbyxorna DIVER dom är väldigt sköna och man slipper tajta grusskydd. Själv har jag nästan bara Guideline "förutom en Loop Evotec LW" och jag är jätte nöjd med dom.
Skit fiske.//Ronny Landin
G-Loomis jerkspön är ruggit sköna men sen tycker jag sortimentet på användbara grejor tryter. Mest bara prylar som optimerar betets tid i luften! :sun:
jag har deras pounch lina och sen har jag ett par mag glasögon, funkar helt kanon,
The Loomis Man
2005-09-08, 17:55
Ojämn kvalite på deras grejor men dem har blivit bättre det senaste året... Känner folk på företaget och har testat en hel del av deras grejor... Gillar inte så mycket deras spö serie förutom enstaka moddeler, och givetvis spöserien Le Cie, grymma spön, har testat ett jäkla gäng av dem... 14,8´ #10-11 Fast är en liten favorit, men den klår inte riktigt min Stinger GLX 15´ #10-11.
Rullarna är i det stora hela en ganska stor katastrof, eller har iaf varit det. Skitrullar har länge varit min benämning. INEX är snygga rullar, och har man tur så får man en som funkar (vilket börjar bli allt mer vanligt), dock värkar nya rullen Watergrip funka ypperligt, men på den tycker jag dem har gjort alldeles för stor rippoff utseende mässigt från Gavlan. I rullar finns det inget som slår Danielsson (dem som hette loop innan), ja ok möjligen Charlton men dem kostar 12000:-).
Linor, ja vad skall jag säga... powertaper är ju suveräna linor men dem tar ju bort bra linor och förstör dem. tex Flyt/Sjunk1 har inte varit duglig sedan dem bytte tillvärkare till 2003!
kläder å vadare, ja som Landin89 sagt så är Diver fina vadare som förmodligen har bästa passformen på marknaden, men häör i söder skall iaf grusskydd användas under andra lagret byxa som rullas ner över kängorna (det duger inte bara med tyget). Dock har det varit lite ojämt med hållbarheten. Techstrech är oxå underbart fina vadare! Kan säga att jag haft två drylitejackor av 2004års moddel och båda vart spräckta i innemudden.... isotherm är en klassiker men den håller inte samma mått som orginalet simms guide....
till slut, Guideline skall va glada att dem säljer Loomis!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.