Visa fullständig version : Vadarjacka som ni kan rekommendera?
Unregistered54545
2005-05-03, 11:15
Hej på er,
Jag behöver en ny vadarjacka. Är beredd att lägga ut ca 1500 pix, frågan är vilken man ska välja? Den SKA vara vattentät - även efter flera timmar ute i regn. Inte för tjock, strycktålig, gärna andas en smula.
Tacksam för rekommendationer och motiveringar
Flugfiskare i norr
Fisktutte
2005-05-03, 11:51
jag har kollat lite på vadarjackor och är jävligt sugen på en scierra, den kostar 1499:- :regn: :banana: :beer:
Jag använder Visions jacka som jag tycker är bra. Den innehåller många fickor är vattentät andas något. Nackdelen är den svarta färgen som gör den varm i solsken sommartid (de verkar ha bytt färger nu). Jag tror att det är föregångaren till denna http://www.visionflyfishing.com/flywater_jacket.html och att den kostar ca 1500:-
En jacka som är oerhört prisvärd och riktigt bra är hi levels vadarjacka finns bla. på www.sportfiskebutiken.se och har haft en själv i snart 4 år och har just impregnerat den för första gången. Flertalet fickor och så går den enbart till midjan så man kan vada utan att oroa sig för sakerna i fickorna längre ner som på andra jackor.
Patagonias vadarjacka... Alla gånger. Har haft min i tio år och den har funkat perfekt.
Håller med B3Jonas.
Har lagt en beställning på en sådan jacka efter att ha testat den.Otroligt smidig och lätt :)
fogelberg
2005-07-29, 20:59
ingen som har testat Ron Tompsons vadarjacka?
En kompis har den och den fungerar bra för hans del, billig också dessutom.
595:- jag ska köpa mig en snart.
Majakovskij
2005-07-29, 21:05
pathagonia eller simms. kör för tillfället med loop adventure
polarens brossa hade en ron thompson ett kort tag. Den var riktigt kass sa han. Släppte nog in mer vatten än vad som andades ut :rolleyes:
Jag köpte en beg. Loop GoreTex för 1000kr, kostar 3700 ny. Så det kan vara värt att leta runt lite efter någon beg. jacka.
fogelberg
2005-08-01, 11:47
polarens brossa hade en ron thompson ett kort tag. Den var riktigt kass sa han. Släppte nog in mer vatten än vad som andades ut :rolleyes:
Jag köpte en beg. Loop GoreTex för 1000kr, kostar 3700 ny. Så det kan vara värt att leta runt lite efter någon beg. jacka.
danke schöön precis sådant man behöver veta..
Väntar hellre med att köpa en jacka så att man kan spara ihop till en ordentlig istället.
The Loomis Man
2005-09-16, 13:27
Jag kör med Patagonia och Simms jackor.
Titta på Ebay om du kan ropa in en SST Jacka, det kan bli ganska billigt...
jag har även haft Loop, Guideline och Vision. Guideline Drylite jackan är fin, bara inte innermudden spricker.....
hermelin
2005-10-04, 01:46
Fish it´s Broman jacka funkar suveränt, har haft min i 3 år nu i ur och skur, enda nackdelen är att det är lite snålt med fickor. Sen är den billig också, säljes aven i set med byxor, de är också bra.
Loop Professional 3L Jacket... Tveklöst den bästa jag provat, den är lätt, sitter suveränt, bra fickor, mycket vattentät har inte läckt in något ens i flera timmars ösregn.
Köpte en grön Fenwick på Abu-shopen Svängsta för ca 500 kr. Efter att ha fiskeprovat den köpte jag även hängslebyxor i samma modell för ungefär samma pris.
Fortfarande helnöjd efter 1 års användning. Kan ej garanterar att dem finns kvar till detta pris. Kan vara värt ertt besök om du bor i närheten.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.