handdator

Visa fullständig version : Det finns stora gäddor i ............

MH
2002-09-11, 12:41
Sollentuna också!!! Den här gäddan är tagen i Edsviken för typ 10 år sedan. Tråkigt nog så vägde den bara 10.4kg för att den hade nog inte ätit på väldigt länge. Kolla magen, den bara hänger som en påse.
Vi använde en Finesse flaska för att ha något att jämföra storleken med.

MH
2002-09-11, 12:41
Här kommer ett till!

MH
2002-09-11, 12:42
Ett till!

Pikekiller
2002-09-13, 11:55
Ett sånt as till gädda.Respect!

oringen
2002-09-15, 23:18
Vad gjorde du med gäddan. En liten mysig stund i ducshen eller?:pang1:

Sturgeon
2002-09-28, 16:29
Du (MH) skulle nog ha satt tillbaks den och tagit den nästa vår, istället för att ta en dusch med den:( :nej:

Sturgeon
2002-09-28, 16:31
Originally posted by Sturgeon
Du (MH) skulle nog ha satt tillbaks den och tagit den nästa vår, istället för att ta en dusch med den:( :nej:

Alltså tio år senare = tung gris:headbang:

cico
2002-09-28, 22:48

Alltså tio år senare = tung gris:headbang:

Inte tillrättavisning, Informera! :)

//K

Sturgeon
2002-09-29, 03:58
Originally posted by cico

Inte tillrättavisning, Informera! :)

//K

Doahhh...

Jajaja, Snälla MH och alla ni andra (ej cico), ni bör inte ta upp alla gäddor, speciellt inte de stora då dessa bär i sig viktiga genetiska anlag (därför blev de stora). En stor hona kan ge upphov till många nya gäddor pga sin förmåga att lägga mycket rom.

Osv, Osv...:skaka:

Bergman
2002-10-06, 21:00
Mmm man stoppar ju tillbaka de allra flesta Gäddorna men en och annan åker ju i frysen ändå

Sturgeon
2002-10-06, 21:35
Originally posted by Bergman
Mmm man stoppar ju tillbaka de allra flesta Gäddorna men en och annan åker ju i frysen ändå

Hur många 10 kilos Gäddor har du liggandes i din frys.;)

Visst ska man njuta av den goda fisken man har fångat, men stora äts nog sällan, utan slängs nog efter fotosessionen.

Tyvärr har även jag slaktat några fina gäddor i onödan:nej:

Out_spinner
2002-10-06, 22:13
Tror det var våren 2000 som jag tog en Gädda på 10,7 Kg som såg jäkligt mager och dålig ut. Efetrsom den såg så dålig ut togs den upp (hade annars gått tillbaka). Vid "styckning" hittade vi en Gäddsax ihopp klämd rakt igenom magsäcken. Jag drömmer fortfarande om vad den skulle ha vägt om den hade kunnat äta. Det konstiga var att den högg i alla fall. Fy fan för sånna redskap.. Jag är föresten ny här. Bor i Stockholm. Hittade hit genom någon på Sporthoj.com. Fiskeintresset har jag haft sedan mycket unga dagar liksom motorintresset :) Är inte särskilt gammal idag heller. Jävligt roligt att jag äntligen hittat ett forum fyllt med glada sportfiskare. Skål på er! :hungrig:

JiMpA
2002-10-06, 22:21
Välkommen out spinner! :headbang:

Sturgeon
2002-10-07, 01:44
Originally posted by Out_spinner
Tror det var våren 2000 som jag tog en Gädda på 10,7 Kg som såg jäkligt mager och dålig ut. Efetrsom den såg så dålig ut togs den upp (hade annars gått tillbaka). Vid "styckning" hittade vi en Gäddsax ihopp klämd rakt igenom magsäcken. Jag drömmer fortfarande om vad den skulle ha vägt om den hade kunnat äta. Det konstiga var att den högg i alla fall. Fy fan för sånna redskap.. Jag är föresten ny här. Bor i Stockholm. Hittade hit genom någon på Sporthoj.com. Fiskeintresset har jag haft sedan mycket unga dagar liksom motorintresset :) Är inte särskilt gammal idag heller. Jävligt roligt att jag äntligen hittat ett forum fyllt med glada sportfiskare. Skål på er! :hungrig:

Du har samma nick på sporthoj.com, eller hur.
Brorsan hänger där en hel del som Sergeant.

Nåväl, välkommen är du.:)

Out_spinner
2002-10-07, 10:39

Du har samma nick på sporthoj.com, eller hur.
Brorsan hänger där en hel del som Sergeant.

Nåväl, välkommen är du.:) Det har du rätt i. Blir bara jobbigt att använda olika nick. Out_spinner använder jag alltid om det inte är i spelsammanhang online då jag heter RoCkY. Åker själv båge eller? :)

Sturgeon
2002-10-07, 14:01
Originally posted by Out_spinner
Det har du rätt i. Blir bara jobbigt att använda olika nick. Out_spinner använder jag alltid om det inte är i spelsammanhang online då jag heter RoCkY. Åker själv båge eller? :)

Nej, har varken kort eller båge är dock inte helt ointresserad, för tillfället räcker det med att meka med brorsans Gixxer, någon gång skall jag allt komma tillskott och då blir det med Turbo, Powercommander och hela kiten;)

cico
2002-10-07, 16:36
Verkar som bågeintresse och fiske går hand i hand. Har själv inte bågekort men skulle väldigt gärna vilja ha. Frågan är bara hu man ska få med sig en tvådelad 11' gäddpåk :)

//K

Sturgeon
2002-10-08, 13:19
Verkar som bågeintresse och fiske går hand i hand. Har själv inte bågekort men skulle väldigt gärna vilja ha. Frågan är bara hu man ska få med sig en tvådelad 11' gäddpåk :)

//K

RegnBÅGE, fiskespöt står i BÅGE etc. Så visst går det båda intressena hand i hand. :headbang: :D

cico
2002-10-18, 01:24

RegnBÅGE, fiskespöt står i BÅGE etc. Så visst går det båda intressena hand i hand. :headbang: :D

LOL! :D

//K

Sturgeon
2002-10-18, 02:46

LOL! :D

//K

Hand i hand, vi spammar hand i hand...:rolleyes:

dj Benji
2002-10-18, 10:48
Det där med att ta upp stora fiskar är väl inge bra det är ju dom som reproduserar mycket.

Stizo
2002-10-18, 11:39
Varför ta upp en så stor gädda? Man kan ju inte äta den...
Skall man äta gädda så ta dem lite mindre.

Tänk vilken jätte den hade varit om den nu hade fått simma i lugn och ro! 15+ ...
Ta endast upp dem som blir så pass skadade att dem inte skulle klara sig... :ledsen:

Bergman
2002-10-18, 11:44
Vi har redan snackat moral tillräckligt i denna tråd tycker jag ... alla vet inte om att man inte ska ta upp stora firrar. Upplys om varför istället för bli arga ... oki ?

dj Benji
2002-10-18, 12:19
Jag blir inte arg jag blir ledsen istället. Jag tycker inte det är så myckt moral snack, en del måste väl bara påminas om vad sportfiske innebär och att vi inte kommer att kunna bedriva ett sportfiske om man bara vräker upp fisk! Men glada miner på er alla sportfiskare där ute, det är vi som måste kämpa imot nät "fiske" och trålning osv. Ha en bra helg alla jag kommer ha det iallafall:cool2: