handdator

Visa fullständig version : vilka är billigast?

micke g
2005-06-08, 18:41
Börjar tröttna på den bristande konkurrensen prismässigt som råder. Verkar som att en wobbler SKA kosta 140 och uppåt och en liten sketen mörrumspinnare, min favorit, runt 47 spänn. det blir dyra bottenapp.

Har någon tips på något riktigt billigt ställe? Gärna webshop, men en med fngerande hemsida då.

skitfiske/ Micke

ollel
2005-06-08, 19:14
https://www.gerlinger.de/gruppe.php?wg=Kunstk%F6der&wg2=Wobbler&wg3=Original-F&hersteller=Rapala

Unregistered123
2005-08-16, 23:26
http://hem.ektv.nu/~ekt021871/index.html

Flygfisken
2005-08-17, 07:55
www.attitudebaits.com

Henk
2005-08-17, 11:04
www.fishit.se

Flodebanan
2005-08-17, 12:49
www.attitudebaits.com

Ja, helt klart superpriser och service :) Frågan är om inte www.olssonsfiske.se kommer sedan på priser?

Henk
2005-08-17, 12:58
Ja, helt klart superpriser och service :) Frågan är om inte www.olssonsfiske.se kommer sedan på priser?

olsson kan jag helt kalrt rekomendera, mycket snabb leverans.

jerklimpan
2006-01-04, 21:53
Börjar tröttna på den bristande konkurrensen prismässigt som råder. Verkar som att en wobbler SKA kosta 140 och uppåt och en liten sketen mörrumspinnare, min favorit, runt 47 spänn. det blir dyra bottenapp.

Har någon tips på något riktigt billigt ställe? Gärna webshop, men en med fngerande hemsida då.

skitfiske/ Micke
Gå med i nån fiskeklubb då brukar man ha som förmån 10-15% rabbat på olika butiker . Ja är medlem i sollentuna sen 13 år tillbaka.
ja handlar numera de mesta på sportfiskeboden i Täby å där får ja oftast 10-15 % rabbat ibland mer om man handlar mycket .

knota
2006-01-05, 09:44
Många postorder butiker är billiga men glöm inte bort att det tillkommer frakt på köpet, ibland upp till 150kr med postförkottsavg. det är inte många närbutiker man kan förskottsbetala eller betala med kort för att slippa frakt/pf
Handlade av en elektronikfirma nyligen, dom hade fraktfritt vid köp över 500kr när man betalde med kort , sen brukar jag handla lite kläder av en firma som har en enhetsfrakt på 38kr när man betalar i förskott, det borde väl fiskebutiker kunna ordna också!!

Unregistered 1
2006-01-07, 10:53

skitfiske/ Micke

Tradera... kan inte bli mkt billigare!

knota
2006-01-07, 13:02
Tradera... kan inte bli mkt billigare!

Frågan om några för kalla fötter av detta??.
http://expressen.se/index.jsp?a=497466

Unregistered 1
2006-01-07, 18:17
Säljer själv en del inne på T men har inget att oroa mig för;

"Säljer du av enstaka saker i form av privat egendom har du ingenting att oroa dig för - upp till 50 000 kronor i vinst är skattefritt."

Dessutom får man ju räkna av anskaffningsvärdet så blir inte vinsten särskilt stor.

Visst kan några få kalla fötter men tror mest att det gäller dyrare kapitalvaror som data, tele, tv etc.

Men visst är det jäkligt att staten vill vara med på ett hörn när man hittar nåt lönande ?

knota
2006-01-07, 18:53
Säljer själv en del inne på T men har inget att oroa mig för;

"Säljer du av enstaka saker i form av privat egendom har du ingenting att oroa dig för - upp till 50 000 kronor i vinst är skattefritt."

Dessutom får man ju räkna av anskaffningsvärdet så blir inte vinsten särskilt stor.

Visst kan några få kalla fötter men tror mest att det gäller dyrare kapitalvaror som data, tele, tv etc.

Men visst är det jäkligt att staten vill vara med på ett hörn när man hittar nåt lönande ?

Dom flesta har nog inget att oroa sig för , men samtidigt står det

"Om skatteverket däremot bedömer att man bedriver en kontinuerlig verksamhet så finns ingen undre beloppsgräns. Allt ska redovisas."

TAMTAM
2006-01-07, 20:11
Amerikanska Ebay

knota
2006-01-07, 21:40
Amerikanska Ebay

Om man handlar på Ebay, är det tull och moms på saker man köper där?

Beach Boy
2006-01-07, 22:40
köp dina wobbler på fishit.com dar kostar en wobbler max 50 kr

knota
2006-01-07, 22:53
köp dina wobbler på fishit.com dar kostar en wobbler max 50 kr

Kanske inte var wobbler jag skulle ha!!

girren33
2006-01-07, 23:44
Tradera rekomenderas varmt.. saker att tänka på om man budar e ju att ha koll på vad man e villig att betala för objektet innan man budar , annars skenar priset lätt i höjden . vad det gäller att sälja så kan man undra , inte åker man dit om man säljer för 50000 utan ev om vinsten överstiger 50000 å andra sidan så e det inget att oroa sig för då de på skatteverket förhoppningsvis har bättre saker för sig

knota
2006-01-08, 13:36
Tradera rekomenderas varmt.. saker att tänka på om man budar e ju att ha koll på vad man e villig att betala för objektet innan man budar , annars skenar priset lätt i höjden . vad det gäller att sälja så kan man undra , inte åker man dit om man säljer för 50000 utan ev om vinsten överstiger 50000 å andra sidan så e det inget att oroa sig för då de på skatteverket förhoppningsvis har bättre saker för sig

Läs detta en gång till, räknas alltså från krona1.
"Om skatteverket däremot bedömer att man bedriver en kontinuerlig verksamhet så finns ingen undre beloppsgräns. Allt ska redovisas."

Läs även länken en gång till, skatteverket ska börja kolla köp&sälj sidor.
http://expressen.se/index.jsp?a=497466

Unregistered 1
2006-01-08, 23:50

skitfiske/ Micke

Låg Mörrumspinnare ute för 5:- igår. (2 st för 5:- utropspris)
Säljare som har BRA grejer ute ofta/ibland är bl a

Fishebua
Crmph
Rabaldur
Andrea73
Joachim S

Detta är personer jag själv handlat av och de är skötsamma & duktiga säljare som man kan LITA på.
Det finns säkerligen många fler som är bra därute.

Unregistered 1
2006-01-08, 23:53
Om man handlar på Ebay, är det tull och moms på saker man köper där?

Beror på om du handlar från butik eller privatpersoner.
Man kan råka på riktiga skattesmällar där.
En kompis till mig fick lösa ut ett paket för 700:- på posten. Det ska deklareras. Inte så kul om man trott man betalat alla avgifter vid köpet.
Be säljaren skicka det som "gift" så kan du komma undan billigare.

assgoblin
2006-01-10, 23:03
köpte min TLD20 2speed på ebay. betalade 2200kr inkl. frakt.
rullen ligger runt 3300kr i svenska butiker, så ebay rekomenderas varmt.
Har aldrig varit med om att man har fått tulla för saker men det händer säkert..

CalleX
2006-01-11, 17:08
Många postorder butiker i billiga men glöm inte bort att det tillkommer frakt på köpet, ibland upp till 150kr med postförkottsavg. det är inte många närbutiker man kan förskottsbetala eller betala med kort för att slippa frakt/pf
Handlade av en elektronikfirma nyligen, dom hade fraktfritt vid köp över 500kr när man betalde med kort , sen brukar jag handla lite kläder av en firma som har en enhetsfrakt på 38kr när man betalar i förskott, det borde väl fiskebutiker kunna ordna också!!

http://www.willyssportfiske.se

"Fraktkostnaden ligger i intervallet 39 - 139 SEK" - När jag köpte spö och rulle av dem i höstas så betalade jag 39kr i frakt så jag vet inte om de har ändrat priserna... Jag köpte dock in lite grejor till vårens mete för nån vecka sedan och då betalade jag 29...
Annars så tycker jag att de är snabba och billiga - dock ett ganska begränsat utbud

knota
2006-01-11, 17:24
http://www.willyssportfiske.se

"Fraktkostnaden ligger i intervallet 39 - 139 SEK" - När jag köpte spö och rulle av dem i höstas så betalade jag 39kr i frakt så jag vet inte om de har ändrat priserna... Jag köpte dock in lite grejor till vårens mete för nån vecka sedan och då betalade jag 29...
Annars så tycker jag att de är snabba och billiga - dock ett ganska begränsat utbud

Willys är bra, har köpte lite bindmtr, dom har skickat mot faktura så frakten blir ganska billig, 39kr i frakt för ett spö är billigt.

CalleX
2006-01-11, 19:42
Willys är bra, har köpte lite bindmtr, dom har skickat mot faktura så frakten blir ganska billig, 39kr i frakt för ett spö är billigt.

Ja fast jag kollade igen på deras hemsida och testade vad det skulle kosta med ett spö och då var det 139 - möjligt att jag missminner mig... Men oavsett så kan man iallafall beställa småsaker utan att punga ut med ett stort portobelopp

knota
2006-01-12, 19:06
En kompis till mig fick lösa ut ett paket för 700:- på posten. Det ska deklareras. Inte så kul om man trott man betalat alla avgifter vid köpet.

Tänkte närmast på beg grejor från privatpersoner, är det tull&moms på detta, att det är det på grejor man handlar från firma vet jag.

sevak6
2006-01-14, 03:21
http://www.greatfishing.com.pl/?module=news, prova den här nätbutiken, de är relativt billiga om man ska handla mycket!!!!

Unregistered 1
2006-01-14, 15:03
Tänkte närmast på beg grejor från privatpersoner, är det tull&moms på detta, att det är det på grejor man handlar från firma vet jag.

Du slipper det om de privatpersonerna varudeklarerar försändelsen som gåva, dvs "a gift". Men det lär du fråga den person du handlar av om dom kan göra. Går ju att göra extremfynd på bl a Ebay men det kan ju bli tvärtom också. Sortera ur Ebay-butikerna och kolla betalningsvillkoren innan du budar så går det nog bra.

team char
2006-02-17, 12:46

Be säljaren att skicka det paketet med USPS och som Global Priority Mail - Flat-rate Envelope så är det mycket sällan det blir tull och är värdet på varorna under 50 dollar brukar tullen inte bry sig om paketet

www.jsatrading.se
2006-04-05, 21:10
jag har wobbler från Bomber, cotton cordell, swim vhizz och rebel till bra priser gå in o kolla på www.jsatrading.se

Mvh
joakim