handdator

Visa fullständig version : Jiggar från renosky och manns?

mighty mattis
2005-06-23, 12:16
Var hittar jag jiggar från renosky och manns? Det skulle vara bra om någon vet någon webbshop som säljer dessa. Tacksam för svar!

Flodebanan
2005-06-23, 12:25
Var hittar jag jiggar från renosky och manns? Det skulle vara bra om någon vet någon webbshop som säljer dessa. Tacksam för svar!

Renonsky finns hos Olssons´s Fiske.

www.olssonsfiske.se - dock vet jag inte om dom finns i webshoppen:)

ep
2005-06-23, 12:27
Menar du mann's-jiggarna som är (näst intill) identiska med relax-jiggarna finns dom på SFC http://www.sportfiskecompaniet.se/catalog/ .

Renoskys finns på Fly fisherman: http://www.flyfisherman.se/4.1e228bcf5c181f6797fff2896.html . JAg tror att dom finns på abfiskarnas.se också.

Henrik_L
2005-06-23, 14:24
en liten undring bara...varför använda nåt annat än relaxjiggar? jag köpte en handfull mannsjiggar bara för att dom luktar så gott :P sjukt men sant

mighty mattis
2005-06-23, 15:57
en liten undring bara...varför använda nåt annat än relaxjiggar? jag köpte en handfull mannsjiggar bara för att dom luktar så gott :P sjukt men sant

Därför att jag har haft kanonfiske på renoskys jiggar och många har rekommenderat manns jiggar.

Flodebanan
2005-06-23, 16:22
Därför att jag har haft kanonfiske på renoskys jiggar och många har rekommenderat manns jiggar.

Testa Relax, kostar bara en tia stycket vilket är bra mycket billigare än Renosky samt har en enligt mig bättre ggr.

Bosse Karlsson
2005-06-23, 22:08
Varför gå på reklamen och köra relaxjiggar. Finns massor med lika bra jiggar. Det mesta hänger ändå på fiskaren och hans kunskaper och teknik. Förra året var det bara Storm som gällde. I år är det bara Relax som gäller. Herregud. Men hallå.

mighty mattis
2005-06-23, 22:56
Flodebanan: Jag har testat relax och jag gillar dem starkt men jag gillar renosky också. Sen är det väl lite nostalgi också. Jag har som sagt haft många bra fiske turer med renosky photoshad. Man kan ju gilla två liknande wobblers eller jerkar. Det ena utesluter inte det andra

Bosse, du har helt rätt men det är lite så med alla beten. Plötsligt har alla pig, superspook eller bulldawg eller något annat "trendigt bete". Precis som med allt annat går det trender i sportfiske.

Push-Up
2005-06-24, 11:45
Flodebanan, reoskey jiggarna speciellt lead core, håller mer än dubbelt så länge än de tokmjuka Relaxjiggarna samt har i princip samma gång. (jag pratar om den mest gångbara 7cm:aren)
Men relax är en kanonjigg förståss, men lead core är en överlägsen favvo:)