Visa fullständig version : Jerk eller spinn?
Vilken spinnteknik (jerk eller traditionellt) skall ni satsa på under kommande gäddfiskesäsong?
Mest vanligt spinn men det blir lite jerk oxo:headbang:
Blir nog främst spinn för min del. Tycker att jerk är skitkul i allt utom själva drillen som gärna blir lite "pinnig" med korta styva spön.
spinn för min del oxå.
Hur går det med "jerk-kitet" hos leverantören?! Inte vänstervevat hoppas jag!
skulle gärna satsa på jerk.
men jag tycker jerkbait beten är lite väl dyra
annars verkar vara ett roligt fiske .
Därför blir det nog spinn
:rolleyes:
Herr Åsunden, tror att "hanlarn" kommer att köra med vänster eftersom det är "de facto" standard vid detta fiske.....
Proffsen kör alltid med vänster vevat!!!
Hehe! :D
Jag kör med vänstervev.;) :D
Jag har högervevat till multirulle och vänster till haspel.
Både och. Närmast på tapeten står väl ordinärt 11' spinn för att kunna styra stora shadar bla. men jerkgrejerna kommer nog åka med ut från första turen ändå. Om inte annat som reservspö :)
//K
pecis som cico, fast tvärt om... det är en sjukt cool känsla när man kör med ytgående, och gäddorna bara flyger upp ur vattnet med betet i käften. Det är som torrfluge-lir i jumboformat!!! BORT MED ALL ÄCKLIG IS, OCH SKICKA HIT VÅREN!!!!!!!!
Förresten, skit i vad "proffsen" använder, gör på det sätt som du har bäst kontroll! ( vilket iofs brukar vara att högerhänt vevar vänster och tvärt om)
förresten behöver det inte bli så dyrt heller, det går att bygga sjukt fina beten själv, det finns massor av tips på nätet.
hihihihi :cheers:
Originally posted by peter
pecis som cico, fast tvärt om... det är en sjukt cool känsla när man kör med ytgående, och gäddorna bara flyger upp ur vattnet med betet i käften. Det är som torrfluge-lir i jumboformat!!! BORT MED ALL ÄCKLIG IS, OCH SKICKA HIT VÅREN!!!!!!!!
Förresten, skit i vad "proffsen" använder, gör på det sätt som du har bäst kontroll! ( vilket iofs brukar vara att högerhänt vevar vänster och tvärt om)
förresten behöver det inte bli så dyrt heller, det går att bygga sjukt fina beten själv, det finns massor av tips på nätet.
hihihihi :cheers:
Föredrar du livliga ytbeten för det riktigt sakta fisket i branterna tidig vår?
//K
ja, eller helst olika suspending beten. klar favorit är handgjorda holländska. köpte ett gäng av "dr.dré" när han var i v-vik i våras. de är ruggigt fina, och man kan fiska hur sakta som helst med dem, bara man har rätt tafsvikt.
Det är först längre fram jag kör med de riktiga ytbetena...
David Ståhlman
2003-03-10, 12:29
Både och. Jag ska nöta lite mer med jerkarna i år
Solklart det ska vara vanligt spinn
Med Jerk behöver man inte nöta.
Bara rycka lite sen smäller det..
Grym roligaste fisket om man bortser från flugfiske.
Så balla ythugg.
Så satsa på jerk ,ni kommer inte ångra er.
Visst äre dyrt att jerka,men det äre värt.
Ge fan i krogen några helger så har ni en fin utrustning.
Nu är snön borta från isen,då kanske det blir lite mer ljud från pinglorna vid ismetet
skitfiske på er
vanligt spinn helt klart!:kung1:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.