Visa fullständig version : Fiskevatten i örebro?`
Jakobsson_
2005-07-09, 20:53
Tjena , Jag ska till Örebros camping gustavsvik i 3 veckor imorgon och undrar vilka fiskevatten det finns i närheten. Det finns ju en sjö inne på campingen där dom inplanterar(stavning) fisk men där är det alldeles för dyrt o fiska:(
jag har hört om svartån som ligger i centrala örebro att det är gratis så en fråga är om man kan få nån fisk där ? Och vad som finns där. Också Hur långt är det mellan campingen och svartån=)
Tjena , Jag ska till Örebros camping gustavsvik i 3 veckor imorgon och undrar vilka fiskevatten det finns i närheten. Det finns ju en sjö inne på campingen där dom inplanterar(stavning) fisk men där är det alldeles för dyrt o fiska:(
jag har hört om svartån som ligger i centrala örebro att det är gratis så en fråga är om man kan få nån fisk där ? Och vad som finns där. Också Hur långt är det mellan campingen och svartån=)
Hejsan. Fiska i svartån funkar och du kan utan problem ta dig till någon del av svartån från campingen. Brukar dock inte själv fiska i men finns många andra som gör. Ett bra fiskeställe är vid Hästhagens camping.
Jakobsson_
2005-07-09, 22:38
Okey, jag ska nog fiska vid svartån nå gånger hoppas jag.
Vilka fiskar finns det där, Jag skulle vilja fiska lite "ny" fisk såsom sutare karp o dom där , jag kan inte så mycket om det men när jag sett Sutarmete med fiskesnack.com så såg det inte allt för dyrt ut. Det är väl bara o ta ett vanligt flöte o krok och sätta majs på det ? hoppas det , och finns det sutare där?
Flodebanan
2005-07-09, 22:44
Finns Carp i camnpingdammen ahr jag för mig ! :)
Jakobsson_
2005-07-09, 22:54
mm det gör det säkert men där är det dyyyyyyrt o fiska , Varje fisk kostar även om man kör c&r.
Jakobsson_
2005-07-09, 22:55
Nån som vet nån hemsida där det står hur man metar sutare ?
Unregistereddfgdfgdfg
2005-07-10, 12:17
mm det gör det säkert men där är det dyyyyyyrt o fiska , Varje fisk kostar även om man kör c&r.
Skippa dammen inne på gustavsvik, enbart regnbågsfiske där och karpen som var inplanterad stendog för ett par år sen.
Sutare finns det gått om i svartån, braxen, björkna osv finns med. Ett tips är att åka uppåt en bit i svartån så slipper du fiska i stadskärnan. Bottenmete med enkelt paternoster tackel och mask/majs på kroken så får du nog en och annan sutare där.
I svartån finns det gott om fisk. fast just nu så är det så varmt så man knappt kan lura upp en mört... fiskade för 2 veckor sen vi fick 6 regnbågar 1 sutare o lite annat. min polare drog sutaren på ungefär 2-2.5kilo :)
Den fick han på räka med bottenmete vi var ute efter regnbåge men men :P
Tips för Sutare är Slottet forsen en bit ut lr Runt omkring Stora holmen där finns det även gott om stora braxar..