Visa fullständig version : kan ngn svara på....
...varför alla bilder i galleriet trycks med www.fiskesnack.com?
det är juh inte fiskesnack som äger bilderna direkt så varför modifiera dom?
/Jens
zipper, vi har lagt till det s att man ska se vart bilderna är hämtade ifrån om man spar ner dom.
jaha.. lite strange dock..
Vad är det för konstigt med det då ? Lite gratisreklam skadar aldrig ...
ne men dom som postat bilderna skulle nog vilja att om dom sprids så sprids dom i originalskick,
förstår ej heller varför du ska posta fiskesnacks länk på bilderna,
"vi har lagt till det s att man ska se vart bilderna är hämtade ifrån om man spar ner dom."
kanske någon postat dom här men bilderna kanske återfinns på andra fiskesidor.
och om man nu ska hitta till bilden så är det inte bättre å skriva dit bildlänken?
fö så sänks kvaliten på bilderna ordenligt med reklam på dom.
Har aldrig laddat upp några bilder så jag kanske inte har någon talan i frågan. Men om jag har det så tycker jag att det är bra att adressen syns på bilderna. Vill någon ha en snyggare variant kan man ju alltid fråga den som tagit bilden.
men det verkar som om bergman vill peka fiskesnack.com som källan, vilket jag tycker är fel.
+att det förstör vissa bilder oerhört,
dom som ser bilderna mest är dom på fiskesnack och vad är meningen att göra reklam för dom?
Jag håller med om att bilden förlorar lite på texten.
Men som fotograf skulle jag vara glad om Bergman la på www.fiskesnack.com så att ingen kopierar och använder den som sin egen. Nu syns det att bilden kommer härifrån. Och här är det lätt att se vem som är fotografen. Det är bra.
Zipper, alla har rätt att säga som dom tycker. Därför har jag fixat en omröstning och tråd om just denna grej ... får se vad folk tycker. Det är inget problem att ta bort texten om det skulle vara så att de flesta vill det.
Jag kan tänka mig att ju mer bilder det kommer upp på denna sida ... desto fler kommer laddas ner och mailas runt i landet. Den som får ett mail med bilden kanske inte vet om FiskeSnack innan men får genom bilden reda på att vi finns till ... iallafall jag tycker det är bra ...
P.s. Ingen länk hit på din hemsida förresten ? ;)
hur menar du?
jag har ingen hemsida för tilfället.. :-/
Jag har laddat ner ett 10-tal bilder här och mig stör det inte att reklamen för fiskesnack sitter på bilden. Jag ser det som en liten avgift jag får betala för att komma ut med mina bilder.
Jag glömde att tala om att jag tycker det är bra med texten. Kommer min bild ut på en annan sida kan man ju alltid leta reda på orginalet och se vem som har tagit den och kanske få kontakt med fotografen om man vill.
avgift? hahahahaha du måste skoja... hoho garvar på riktigt...
Jag har letat efter vart man ska rösta nånstans ,men jag har inte hittat det!
Vad är det för roligt med avgift? Välj ett annat ord då. Ta uppofring tex. låter mer pretantiöst men jag tror nog dom flesta vet vad jag menar. Om du inte vill "förstöra" dina bilder med en reklamtext längst ner så är det upp till dig. Då kan du ge fan i att lägga upp dina bilder här. Men då får ju ingen se dom om du inte har en egen sida med egna bilder. En av anledningarna till att jag och många andra fotograferar är att även andra ska kunna se på bilderna. Därför tycker jag att den här hemsidan är kanon.
denna sida är verkligen.. sktibra.. med betoning på skit.
Du kanske skulle låta bli att surfa hit då?
zipper: du kan väl hålla dig på ditt egna grymma forum... istället för att hänga här å vara så jävla påfrestande!
oj oj oj... utstött av utstötta...
Zipper, om du nu tycker att sidan är skit ... vad gör du här ? Va där det som är skit kan du ju också förklara ...
Det är lätt att snacka skit om andras sidor när man inte har lyckats att lägga upp en egen. Fast zipper låtsas att han har två sidor.
låtstas jag ha två sidor?
Zipper.
Http://www.fiskeweb.rr.nu
http://www.ekelund.tk
Ingen av dom fungerar!
Spärra honom, Bergman....bara vad jag tycker...
Spärra inte honom. Hans inlägg kanske inte är de mest givande att läsa men det borde inte leda till en spärrning. Man får nog vara försiktig med att spärra folk hit och dit. Kan lätt bli lågt i tak.
Ja, kanske men har har "fjantat" innan skriver ju skit om folf vid forumet osv.
Jag tror inte på spärrning. Bemöt honom med kritik, eller ignorera honom istället. Var noga med att all kritik är saklig. Undvik person-påhopp. Alla mognar så småningom.
Zipper: keep up the god work:cool1:
Snart kommer fotoalbumet stödja valet om man vill ha text eller inte så nu låser jag denna tråd ...