handdator

Visa fullständig version : Gummibåt till enklare fiske?

rapala
2003-03-07, 07:15
Hej

Jag kollade på en gummibåt ca 3 meter lång med bl.a 2 st. spöhållare(inbyggda) samt lite andra finesser. Nu undrar jag helt enkelt om det finns någon som har testat att fiska i en liten båt som denna? Jag har som avsikt att fiska som mest 2 pers i den samtidigt. Sen tog den inte mycket plats, som en vanlig resväska ungefär. Vad tror ni, ska man slå till? Priset inte heller farligt, drygt 750 kr. Vore kul om någon kunde svara iallafall/Max:)

Åsunden
2003-03-07, 10:45
Tjenare Rapala long time no see!

Min erfarenhet är att gummibåtar i den prisklass du indikerar är mest skräp. Om du ska ut i en sådan, ta på en BRA flytväst!!!

Jag har själv en Bombard, 2,6m, med en 4 hkr Johnson. Den har fungarat i 8 år felfritt = inga pungteringar! Men vi pratar en helt annan prisklass. Ett annat fabrikat är ju Zodiac.
En båt på 2,6m är rätt liten. Att få plats med två gubbar blir trångt!
Ska du investera i en sådan får du spara i några "minuter" till...;)

Själv ska jag använda min Bombard till "det rörliga fisket" i sommar.

DannyStock
2003-03-07, 12:02
Kolla in den här länken som limnos postade :)

http://www.tiihonentrade.nu/

zeus88
2003-03-07, 15:40
vad kostar en beggad Zodiac gummi båt i 3 m klassen? gärna med motor å sånt? skulle vara kul å veta

Åsunden
2003-03-07, 15:55
Jag köpte min Bombard begad. Motorn var ny. Priset var 12.000:- Jag skulle gissa du får slå på ytterligare "några spänn" för att få äga en Zodiac. Märket you know...

Fire Tiger
2003-03-07, 18:53
Jag har en gummibåt (zodiac) men den är totalt punkterad längs ena långsidan (längs sömmen) är det nu någon som har något bra tips på hur man kan laga den? ca 1,5m (söm) som behöver att lagas!

Åsunden
2003-03-07, 19:45
Originally posted by Fire Tiger
Jag har en gummibåt (zodiac) men den är totalt punkterad längs ena långsidan (längs sömmen) är det nu någon som har något bra tips på hur man kan laga den? ca 1,5m (söm) som behöver att lagas!

Gå till Harry Martinsson, båthandlarn, i Frihamnen. Dom säljer Zodiac. han kan säkert guida dig hur du ska bära dig åt.

Sturgeon
2003-03-07, 20:31
Originally posted by Åsunden
Gå till Harry Martinsson, båthandlarn, i Frihamnen. Dom säljer Zodiac. han kan säkert guida dig hur du ska bära dig åt.

Tror nog att du menar Harry Hansson Marincentrum AB, men vem vet, Harry Martinsson kanske gillade båtar på sin tid...

Åsunden
2003-03-07, 21:29
Störjohn: du har naturligtvis rätt - igen!:)

namn har aldrig varit min starka sida!:cheers: