handdator

Visa fullständig version : Fiska från land i Stockholmstrakten ?

Bergman
2002-09-15, 21:20
Nån som kan dela med sig av några bra sjöar eller ställen i mälaren/östersjön som har bra fiskemöjligheter från land ?

Blir dyrt att hyra båt varje gång. :oj:

Uffe_2
2002-09-27, 22:52
...vad som menas med i närheten av stockholm...

cico
2002-09-28, 14:49
Originally posted by Bergman
Nån som kan dela med sig av några bra sjöar eller ställen i mälaren/östersjön som har bra fiskemöjligheter från land ?

Det är nog så att båt är ett måste om du är hyfsat seriös i ditt fiske (avser spinnfiske då alltså). Men du kan ju alltid at bågen och brassa runt och kolla vart man kan komma till. Kolla ställen utåt Värmdö och kom tillbaka med rapport :)

//K

Bergman
2002-09-28, 16:00
HEHE ! Bågen är såld nu så nu har jag bara bilen kvar ... visst är båt att föredra men det är inte alltid man hittar folk som vill vara med. ;)

cico
2002-09-28, 21:47
HEHE ! Bågen är såld nu så nu har jag bara bilen kvar ... visst är båt att föredra men det är inte alltid man hittar folk som vill vara med. ;)

Jag e på!

Fast imorrn blir det fiske med en polare som har båt nedåt nynäs. Next time Gadjet! :)

//K

Stizo
2002-10-10, 14:03

Jag håller med!
Det skulle vara skönt om man hitta nån bra platser från land också.

Det finns ju alltid dem platserna med inplanterad regnbåge, men det blir ju dyrt det också i längden!

:hoppa:

cico
2002-10-10, 21:26
Sen e det ju inte pelletsbågar som är favoriten för alla. Ända tipset man kan ge är att ta rena rekdagar med bil och karta.

//K

Foppa
2002-10-11, 19:25
Är det någon som varit på djurgårn och fiskat HÖ ? ska dit imorrn. Tips på plattser, drag och färger är välkomna

cico
2002-10-11, 22:07
Originally posted by Foppa
Är det någon som varit på djurgårn och fiskat HÖ ? ska dit imorrn. Tips på plattser, drag och färger är välkomna

Hör med Vicke.V på Fiske.nu han har stenkoll på det där.

//K

Fredy
2002-11-04, 22:41
http://www.regalmarin.se/fiske_tips/galo.html

cico
2002-11-09, 00:16
Originally posted by Fredy
http://www.regalmarin.se/fiske_tips/galo.html

Förvisso funkar dessa regalspots säkert ibland men det finns lika mycket att upptäcka själv så man ska definitivt inte stirra sig blind på dem.

//K

Carlsson
2002-11-26, 20:44
Jag var på Ingarö och fiskde i våras, de var mycke bra.

Kiwi
2002-11-26, 21:21
Cico:en båt e garanterat inget måste jag har nära till et ställe där jag får hur mycket fisk som helst Abborre,Gädda

cico
2002-11-26, 21:39
Originally posted by Ogge
Cico:en båt e garanterat inget måste jag har nära till et ställe där jag får hur mycket fisk som helst Abborre,Gädda

Jo har man nära till vattnet så är det säkert inga problem att luska runt och hitta fina ställen men är man bosatt i betongen krävs det lite mer engagemang i form av rekning.

Har man tid så har man. Själv vill jag fiska när jag har den tiden. Inte åka omkring i bilen.

//K

B3 Jonas
2003-01-17, 23:30
Ingarö är en rysare för HÖ fisket kan ju rekommendera Björkvik alternativt Baldersnäs eller ute på klacknäset samtliga går och fluga från också. Bor i själv där och man har ju fått en del HÖ på dessa platser.

Jörgen
2003-01-18, 11:30
Gålö går inte av för hackor heller, landat en hel del där ifrån land....

/J