Visa fullständig version : göra en egen popper
hur svårt tror ni det kan vara att få till formen bra på popper "gropen" där fram. så att den skvätter och har sig :D
och kan någon förklara hur man plastar in dragen med plastmugg och thinner. som bergman gjort
hur svårt tror ni det kan vara att få till formen bra på popper "gropen" där fram. så att den skvätter och har sig :D
och kan någon förklara hur man plastar in dragen med plastmugg och thinner. som bergman gjort
Gjorde en del poppers under min tid som hemmasnidare..Började med skålen som jag körde upp med en fräs, och formade sedan kroppen efter det..
Men det var min metod..Andra kanske gör på annat sätt..
Skit i plastmuggsmetoden..Bara bökigt..
okej. men om du vet. kan du inte bara förklara lite snabbt hur man gör med plastmuggen
okej. men om du vet. kan du inte bara förklara lite snabbt hur man gör med plastmuggen
Har aldrig brytt mig o den metoden. Enklare att välja rätt trä o köra kokt linolja o terpentin..Enkelt o funkar bäst. Varför böka till det..
Så det får nån annan beskriva om du insisterar..
Flymaster
2005-09-08, 01:31
Polypropylen plast i små bitar löses upp i Aceton i en glasburk, sen är det bara att doppa prylarna i det så får du samma lack som rappala använder, ring Risto på Spinnflugan i Örebro, han har färdiga set å köpa.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.