Visa fullständig version : Guideline shooter
Har köpt en guideline skjutlina 50 pund... Smal som attan. Vilket är det bästa sättet att koppla den till klumpen. En tunn flätögla eller en ögla gjord direkt av skutlinan...???
vad ska du ha linan till, enhands eller tvåhands?
Vid tvåhands så har man ofta klumpen utanför spöet och då tycker jag skarvarna inte spelar så stor roll. Där kör jag vanliga köpta öglor eftersom jag tycekr det är enklast.
ska du köra vid kust och då dra in mer än bara running line så är det bäst med en liten fin ögla av skjutlinan.
The Loomis Man
2005-09-08, 17:43
Betesknut eller en perfection Loop skall du göra på linan... värm enden med tändare....
Tvåhands, jag brukar alltid köra köpt ögla men den här linan är så tunn att jag blev lite sugen på att köra direkt sas...
The Loomis Man
2005-09-16, 13:21
säger det igen, Betesknut eller en perfection loop....fabriksgjorda flätade nylonöglor är förbannat skit som inte håller... om ni nu måste köra flätade nylonöglor gör dem själv!
en nylonögla har aldrig svikit mig.
... jag har heller aldrig haft problem med mina öglor...
The Loomis Man
2005-09-17, 12:17
Dem poffar av för ingenting... men de e klart... äre bara halvkilos bågar i ronneby vi snackar om så........
vet inte vad du gör när du fiskar, kanske du står och stampar på öglorna eller kastat upp dom i träd men jag har inte haft det minsta slitage på mina öglor.
...inte jag heller, de har fungerat bra i alla situationer. Hanterat stora fiskar och ser bra ut efter flera års användande. Kanske kan man ibland ha otur, loomismannen fått öglor med fabriksfel... vem vet...
The Loomis Man
2005-09-19, 19:26
Mina öglor har gått av vid bottennapp samt mothugg! observera att det är dem tunna vanliga laxöglorna typ Loop jag har användt. Inte RM´s tjocka laxöglor.
Trist, låter som om du fått dåliga öglor... mina har alltid hållt, både för stora fiskar och feta bottennapp...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.