handdator

Visa fullständig version : Bytes: Jerkar och ytbeten mot nåt kul

ALQ
2005-09-14, 18:52
lite olika jerkbeten och ytbeten bytes mot ngt kul, inte uteslutande i betesväg. helst byter jag bort rubbet till samma person, men går inte det så får det bli till olika. så kom gärna med olika förslag så får jag fundera vad som tilltalar mig.

PS. om någon har ett ekolod så står det högt upp på önskelistan.

ALQ
2005-09-14, 19:56
Vilka typer av beten är du sugen på?

svårt att säga, beten har jag hur mycket som helst, tänkte att ni skulle komma med förslag. men det jag inte är intresserad av är zalt, zam, buster, hi-lo, swim whizz och jiggar. allt vad gäller mete och flugfiske (lyxmete) undanbedes vänligt och bestämt.

MoSsE
2005-09-14, 23:56
ALQ va ska du ha för mantan och piggen uppe till höger`?

ALQ
2005-09-15, 00:37
ALQ va ska du ha för mantan och piggen uppe till höger`?

ett ekolod! anledningen att annonsen ligger under bytes, och inte säljes, är att jag vill byta bort dom mot ngt kul.

//achilles

MoSsE
2005-09-15, 00:45
ok ja har inget ekolod men kanske nått av det här?

ALQ
2005-09-15, 17:21
bra gäddhåv, fin digitalvåg, fungerande nyare ekolod och ett bra lipgripp. eller ngt annat jag inte visste att jag behöver!

zypro_@hotmail.com
2005-09-19, 14:07
Jag kan byta mot en massa olika gäddwobbers. Emaila mig.

zypro_hotmail.com

kenka
2005-09-20, 17:53
Om du inte hittar något att byta imot så köper jag mantan, stora pigen och spooken om du vill sälja :) Ge mig bara ett kontonummer =)

Flodebanan
2005-09-20, 18:27
Är det rödvita bete upp till höger holländskt och handgjort ? Hur fick du tag på det `?

ALQ
2005-09-21, 00:55
har nu fått en lipgrip, ett berkley series one och lite nya fina beten. det finns fortfarande några beten kvar. har ytterligare en twin finn och en röd/svart manta som ska in på bilden.

det sket sig med lodet, så om ngn har ett lod att byta bort (mot beten, rullar eller spön) så är det bara att höra av sig.

ALQ
2005-10-10, 21:46
har nu fått en lipgrip, ett berkley series one och lite nya fina beten. det finns fortfarande några beten kvar. har ytterligare en twin finn och en röd/svart manta som ska in på bilden.

det sket sig med lodet, så om ngn har ett lod att byta bort (mot beten, rullar eller spön) så är det bara att höra av sig.

uppdaterad!

mEnt
2005-10-17, 10:03
Hejsan!
Kan du vara intresserad av ett 11 fots ABU Boron haspelspö? Kastvikt 30-60g använt tre gånger totalt och i fullständigt nyskick. Jag kan hämta och lämna hos dig i stockholm. Ingen frakt inget krångel. Jag är intresserad av dina två mantor och thrillern.
Klistrar in nedan var BeBest hade för uppgifter om spöt i en gammal bytes annons jag haft inne.

Boronspöserien presenterades så här i Napp & Nytt 1998.

”Abu Boron är ännu en ny elegant spöserie som har ett klassiskt utseende, samtidigt är det byggt utifrån en klinga av modernaste slag.
Klingan är en kombination av grafit och boronfiber. Boronfibern ger spöet en mycket snabb och spänstig aktion utan eftervibrationer.
Boron-serien har ett unikt ellipsformat korkhandtag, ett s.k. Ergo-Grip för ett säkert och bekvämt grepp.
I serien finns längder och aktioner för ultralätt haspelfiske upp till spön för det tyngre kustfisket.
Abu Boron är en spöserie som tilltalar både esteten och praktikern och har allt som krävs vid fiskevattnet och lite till.”

Kataloguppgifter:
”Abu Boron ABS110-3 mediumaktion, 335cm, rakt Ergo-Grip i kork, 9 Hardloy-spöringar, betesvikt 30 - 60g, tygfodral, vinröd färg. ”
Katalogpris 945.

Jag har ett Boron-spinnspö i viktklass 15 - 40 och det är ett mycket skönt spö att kasta och drilla fisk med. Och det är snyggt också!

ALQ
2005-10-17, 10:51
Hejsan!
Kan du vara intresserad av ett 11 fots ABU Boron haspelspö? Kastvikt 30-60g använt tre gånger totalt och i fullständigt nyskick. Jag kan hämta och lämna hos dig i stockholm. Ingen frakt inget krångel. Jag är intresserad av dina två mantor och thrillern.
Klistrar in nedan var BeBest hade för uppgifter om spöt i en gammal bytes annons jag haft inne.

Boronspöserien presenterades så här i Napp & Nytt 1998.

”Abu Boron är ännu en ny elegant spöserie som har ett klassiskt utseende, samtidigt är det byggt utifrån en klinga av modernaste slag.
Klingan är en kombination av grafit och boronfiber. Boronfibern ger spöet en mycket snabb och spänstig aktion utan eftervibrationer.
Boron-serien har ett unikt ellipsformat korkhandtag, ett s.k. Ergo-Grip för ett säkert och bekvämt grepp.
I serien finns längder och aktioner för ultralätt haspelfiske upp till spön för det tyngre kustfisket.
Abu Boron är en spöserie som tilltalar både esteten och praktikern och har allt som krävs vid fiskevattnet och lite till.”

Kataloguppgifter:
”Abu Boron ABS110-3 mediumaktion, 335cm, rakt Ergo-Grip i kork, 9 Hardloy-spöringar, betesvikt 30 - 60g, tygfodral, vinröd färg. ”
Katalogpris 945.

Jag har ett Boron-spinnspö i viktklass 15 - 40 och det är ett mycket skönt spö att kasta och drilla fisk med. Och det är snyggt också!

hej! tyvärr, jag kör uteslutande med multirullar. men tack för förslaget.