Visa fullständig version : Lite nya saker ;o)
ojoj Nu var det rea i fiskeaffären och jag var faktiskt ganska snäll mot plånboken ;)
Haspelrulle Mitchell Copper Pro 4009, som för övrigt testades i senaste FFA, 249 kr
Zalt Gul/Svart Flytande 35g 109kr
ABU Fly Max 8-9 10,6' 199kr, vet inte alls om det är bra men 199 pix kan det ju vara värt.
Och eftersom detta blev över 500kr så fick jag ett Ron Thompson Superior 9' 10-40g. Vet inte alls om det är bra men det var ju iaf gratis :headbang:
Detta har varit en härlig dag :sol:
Originally posted by yoxler
ojoj Nu var det rea i fiskeaffären och jag var faktiskt ganska snäll mot plånboken ;)
Haspelrulle Mitchell Copper Pro 4009, som för övrigt testades i senaste FFA, 249 kr
Zalt Gul/Svart Flytande 35g 109kr
ABU Fly Max 8-9 10,6' 199kr, vet inte alls om det är bra men 199 pix kan det ju vara värt.
Och eftersom detta blev över 500kr så fick jag ett Ron Thompson Superior 9' 10-40g. Vet inte alls om det är bra men det var ju iaf gratis :headbang:
Detta har varit en härlig dag :sol:
Bara för att det är billigt så behöver det inte vara dåliga saker...
Det är alltid kul med ny utrustning!!!
Idag var jag ute och testade några olika spön. Jag fastnade för ett Excalibur 11 fot och 3 tum, 20-45 gram. Ett spö med rätt mjuk action, klart lämplig till multirullar.
Det fick följa med hem!!!
Jag testade både med en Mörrum och en Rocket Pro. Det funkade!
Dock uteblev Gäddorna!
Skitfiske!
raniceps
2003-03-14, 00:22
Originally posted by Åsunden
Idag var jag ute och testade några olika spön. Jag fastnade för ett Excalibur 11 fot och 3 tum, 20-45 gram. Ett spö med rätt mjuk action, klart lämplig till multirullar.
Det fick följa med hem!!!
Jag testade både med en Mörrum och en Rocket Pro. Det funkade!
Dock uteblev Gäddorna!
Skitfiske!
Var fiskar du gäddorna någonstans?
Argh, nu blir jag faktiskt lite avundsjuk:oj: ...ska iofs ner till Cabo San Lucas till helgen...a-co-co-racha-a-co-co-racha-la-la-la-la-la-la-la-a-co-co-racha-lalalalala:cool2:
Originally posted by raniceps
Var fiskar du gäddorna någonstans?
Nordre Älv. Ska du hänga på?
nä jag tror att det är helt ok saker. Mitchellrullen fick hyfsat betyg i FFA coh har rekpris på 899pix så det var nog ett jäkla bra köp. Spöt är ju ett RT modell år 2002 och kostar 299 pengar så det är nog inte helt kass. Får se om jag hinner testa det idag.
Flugspöt kännns att det är lite billigare eftersom det väger en del. Men det är ju trots allt 10.6' och då väger ju spö en del ändå. Bara till att testa!
Får se om jag hinner ut under dagen o skiter i att jobba ;)
Sturgeon
2003-03-14, 13:10
Jasså Åsunden, du var ute i Nordre, spinnfiskade från land eller?
Ligger fortfarande is kvar i hamnen (Nödinge) så jag har inte haft möjlighet att sjösätta än, men SNART under rådande väderlek, bara inte tidsbristen kvarstår.
Häng med nu Sturgeon! Inte sitta inne en sån här perfekt dag. Vädra utrustningen. Det går inte att skylla på tidsbristen. Det ordet är ju tom svårt att stava till!
Yes, spinfisket skedde från land ute vid Ragnhilds Holme. Där är det isfritt, men "skitigt" i vattnet. Älven för med sig mycket slam. I det läget, vilka färger skulle du köra med?
raniceps
2003-03-14, 13:27
Originally posted by Åsunden
Häng med nu Sturgeon! Inte sitta inne en sån här perfekt dag. Vädra utrustningen. Det går inte att skylla på tidsbristen. Det ordet är ju tom svårt att stava till!
Yes, spinfisket skedde från land ute vid Ragnhilds Holme. Där är det isfritt, men "skitigt" i vattnet. Älven för med sig mycket slam. I det läget, vilka färger skulle du köra med?
Hur är gäddfisket från land där? Har varit i älven några gånger men helt utan resultat.
Jag är nog inte rätt man att svara på hur fisket är från land. Jag är i princip "nybörjare". Jag har haft ett uppehåll på ca. 20 år! Men nu är jag fullständigt såld, igen!
Men som någon har sagt: Det viktiga är kanske inte själva fångsten, utan mötet med fiskekamrater, samtalen om "det väsentliga" (dvs fisket) och att få vistas utomhus. Inte minst i detta fantastiska vårväder.
Som svar på din fråga, har jag tagit en "gäddslinka" på ca. 2kg. Spösvingandet är dock OK från ett antal ställen just ute vid Ragnhilds Holme.
Har man tillgång till båt. så ska de bästa stället vara nere vid "dammluckorna".:appl:
Sturgeon
2003-03-14, 13:43
Skulle själv hänga på någon stark färg som exempelvis Firetiger, skulle inte starka färger fungera så gå över till för exempel Blå-pärlemor eller dylikt.
Har fiskat ett antal ggr från land utan alltför stora framgångar gällande fångst, träffar man rätt så går det allt att få bra.
Sparar dock helst fiske tiden tills det att det är möjligt till båtfiske i älven, skall förbi de närmaste dagarna för att se eventuella förändrigar i isläget i hamnen, var förbi senast i Lördags, då 2.5 dm is, betydligt mindre nu.