Visa fullständig version : Tips av omröstning
Vilken sida av haspelrullen håller du handen och vevar in?
El_Kebabo
2005-10-13, 09:48
den sidan där veven sitter? ;)
vänster, sen är ja vänsterhänt
då ja jerkar vill ja veva med högern för ja har bättre kontroll på spöt med vänstern
Håller både jerk-spö't och spinn-spö't i vänster dvs. vevar med höger (är högerhänt)
Jag vevar med höger hand och är högerhänt.
trashmasta
2005-10-13, 11:59
vevar oxå med höger då jag är högerhänt.
Oavsett med haspel eller multi, rullar med höger (högerhänt)
Efter som jag är högerhänt så vill jag hålla spöt i högerhanden och vevar med den vänstra som blir över.
// Ivman
Eftersom jag är avgjort starkare i högernäven använder jag den till att hålla spöet och vevar med vänster. Dock har jag två högervevade Ambassadeurer i bruk och det går ju det också, även om hanteringen känns krystad när jag går från vänstervevad till höger. På sikt kommer de högervevade att få andra uppgifter.
Bygelhaspel kommer aldrig på fråga vid rullköp.
är högerhänt och vevar med vänster
savbrink
2005-10-13, 13:17
Jag vevar gärna med höger hand men det är krångligt att kasta med spöt i vänsterhanden. Det känns mer naturligt att veva med höger hand men det är svårt att kasta bra med vänster handen.
GustafssoN
2005-10-13, 15:08
Håller spöt i högerhanden och vevar med vänstern.
Är högerhänt.
kenta_85
2005-10-13, 15:11
Både höger och vänster vevade haspel/ multi funkar för mig använder mig av båda :D
Jag är högerhänt och fiskar oftast med spinnrulle. Håller då i spöt med vänster hand och vevar med höger. När jag fiskar med haspelrulle gör jag dock tvärtom, håller spöt med höger och vevar med vänster hand.
Flodebanan
2005-10-13, 17:32
Efter som jag är högerhänt så vill jag hålla spöt i högerhanden och vevar med den vänstra som blir över.
// Ivman
Precis så e det :)
Är högerhänt men vevar med vänster. Blir bäst på allt vad rullar heter. Och sen har jag haspelrullen upp och ner he he.
Vad är "Tips av omröstning" för något? :D
Du kanske kunde gjort en poll istället för att alla ska svara i en tråd. Blir lite mer överskådlig statistik.