Visa fullständig version : Ambassadeurer mot Haspel
Ambassadeurer bytes mot haspelrulle!
Haspeln skall användas till lättare Havsöringfiske och abborrfiske och skall passa ett spö med viktklass upp till 20gr.
Rullen bör ha bakbroms och gärna "fighting drag".
Ambassadeur no1 är en 5600c ultracast. Från ca 92, välanvänd men i bra skick.
Ambassadeur no2 är en lite udda svart 5600 C med fastcast tangent. Gissar att rullen är från någon gång på 80 talet. Samma sak där, välanvänd men i bra skick.
Har även ett gäng större gäddwobblers typ Westin jätte och Ciscokidd om någon är intresserad.
Låter det intressant skicka ett PM eller skriv i tråden.
/Johan
salomon85
2005-10-15, 13:34
en shimano super x 4000 gt skulle vara nåt??
Är inte den lite stor?
Hur mycket lina tar den?
Annars är modellen helt rätt.
/Johan
HåkanViskafors
2005-10-15, 21:44
En Kinetic Neptun 300R kanske?
Aldrig använd, inklusive låda - vinst i en fisketävling....
Den tar 220 meter 0.25 eller 150 meter 0.30
Utväxling 5,5:1
Bakbroms
salomon85
2005-10-16, 02:15
den tar 130 m 0.35mm 180 m 0.30mm 260m 0.25mm
kanske är lite stor men man kan ju alltid tejpa upp spolen om man vill det det beror ju på vad du ska ha den till men det har funkat för mig från allt till att fiska med feederspö till gäddmete och spinn så den är ganska allround
jag har även en super x 2500 och en stradic 2500 x gtm men dom vill jag inte bli av med. vad säger du
salomon85
2005-10-16, 02:21
glömde lite grejor om rullen den har 5.1 i utväxling
bakbroms med fighting drag och den väger runt 330g
den är väl använd men inte utsliten, byter den endast för att jag behöver ett par ismeterullar och inte har råd att köpa ett par i vinter. kommer nog köpa en ny i vår i såna fall
"HåkanViskafors" Hmmmm hittar ingen info om Kinetic rullen vad kan en sån vara värd? Verkar den bra?
"salomon85" jag skall försöka hinna känna på en liknande rulle idag. Rent spontant tror jag den kan vara lite stor. Om du slänger in en super x 2500 gt så har vi en affär:-)
/Johan
Tyvärr var alla fiskeaffärer tydligen stängda på söndagar.
För kolla i morrn i stället.
/Johan
salomon. jag är intresserad av din rulle, skicka ett pm eller mail till martin_karlss87@hotmail.com
HåkanViskafors
2005-10-16, 20:03
"HåkanViskafors" Hmmmm hittar ingen info om Kinetic rullen vad kan en sån vara värd? Verkar den bra?
/Johan
Det är Skene Järn som har sponsrat rullen. Skulle tippa på att den har en prislapp på runt eller strax under 500 spänn....
Skickar med en bild på rullen :-)
"HåkanViskafors" Ok tack jag måste fundera lite.
Wobblerna nedan är till salu!
Ge mig ett vettigt bud så blir de dina.
/Johan
Westinarna sålda!
Ge mig ett bud på övriga drag och/eller rullarna!
"salomon85" "HåkanViskafors" Jag tackar nej till era erbjudanden båda rullarna är lite stora är ute efter någonting i 2500 storlek eller mindre.
Den skall som sagt användas till lättfiske efter abborre och HÖ(typ 10 gr vicke osv)!
/Johan
Ambulanders
2005-10-17, 17:04
Är intresserad av dina wobblers.
Maila mig. Ambulanders@ebox.tninet.se
HåkanViskafors
2005-10-17, 17:16
"HåkanViskafors" Ok tack jag måste fundera lite.
/Johan
Fundera du på Haspelrullen :-)
Du behöver ju inte byta bort båda dina Ambissar........
Alla dragen sålda!
Ge mig ett bud på rullarna eller hitta någon vettig lättare haspel rulle att byta mot!
"HåkanViskafors" Sorry den är för stor kör multi till allt utom det allra lättaste fisket så tyvärr:-(
/Johan
salomon85
2005-10-18, 01:10
600 spänn för båda ambassadurerna
Om vi säger 700kr plus att du tar fraktkostnaderna så är de dina!
/Johan
Okej då Salomon85 600kr och du betalar frakten.
/Johan
Rullarna är dina PMa över address så skickar jag dem så snart jag kan.
/Johan
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.