Visa fullständig version : Gjutform för jiggar!
ZanderMan
2005-12-14, 16:58
Av vad tillverkar jag en gjutform till jiggar av??? Vilket material passar sig att göra formen av? Är det smartast att göra den delad eller enkelsidig? Finns det ngn tråd som avslöjar detta? Finns det ngt skrivet på svenska om detta?
Glasfiberspackel om du skall göra bara några.
Om du vill ha proffsiga fräser du ur aluminium med en dremel eller liknande, eller så har man nån verkstad o gör det.
Eller så beställer du från www.lureparts.nl.
Kolla http://www.wmi.org/sql_messages_html/onfly_file/doc.asp?num=28316&ini=d:%5Casp_ini%5Cfishing_tactics_3way.ini&no_nav=
du kan göra formarna i gips och lacka den efter den torkat långsamt
ZanderMan
2005-12-14, 22:03
:) Gipsformar är ju klart att man kan använda!!! Och lackar man dom blir dom ju ännu bättre som sagt!!! tål att provas!
:) Cellplast??? Vad har du tagit då? Förklara gärna mer!
:peta: "köp riktiga istället" :regn: Vad är det för ett fånigt svar??? Det är klart jag vet att det går att köpa allsjöns jiggar men det är inte det som är det roliga! Om du inte kan något i ämnet så skit i att svara! Jag är inte intresserad av svar som bara vill synas i forumet för att ha lyckats kommentera ngt!!!