handdator

Visa fullständig version : Flugset på berras?

Foppa
2003-03-23, 14:41
Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S

Stizo
2003-03-23, 16:03
Köp Loops set för 1495 istället!

Foppa
2003-03-23, 18:25
Jag har funderat på det, men det här är ju med 3 olika linor! vad vet ni om sakerna i setet?

FetOst
2003-03-23, 19:30
mitt tips e att inte köpa set...men nybörjare behöver ju inte så bra saker...så köp det där settet med tre linor i så fall då kan du ju prova på lite olika fiskeområden..för flugfiske är helt klart det roligaste fiskesättet :headbang:

Kiwi
2003-03-23, 20:23
vet inte riktigt asså mitt thomson spö e jävligt tungt så jag vet inte riktigt med spött men annars

klover
2003-03-23, 20:43
Skall du börja fiska fluga och aldrig gjort det tidigare så tycker jag att det är helt OK att köpa lite billigare utrustning. Finns ingen anledning att köpa prylar för flera tusenlappar. När jag började flugfiska så var det glasfiberspön som gällde, funkade alldeles utmärk. Alla spön som tillverkas idag är förmodligen mycket lättare och bättre än dåtidens glasfiberpåkar.

POi
2003-03-24, 07:52
Originally posted by Foppa
Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S

Det där med 3400:- ska man nog ta med en nypa salt ... iaf .. Yoxler har ett liknande set och det spöt är rätt tungt och grejjerna är INTE speciellt lämpade för gäddflugor. Dels har inte spöt nån direkt ryggrad plus att linan inte är taperad för stora flugor (om det nu är RT linan i settet, som det nog är).