Visa fullständig version : Mina två första tails klara
Stiffmaister
2006-01-03, 14:16
Blev precis klar med mina två första tails nyss. Jag tror på dom till vårfisket.
Jag har även gjort några jerkbaits som jag kommer att lägga upp snart.
Glutta gärna och ge gärna några tips om ni har. Det kommer monteras en till trekrok bak på jiggen så ni vet. Om ni vill ha information om träslag, vikt, lack eller dylikt är det bara att fråga... :banana:
Måste säga att jag var djupt imponerad över dina jerkbaits...
såg väldans fina ut... hur många ggr lackar du dem innan dom e klara så att säga ! Jag lackar det jag gör minst 5 ggr innan det ska ut i vattnet...
Flodebanan
2006-01-03, 14:58
Blev precis klar med mina två första tails nyss. Jag tror på dom till vårfisket.
Jag har även gjort några jerkbaits som jag kommer att lägga upp snart.
Glutta gärna och ge gärna några tips om ni har. Det kommer monteras en till trekrok bak på jiggen så ni vet. Om ni vill ha information om träslag, vikt, lack eller dylikt är det bara att fråga... :banana:
Fina!
Lite som linu_z tails ;)
Iaf, tror du inte en större krok i fram gör jobbet bättre? För när gäddan hugger runt huvudet och du sliter te har ju krokarna inget att fästa i eftersom huduvet "skyddar" kroken. Du fattar säkert hur jag menar.
Snygga! Berätta gärna längd och vikt på dem.
Färgkombinationerna var dock inte de snyggaste.
Snygga! Berätta gärna längd och vikt på dem.
Färgkombinationerna var dock inte de snyggaste.
färgerna är grymma, även om dem kanske inte ser lika heta ut som "firetiger" "papegojjfärg" o allt vad det heter så kommer de där slakta hårt.
Stiffmaister
2006-01-03, 17:39
@Natas
Det är nog mer än 5 lager lack på dom, och sista lagret är envirotex lite.
@FLode
Det har du lite rätt i när jag känner på dom så här efter, det blir nog testa en större modell för att va på den vassa sidan ;D
Dom väger 90gr~ och är 28 cm långa med stjärten utsträckt.
Har du nån ritning på själva träkroppen, går ju att göra dem lite hur man vill men skulle vara trevligt att se en ritning...:)
Flodebanan
2006-01-03, 18:20
Har du nån ritning på själva träkroppen, går ju att göra dem lite hur man vill men skulle vara trevligt att se en ritning...:)
Finns upplagda likannde av linu_z, finns under betesbyggartråden eller likande.