Visa fullständig version : Kopior av Slider på G
Bigfisher
2006-02-19, 12:53
Nu har jag äntligen börjat med att göra lite egna beten.
Jag fick idén här från fiskesnack att göra en slider, så jag ritade av Slidern och sågade ut några kopior.
På bilden visar jag ena kopian med Slidern under:
Så nu har har jag bara en snabb fråga, efter man har grundmålad + sprayat jerkarna så ska man ju lacka.
Jag har hört att man ska ta Aceton + Plastmuggar. Och då undrar jag bara om det kan vara helt vanliga vita plastmuggar eller genomskinliga ?
Och vart kan man få tag på ritnigar till andra wobbler/jerkar?
Gurra
Jag fick idén här från fiskesnack att göra en slider, så jag ritade av Slidern och sågade ut några kopior.
Så nu har har jag bara en snabb fråga, efter man har grundmålad + sprayat jerkarna så ska man ju lacka.
Jag har hört att man ska ta Aceton + Plastmuggar. Och då undrar jag bara om det kan vara helt vanliga vita plastmuggar eller genomskinliga ?
Gurra
Aceton och vita plastmuggar fungerar bra som grundfärg efter vad jag förstått men ska du lägga det ovan på den där varianten med rött huvud har du nog börjat i fel ände. Men det går ju att måla huvet rött igen. :sun:
Genomskinligt epoxilack är väl det bästa att täcka dekormålningen med.
jag tycker att det e roligare o hitta på egna former till min hemmagjorda jerks....så du behöver ju inte hitta mallar på nätet lr liknande roligare o göra egna anser jag men visst kan det vara behändigt att hitta på tex nätet :)
Bigfisher
2006-02-19, 16:05
Vad jag minns så kan man använda Aceton + plastmuggar som lack ?
Gurra
här var en sida jag hittade i en annan tråd.
http://www.lurebuilding.nl/indexeng.html