handdator

Visa fullständig version : Drog några fina idag också...

Sturgeon
2003-03-30, 20:21
Guidade Åsunden och Raniceps till några hyggliga gäddor i älven.

Båda kom över 6 kg, där Raniceps knep gäddor på 7.8 och 7.5 kg, åsunden nöjde sig med "bara" 6.2 kg som störst.

Själv blev det tre Gäddor av hygglig dignitet, varav den minsta på cirka 3 kg var drabbad av någon hudparasit eller infektion, ofräsch.

Sammanlagt 6 Gäddor blev det på turen.

Blåste så in i norden mycket, svårt att stå upp i båten, pressen från vinden gjorde att draggen satte sig ohjälpligt fast, får bli att hämta under lugnare förhållanden.

Nåväl, trevligt var det, pöjkarna får väl ge sitt omdöme senare, hoppas på lite ros iaf.

Edit: Bilder kommer.

Stizo
2003-03-30, 20:44
Oj va du drar fisk nu! Det måste vara jätte roligt.

Här ligger isen än! :(

Såg att du har använt Super Shad Rap! Vilken färg gillar du mest!

Jag har köpt två stycken en SHAD och en HOT TIGER... Vad tycker du om dessa färger?

raniceps
2003-03-30, 21:37
Helt ok guidning måste jag säga :) En rejäl höjning av mitt PB måste man vara nöjd med. Feta och fina gäddor var det också. Var ofin nog att ta de två största för dagen, på vobbler (Bomber 17A) lånad av Sturgeron till råga på allt.
Lägger upp några bilder på Åsundens 6,2:a.

Sturgeon
2003-03-30, 22:09
Hoppas jag att du fixar lika stora Öringar till mig, det är lugnt väl, eller...

Hehe...gör mig inte besviken nu...

Kan ju tillägga för er andra att Ranis nyttjade ett 9 fots spö klassat för upp till 25 g utan problem, visserligen håller gäddan i taktpinnen, men det är roligt.

Något för er "+100 gram spöbögar" att tänka på, kastade utan problem min Bomber på 42 g, långt.

raniceps
2003-03-30, 22:20
Visst en 7,8 kgs öring coming right up. Inga problem, såna öringar är ju vardagsmat :)

Ang. 25 grams spöt så tycker jag att vikten det är märkt med (5-25g) inte riktigt stämmer kanske men visst gick det bra.
Jag valde faktiskt bort ett annat spö, 20-60 grams med mjukare aktion för att jag ville ha lite mer ryggrad.

Åsunden
2003-03-30, 22:30
Jag ber att få tacka ödmjukast för en förträfflig fisketur. Frågan är om inte Sturgeon kan ge garanti på fisk i just den delen av "älva"!!!

Det som kan tilläggas är att "ungdomarna" nu för tiden inte har någon uppfostran. Att förpassa "farsan" till sist på listan! Men gubben är seg och kommer igen.

Jag tappde en "bjässe". Ranicept var inte sen utan han tog förmodligen den 10 minuter senare. Den vägde 7,5.

Men håll med om att 6,2kg inte är dåligt heller.

Tack igen grabbar för trevligt umgänge! Låt oss göra om'et. Men då behöver det inte blåsa 14-16 sekundmeter!!!

rapala
2003-03-30, 22:34
Du slog bara mitt PB med 2.2 kilo...hehe..undrar hur stora man hade tagit om man stack ut med "guiden" Sturgeon...

Hippo
2003-03-30, 22:34
Grattis! ni verkar ha fin snittvikt på gäddorna i älva. Var själv ute på "premiärtur" med båten idag. 11 gäddor totalt fördelat på 2 pers. Ingen i närheten av era vikter, största låg på ca 2.5kg. Dock jäkligt härligt med att fisket rullat igån igen efter den långa vintern.

Åsunden
2003-03-30, 22:41
Grattis själv Hippo till en lyckad premiär! Tyvärr "din" rulle "messed up today". Dags att byta linan.......... Skatbo är förnamnet. Men det var Raniceps fel. Hans vobbler var ivägen vid mitt utkast........:nej:

raniceps
2003-03-30, 22:59
Jasså så låter det nu ja :) Det såg mer ut som om du försökte ryckfiska fast min vobbler i tron att det var en gädda? ;)

Sturgeon
2003-03-30, 23:10
Nu skall vi vara vänner, inga dumheter.

David Ståhlman
2003-03-30, 23:14
Ni hade en jävla medelvikt på så många stora och så "litet "antal.
Snart börjar fiskearmarna skaka ännu mera av abstinensen:wow3:

Sturgeon
2003-03-30, 23:26
Medelvikten ligger någonstans mellan 6 och 7 kilo i år, på de gäddor som jag tagit i älven, minsta "so far" är knappa 3 kilo.

David Ståhlman
2003-03-31, 11:43
Oj oj, det är väldigt bra:wow1:

cico
2003-03-31, 12:07
Fan vad ni har det bra som har öppet vatten. Grattis till det fina fisket!

//K

Hippo
2003-03-31, 12:14
Fan va gött att man är igång "småler". Nu när insjöpremiären är avklarad står skärgården på tur. Nästnästa helg bär det av till Ronneby för den årliga grabbweekenden. Grabbgänget samlat för två dagars tur i skärgården med tillhörande "fulragg och bottennapp" på Brunnen under lördagskvällen..

Bergman
2003-03-31, 12:59
Åhhh ! Era jävlar ... inga dåliga firrar ni drar när ni är ute ! Mr Sturgeon är säker ute varje kväll och göder upp gäddorna ... ;)

Brukar fisket vara så bra eller är det en bra period just nu ?