Visa fullständig version : hjälp mig hitta ett drömspö
hej alla flugfreaks. jag letar efter ett klass 6 spö och vill hjärna ha lite tips. har tre loop spö i olika klasser men saknar ett 5-6 6-7 . funderat på g loomis men i så fall vilket. ska ha spöet till allroundspö men främst till strömfiske efter harr öring... minst tre delat.. hur upplever ni fyrdelade? är dom sämre än tredelade ur fiskesynpunkt.. ps jag är nog mer för spö som är långsamma med hyfsat djup action.....
FlowerPower
2006-03-06, 17:54
Yellowline är väl riktigt långsamma, testat det?
Jag har ett Loomis streamdance #4 high line speed (4-delad) som jag tycker mycket bra om. Om du gillar långsammare spön ta en titt på stream dance presentation jag har ej provkastat presentation men baserat på erfarenheterna av high line speed så tror jag att det är ett grymt bra spö. Jag ser egentligen bara fördelar med att det är fyrdelat jag är mer irriterade på mina äldre 2 och tre delade spön då de inte går ner i en resväska eller ryggsäck.
Yellowline är väl riktigt långsamma, testat det?ja ja har faktist byggt två st nu i vinter ett laxspö 10-11 o ett 7-8 och har väl inte riktigt provat dom live. värkar sköna och ska snart testa dom riktigt. jagar nu ett klass6 och det hade kanske vatt kul o ha nåt annat. vill ha tag i nåt för fjällfiske. provat splitcane? tack ändå, coolt namn förresten
Jag har ett Loomis streamdance #4 high line speed (4-delad) som jag tycker mycket bra om. Om du gillar långsammare spön ta en titt på stream dance presentation jag har ej provkastat presentation men baserat på erfarenheterna av high line speed så tror jag att det är ett grymt bra spö. Jag ser egentligen bara fördelar med att det är fyrdelat jag är mer irriterade på mina äldre 2 och tre delade spön då de inte går ner i en resväska eller ryggsäck.fyrdelade värkar ju smidigt speciellt om man ska ut o vandra på fjällfiske(håller på o planerar sommarens fjälltur) nåt tips? streemdance finns både glx o m någonting va ? ska ta en titt på dom o tack för tipset
streemdance finns både glx o m någonting va ? ska ta en titt på dom o tack för tipset
Har för mig att stream dance bara finns som GLX. Gällande tips finns det ju hur många ställen som helst. Det är ju lite av charmen jag letar själv vidare efter något riktigt bra ställe. Förra året han deadlinen för att söka efter plats vid kvoterat vatten rinna iväg innan vi bokade. Det gäller att hinna med att ansöka om fiske i de kvoterade vattnen innan 30/4. Ett trevligt ställe som är värt att kika vidare på är Bartek (med reservation för stavningen) som ligger i Arjeplogs kommun.
http://www.arjeploglappland.se/fiske/flugfiske.html
The Loomis Man
2006-03-11, 10:07
Streamdance finns även som snikversion, ja
hej alla flugfreaks. jag letar efter ett klass 6 spö och vill hjärna ha lite tips. har tre loop spö i olika klasser men saknar ett 5-6 6-7 . funderat på g loomis men i så fall vilket. ska ha spöet till allroundspö men främst till strömfiske efter harr öring... minst tre delat.. hur upplever ni fyrdelade? är dom sämre än tredelade ur fiskesynpunkt.. ps jag är nog mer för spö som är långsamma med hyfsat djup action.....
lite sent att komma med ett inlägg nu men ändå. kolla SAMEO modellerna på
flugor.se kanon spö till rätt pris.anpassad lina medföljer alla modeller.
supreme modellen har en suverän spine direction "linstyrnings funktion" som många andra spön inte har,detta pga dubbla "ryggar" i klingan.
Lite sent ja.. Men finns lite ekonomi så rekommenderas Winston Boron IIx utan tvekan bland det skönaste spöet som tillverkats.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.