handdator

Visa fullständig version : Trolling Tour

Allringer
2006-03-07, 19:20
Tänkte höra omd et är någon här på forumet som hört om det blir nån Lake Troling Tour 2006.
Är så jä... sugen på att åka iväg på den iår också så ja är lite ivrig å höra om det är nån som vet nåt.

kvicken
2006-04-09, 20:30
ja ska åka.
första blir i foxen. årjäng. 17-18 juni.
andra väsman ludvika.1-2 juli.
tredje yxningen åtvidaberg.26-27 aug.
fjärde fryken.23-24 sep.
vet du nått om foxen,väsman??

Allringer
2006-04-09, 23:03
Foxen har jag aldrig vart på, inte ens hört talas om.
Väsman däremot har jag vart på och den sjön är väl....seg. iaf när vi vart där å de har vart i slutet av sommaren å vattnet vart som varmast.
Dom som vann där senast fick 3st gäddor den sista halvtimmen när dom åkte över ett grund, Gäddorna vägde 10, 9 och 5kg.
Men tävlingen ligger lite tidigare i år så vi får hoppas att vatten tempen inte hinner stiga alltför mycket

Mvh/Johannes Team: Tokiga Masar

kvicken
2006-04-11, 19:45
är det stora yter som är djupa med en del grundtoppar runt om? eller är det en badbalja.(djupast i mitten)

vi har inte hittat på nått namn en.men det blir vell säkert nått knäppt som vanligt.

hur har det gått innan på touren för er.
för oss så är det första året.
var med på yxningen förra året
kom 4 = ny börjar tur :nojd:

Allringer
2006-04-11, 21:12
Ja va kan man säga om väsman, finns väll en å annan grundtopp, har sjökort över sjön men de är ju litesådär, står nått djup här å där(ca 1kilometer mellan vissa).Det är andra året vi är med, första året kom vi itne så bra men vi placerade väll oss lite bättre i år men nja.. än har vi en bit kvar. Kom på 13plats i år, men vi hade en ganska bra start efter dom 2 första tävlingarna (tyckte vi iaf) men sen gick de sämre.
Finns lite tips om några av sjöarna på
http://www.kils-sportfiskeklubb.com/lake_tour/
tyckte dock endel itne stämde ett dugg.
I år har vi lite bättre koll på sjöarna och en ny båt så nu jäv-ar. :fiska1:

kvicken
2006-04-12, 18:20
jag sa att det var foxen men fick reda på att det inte stämde .det ska vara stora le o ingen annan sjö.
den ligger vid ed.(söder om bengtsfors)

karlss00n
2006-04-12, 18:21
Tjena Kvicken!

Ja just det nybörjatur...
I år kommer ni ha oss före er.. hehe..
fast först ska vi ju slå er på Örken några gånger!

// Team Körsberga - Pierre

kvicken
2006-04-12, 19:08
http://www.sportfiskaren.nu/laketourinfo.html
här kan man anmäla sig till laketouren 06
hoppas det blir möe folk..

kvicken
2006-04-12, 19:10
Tjena Kvicken!

Ja just det nybörjatur...
I år kommer ni ha oss före er.. hehe..
fast först ska vi ju slå er på Örken några gånger!

// Team Körsberga - Pierre
sulle inte tro de.i vill no lura på sista platsen.men någon ska vell va där..
vi ska heta HTK nr1. behövs det sägas nått mer???????

micke78
2006-04-30, 02:35
hmm har dom tagit bort glafsfjorden i år?! :mad:

Allringer
2006-04-30, 13:51
Ja de verkar så. Själv tycker jag det är bra dom bytter bort en sjö i några år så de blir ltie nya vatten, men den kanske komer tillbaks nåt annat år, vem vet.

joj
2006-04-30, 14:52
Kul att se att det finns fler från Vetlanda trakten här, jag är från Vetlanda men bor nu i Karlskrona, här kommer väl snart storlax fisket igång hoppas jag...

SirToby
2006-05-09, 20:43
hmm har dom tagit bort glafsfjorden i år?! :mad:
Var enligt vad jag vet uttalat redan från början att Glafsfjorden bara skulle vara med ett par år för att sedan få vila. Tror att det är riktigt att göra så!

kvicken
2006-05-13, 22:15
Kul att se att det finns fler från Vetlanda trakten här, jag är från Vetlanda men bor nu i Karlskrona, här kommer väl snart storlax fisket igång hoppas jag...
vore kul att få lite info om lax fisket där nere.kan man gå ut i småbåtar typ min väddö 4,50? eller är det bara dumt?
har nog vad som krävs i utrustning för det fisket minus rätta betena.
titta gärna in på våran hemsida.
http://hoglandetstrollingklubb.se

micke78
2006-05-15, 08:07
Var enligt vad jag vet uttalat redan från början att Glafsfjorden bara skulle vara med ett par år för att sedan få vila. Tror att det är riktigt att göra så!

hörde att dom skulle köra 3 år och vila 1 år osv. men tydligen blev det bara 2år! :hoppa:

joj
2006-05-15, 11:06
vore kul att få lite info om lax fisket där nere.kan man gå ut i småbåtar typ min väddö 4,50? eller är det bara dumt?
har nog vad som krävs i utrustning för det fisket minus rätta betena.
titta gärna in på våran hemsida.
http://hoglandetstrollingklubb.se

Sjösätter man på Hasslö så är det nära ut till väldigt bra fiskevatten efter vandrare och även nära in om det skulle blåsa upp, i år är det väldigt konstigt här nere att vandringsfisket inte kommite igång än men min gissning är att det kommer igång till helgen, bra beten är väl typ Ismo Magnum, Grizzly, Ismo Quack och kanske krydda till det med en vilt sprattlande Raptor.

Jag ska försöka åka ut i veckan och testa min nya båt ordentligt :cheers:

joj
2006-05-15, 11:26
om du tittar i bakgrunden på många av bilder på simrishamnstrolling.se så ser man att det finns ganska många båtar där som inte är jättestora om man säger så...

Allringer
2006-05-15, 16:05
Nu har Lake Touren en egen hemsida

http://www.laketour.se/

kvicken
2006-05-22, 18:45
hej fick du någon lax?
själv så sitter jag hemma med en mage som krånglar.för lite öl tror jag :cheers:
har inte hunnit ut o lurat upp någon stor gös (+6 kg) som är mitt mål i sommar.
hoppas jag hinner det mellan fyra tour tävlingar.

är det inte en massa olika frednings områden där nere runt karlskrona/karlshamn ??
måtte va lurit att hitta rätt bland dom?
...kvicken..

joj
2006-05-23, 20:48
hej fick du någon lax?
själv så sitter jag hemma med en mage som krånglar.för lite öl tror jag :cheers:
har inte hunnit ut o lurat upp någon stor gös (+6 kg) som är mitt mål i sommar.
hoppas jag hinner det mellan fyra tour tävlingar.

är det inte en massa olika frednings områden där nere runt karlskrona/karlshamn ??
måtte va lurit att hitta rätt bland dom?
...kvicken..
Tjena
Det finns inga fredningsområden utanför Karlskrona, bara att köra!

Det har inte blivit någon lax än, jag var nyss nere vid hamnen och det blåser något helt för jävligt där nere :mad: men vandrarna finns i närheten nu så bara det slutar blåsa så ska jag ut och ta dom :cool2:

micke78
2006-07-19, 01:29
hej på er! hoppas tävlingen kommer igång igen till glafsfjorden nästa år! för gäddbeståndet är det inget fel på! dom har tagit en på 13kg och en på 10kg! och detta på runt en Ö med par veckors mellanrum! hoppas man själv får känna på 10 kg snart!