handdator

Visa fullständig version : Jiggar från Storm

Hippo
2003-04-01, 17:22
Goafton!

Är det någon F-snackare som testat Storms jiggar? De har väl funnits ett år på marknaden. Bläddrade igenom Normarkkatalogen och det verkar som om det tillkommit ytterligare några modeller.

zeus88
2003-04-01, 17:29
jag inhandlade 3 paket i frdags, har inte hunnit testa dom än, men dom verkar super!!

Lazinko
2003-04-01, 19:03
jag vill veta om de rör sig bra i vattnet?

Foppa
2003-04-01, 20:14
Jag har ett paket "curl tail-minnow eller vad de nu heter, dessa rör sig väldigt fint i vattnet! jag vet däremot inte om de ärm så tåliga som normark säger.....

rapala
2003-04-01, 21:20
Originally posted by Lazinko
jag vill veta om de rör sig bra i vattnet?

Jag har bara dragit en sorts tånglevande havsabborre med dem, samt en makrill art. Jag testade dem i poolen innan, och kan säga att dem rör sig mycket fisklikt i vattnet..btw dem som jag har heter Wildeye Swim Shad.

Lazinko
2003-04-01, 21:22
rör hela "svansen" sig som en fisk-stjärt?

rapala
2003-04-01, 21:22
Japp, nästan helt identiskt dessutom.

KG?
2003-04-01, 21:24
Vi har fått en del gädda på de Stormjiggar som kom förra året. De rör sig fint, och man slipper problemet med att gummijiggen vill glida bakåt på kroken.
Ligger bra i pris också.

zeus88
2003-04-01, 21:26
men det är kvalitets jiggar.. och dom är ganska billiga.. bra köp i min mening, visst, dom kanske dör efter 3-6 gäddor men när en kostar 15 :- så e det inte så mycket ändå

Sturgeon
2003-04-01, 21:48
Tycker själv att de hållfasthetsmässigt är lika dåliga som alla andra jiggar om inte sämre, fiskade en hel del med dessa jiggar förra sommaren, de är grymt bra, men tål NADA.

Gissar att jag kasserade drygt 10 st "svanslösa" jiggar under samma period, för knappa 30 Gäddor = 2.5 Gäddor per jigg.

Fungerar annars fint till Abborre utan problem.

rapala
2003-04-01, 21:52
Jaha, hur stora borrar har du tagit med dem?

Hippo
2003-04-01, 22:25
Såg att några modeller fanns att köpa med separata huvuden/kroppar medans andra har inbyggt huvud. Känns lite dumt att behöva kassera ett jigghuvud när kroppen är uppsliten, eller går de att återanvända....tack för åsikterna!!

DannyStock
2003-04-02, 22:52
De nya Storm jiggarna ser heta ut. Kommer helt klart att pröva dessa.

yoxler
2003-04-03, 09:03
Stod ngt om stormjiggar i senaste FFA. Att de var saltinpregnerade så att fisken inte lika lätt skulle spotta ut dom.

Erik Hoffmann
2003-04-04, 22:28
Provade storms shadjiggar forra sommaren med blandat resulat. 10g shaden sjunker lite for langsamt samt kraver ganska hog inspinningsfart for att fa den att rora pa stjarten. De nya stormjiggarna ser mer intressanta ut och da sarskilt shadjiggarna, men konstruktionen med en trekrok pa under buken tror jag inte pa vid traditionellt jiggfiske. Daremot kan den vara anvandbar vid vertikaljiggning pa gos. Har kopt losa kroppar 8cm och 10cm vilka jag tanker prova med Berkley huvuden. Den stora stjarten borde ge en battre rorelse men lat oss se vad som hander nar de hamnar i sjon.
Svinga lungt!

Stizo
2003-04-04, 22:33
Originally posted by Erik Hoffmann
Provade storms shadjiggar forra sommaren med blandat resulat. 10g shaden sjunker lite for langsamt samt kraver ganska hog inspinningsfart for att fa den att rora pa stjarten. De nya stormjiggarna ser mer intressanta ut och da sarskilt shadjiggarna, men konstruktionen med en trekrok pa under buken tror jag inte pa vid traditionellt jiggfiske. Daremot kan den vara anvandbar vid vertikaljiggning pa gos. Har kopt losa kroppar 8cm och 10cm vilka jag tanker prova med Berkley huvuden. Den stora stjarten borde ge en battre rorelse men lat oss se vad som hander nar de hamnar i sjon.
Svinga lungt!

Prova med att bränna lite på sidan av jiggen med varm skruvmejsel eller liknande så blir det något bättre rörelse på tjärten!

El Crapone
2003-04-04, 22:36
har dessa nya jiggar något namn mer än storm? har sett massa olika jiggar från märket storm.. den jag tycker värkar bäst är storm WildEye Jigging Shad.. är det den ni menar eller? den kostar 49kr här..
För det priset fick man tydligen 3+1 st =/

David Ståhlman
2003-04-04, 22:50
Originally posted by El Crapone
har dessa nya jiggar något namn mer än storm? har sett massa olika jiggar från märket storm.. den jag tycker värkar bäst är storm WildEye Jigging Shad.. är det den ni menar eller? den kostar 49kr här..
För det priset fick man tydligen 3+1 st =/ Storm ägs av Rapala iaf

storhans
2003-04-08, 12:16
jag gillar inte storm jiggar nått specielt deras wobbler är bättre