Visa fullständig version : Vilket spö+rulle hade ni valt om inte pengarna spelade någon roll?
Vilken haspel alt. spinn utrustning hade ni valt om inte pengarna spelade någon roll? (till gädda)
Min hade nog varit en Shimano Calcutta Conquest eller en Guld Mörrumrulle med ett BFT Furan med mitt namn ingraverat.
Min drömfisk med denna utrustning hade varit en 30 kilos gädda som slog ut alla tidigare rekord och gav expeterna kalla kårar.......*drömmer*
Mitt drönkit är följande:
Farsans gamla Abumatic 30 (den med grön huv) och det gamla ABU spöt i glasfiber. (det var modernt 1956!). Hade jag haft hans första spö i stål kvar hade jag valt det!!!
Denna utrustning är fullständigt ovärderlig. Kan inte köpas för pengar.
Ett alternativ kunde vara Amb IVCB och ett custombygge från Hardy.
Rapala: jag håller med om att ha namnet inskrivet på spöt är fräckt! Men va fan det finns ju märkpennor....
...sätt igång och kladda!!!
Kladda hit och kladda dit, ingraverat ska det vara, punkt slut!
En Ambis Eon sport och ett G lomis jerkspö medium
El Crapone
2003-04-03, 12:38
Det hade inte varit fel med ett Shimano Antares 11' som spö och sen som rulle en Shimano Stella Millenium 4000...
efter detta så skulle man kasta ut en Rapala super fat rap eller en zalt och efter 5 vevtag skulle en 28kg tung gädda hugga...
schlusser
2003-05-01, 22:34
Rullen skulle helt klart vara Stella Millenium eller Stella
Jag skulle nog köra med det jag har. En Mörrum 5600 och Pike Furusund. Om det inte är fiske i minusgrader då skulle jag köra med en EON 5600 istället.
lillgustaf
2003-05-02, 00:01
skulle nog valt shimano beastmaster spö och stella millenium+ några hundra meter fireline
Jag e tråkig; skulle köra med det jag har i dag.
Men jag tycker att Åsunden har en poäng.
Vem skulle inte vilja dra upp en öring på 2/2,5 kg(eller givetvis adra grövre fiskar) på farsans gamla antika pryttlar.
Vicken känsla:::::::::::::::::::::::::::::::
Originally posted by Cello
Jag skulle nog köra med det jag har. En Mörrum 5600 och Pike Furusund. Om det inte är fiske i minusgrader då skulle jag köra med en EON 5600 istället.
hehe, har du koppat mitt utrustningsval? (japp även reserv eon)
Fast varför mörrum 5000 strlk, finns det nån anledning?
//K
Fast till lite tyngre gäddspinn skulle en Van Staal 100 ( http://www.vanstaal.com/Spinning_Reels/VS_100.html ) med ett G-Loomis 10'6" ( http://spincast.gloomis.com/default.asp?Target=Catalog&Family=Salmon+-+Steelhead&Subfamily=Steelhead+Rods ) sitta fint :headbang:
Originally posted by cico
hehe, har du koppat mitt utrustningsval? (japp även reserv eon)
Fast varför mörrum 5000 strlk, finns det nån anledning?
//K
Tycker helt enkelt den rymmer lagom med lina. Många kör med 6000 men jag ser ingen direkt anledning till det.
jag skulle välja en shimano stella millenium och ett spö av den dyrare valören.
Fick jag välja hade jag gjort som Rapala o valt en Van Staal. Ser hur grym ut som helst!!
Hade tagit ett fint Kevin Nash karp/gädd spö för flera tusen och en skitfin o dyr Baitrunner från Shimano.
sen kunde jag både fiska gädda och Karp me de!