handdator

Visa fullständig version : Dalarna(Åsgarn)

Mysche
2006-03-13, 22:40
Jag känner inte till Dalarna speciellt bra och skulle vilja veta lite kring t ex Åsgarn om det är bra fiske där osv?
Kan det gå in Harr, öring och andra fiskar än bara våra gamla hederliga fiskar som gädda och abborre i sjöarna som är ihopkopplade med alla dessa åar?
Brukar det finnas kräftor i sjöarna i Dalarna?

Jag har ingen aning om fisket där uppe men har en kompis som nyss köpt ett ställe där omkring och skulle vilja veta lite bara.

grindpalm
2006-03-14, 08:33
Harr och öring är det lite dåligt med i de trakterna, men du har ju Tyttbo-området som bara ligger ett par mil därifrån. Där kan väl vara trevligt älvfiske efter både harr och öring.
I övrigt kan du ha ett fruktansvärt bra fiske efter i stort sett alla vanliga arter. Från Fors så har du Dickasjön, slåtterängsån, Bollsjön och Bäsingen, som alla sitter ihop med varandra och Dalälven. Bäsingen är rätt så stor sjö men håller stor fisk av alla predator-arter, även ål! Dickasjön och slåtterängsån håller stora braxnar, stor sarv, stor mört och fina sutare.

Vid kraftstationen i Näs har du fina vatten för bottenmete efter gös och i
Bysjön nedström har du bra trollingfiske efter densamme.

Dalälven är nog dåligt utforskad och kan ge otroliga fångster om du hamnar rätt.

De flesta sjöar håller signalkräfta.

Du har kommit till ett paradis! :buga:

teamflatline
2009-12-25, 16:35
åsgarns sjön är helt död nästan på gädda under sommaren! men det är lite märkligt för jag pratade med en gammal fiskare som fiskat där på sommaren och han sa att det enda draget som funkar i sjön är röd/vit hi-lo abu wobbler!
hahaha eller hur tänkte jag och åkte ut ! och jag provade allt i hela lådan! men ingen fisk i båten! då grävde jag fram en gammal röd/vit hi-lo och efter andra kastet började en våg av hugg! helt otroligt men sant!

vinterfisket på åsgarn är bra om man sitter rätt!

ska man ha grov gädda så ska man sitta i "flaskhalsen" som den kallas nästan högst upp i nordliga änden!

lycka till : mvh team flatline

skit fiske på er

octa
2010-01-13, 14:47
Va fan säger du Fredde?
Jag hade bästa fisket på många år i Åsgarn förra året! aven nu i vinter har det gått väldigt bra.
Det gäller att KUNNA! :blah:

Skitfiske!

DiemPerdidi
2010-07-05, 14:53
Nog är det bra fiske i Åsgarn allt!
Finns gott om både gädda och abborre, oavsett årstid :P

Är väl kanske inte nå jätteborrar (Vad jag har märkt hittils iaf) men någorlunda grov gädda går de iaf där :appl:

Mickemagic
2010-10-08, 20:26
Höstfiske på Åsgarn är grymt!!