handdator

Visa fullständig version : HÖööööööööööööö........

Sturgeon
2003-04-06, 20:43
I den kraftiga blåsten mot bättre vetande och med risk för livet tog jag och Raniceps en kortare tur till kusten.

Prima väder med undantag för vinden.

Lyckades få tre napp, alla var så vänliga och följde med upp, Ranis var inte sämre han.
Ett antal efterföljare kunde vi se i det klara vattnet.

En bild finns i galleriet.

Vänliga fiskehälsningar Keke

Edit: alla fick gå tillbaks i vattnet.

raniceps
2003-04-06, 20:52
Ja det var faktiskt ganska trevligt fiske trots vinden. Kan tillägga att det var typisk västkustsize på alla öringar, små mao. Men större är på gång, vänta bara.

Emil H
2003-04-06, 21:01
Kul:)

M.B
2003-04-06, 23:31
Ni fiskade i Gbg eller?

raniceps
2003-04-07, 01:17
Originally posted by M.B
Ni fiskade i Gbg eller?

Det är korrekt.

Åsunden
2003-04-07, 11:45
Kom igen grabbar! Berätta mer:

Var fiskade ni?
Vilka beten använde ni?
Upphängare? Vilken i så fall?

Dela med er av er enorma erfarenhet (och tur?) till den församlade menigheten. Tänk på oss stackare som fortfarande är utan havsöring...:oj:

raniceps
2003-04-07, 14:38
Originally posted by Åsunden
Kom igen grabbar! Berätta mer:

Var fiskade ni?
Vilka beten använde ni?
Upphängare? Vilken i så fall?

Dela med er av er enorma erfarenhet (och tur?) till den församlade menigheten. Tänk på oss stackare som fortfarande är utan havsöring...:oj:

Tur?!? Luck has nothing to do with it :)

Vi fiskade i Askimsfjorden, vill du veta exakt så kan vi ta det med PM :)

Sture körde med Samba och ett drag som hette Grizzly Coast (tror jag). Jag körde med Viking Herring, Fladens Viking Herring-kopior samt Toby. Tror mina tog på Toby (10 grams silver).
Personligen tycker jag betesvalet inte brukar vara så viktigt så här tidigt på säsongen, finns det öring i området så hugger dom det mesta. Dom har ju inte överdrivet mycket att äta så här års.

Körde inte med upphängare igår, från mitt håll var det mest pga lathet och den jobbiga blåsten.