handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om filmen "Svenskt Fiske - Havsöring" ?

Bergman
2003-04-09, 17:35
Med Ronny & Robert Andén alltså ... tänkte glutta på den ikväll. Har ni lärt er något av värde från den ?

Erik Hoffmann
2003-04-09, 18:05
Var ett tag sedan jag sag den men det jag minns utav den var bra. Daremot tycker jag att gaddfilmen var mindre lyckad och trollingfilmen efter lax kraver en del forkunskaper om trollingfiske for att man ska hanga med i filmens snack. Broderna kan verkligen fisket i sina vatten. Har sjalv varit ute med Ronny tva ganger for varfiske efter gadda. En trevlig kille med mycket fiskslem under naglarna. Kan rekommendera en guidad tur med dessa tva broder.
Svinga lugnt!

schlusser
2003-04-17, 14:02
deras film om abborre är i alla fall dålig, dom har slirbromsen på det absolut lösaste som går och typ bara jigg. det ser lite löjligt ut med den inställningen... dom tjänar inget på mothuggen efter som det bara skriker till och fisken märker nappast av det...
Det var en riktig B film.

Bergman
2003-04-17, 14:25
Efter att sett filmen så tycker jag som nybörjare att jag "lärt" mig grunderna iallafall. Helt ok film även fast den inte var vrålproffsig.

Zalt
2003-05-13, 20:30
Har inte sett den men tänkte köpa den, har gäddfilmen vilken jag håller med om inte är någon hit. Men ändå rogivande en kväll när man sitter o är grymt fiskesugen

MastaPike
2003-06-27, 20:56
mina erfarenheter från gäddfilmen är dåliga, men denna film kan ju vara annorlunda :)

Lincoln
2004-07-08, 16:57
haha gäddfilmen e ju skitkul ;) "ooo ibland då händer man fastnar bakom en STEAN....... som nu" hehehe nej dom e för roliga alltså :)

Montana
2004-07-25, 14:29
Vad tycker ni om Gösfilmen då?

Grishildan
2004-07-25, 14:56
Jag har sett gösfilmen två ggr, senast var bara för ett par dagar sedan. Jag ställer mig lite frågan till varför de använder nylonlina när de fiskar gös. När jag en gång i tiden började fiska gös så körde jag med nylon, men jag bytte ganska snabbt till spunnen. Resultatet blev att fångsterna ökade markant. Ofta är gösen bara där och stöter och med nylon lina så känner man inte det lika bra. Den töjer alldeles för mycket.
Och det jag verkligen inte kan föstå är varför man jiggar med nylon, det är ju totalt värdelöst. När man jiggar är ju huggen ännu mer försiktiga och då är ju en spunnen överlägsen. Sedan förstår jag inte heller varför de använder så lätt utrustning. Gösens käft är ju benhård och då gäller det att ha lite stomme i spöet så man kan driva in den där sketna jiggkroken så att den inte släpper.
Visst kanske kampen med 1,5kg´s gösarna inte blir lika häftig med ett tio fots spö, men man behöver inte oroa sig lika mycket för att kroken ska släppa.

Storfiskaren
2004-07-25, 16:05
Har den till salu ... det är med havsöring, gäddfiske etc på samma dvd ...

benji
2004-07-25, 16:37
svenskt fiske gädda var iaf inge bra

jerka!
2004-07-25, 17:58
jag tycker att den filmen är rent skit ! kul med trollingfiskade skärgårdsöringar... not !

MangeM
2004-07-25, 18:07
Originally posted by Grishildan
Jag har sett gösfilmen två ggr, senast var bara för ett par dagar sedan. Jag ställer mig lite frågan till varför de använder nylonlina när de fiskar gös. När jag en gång i tiden började fiska gös så körde jag med nylon, men jag bytte ganska snabbt till spunnen. Resultatet blev att fångsterna ökade markant. Ofta är gösen bara där och stöter och med nylon lina så känner man inte det lika bra. Den töjer alldeles för mycket.
Och det jag verkligen inte kan föstå är varför man jiggar med nylon, det är ju totalt värdelöst. När man jiggar är ju huggen ännu mer försiktiga och då är ju en spunnen överlägsen. Sedan förstår jag inte heller varför de använder så lätt utrustning. Gösens käft är ju benhård och då gäller det att ha lite stomme i spöet så man kan driva in den där sketna jiggkroken så att den inte släpper.
Visst kanske kampen med 1,5kg´s gösarna inte blir lika häftig med ett tio fots spö, men man behöver inte oroa sig lika mycket för att kroken ska släppa.

Sen att de enligt min uppfattning är två av landets skickligaste gösfiskare så spelar det ingen roll om de använder nylon eller inte. Pb på gös över tio kilo, och inte bara en fisk över 10 kilo heller, det talar för sig själv. De grabbarna vet definitivt vad de håller på med, generellt för det mesta av deras fiske.
Säg nån svensk fiskefilm som är bra.

suprasumo
2004-07-25, 21:23
I Finland råder den uppfattningen att man får mera gös då man jiggar med nylon än med flätlina. Låter otroligt men det är många erfarna gösfiskare som har testat detta och kommit fram till att nylon ger mera gös. Märkligt.

eNergy
2004-07-25, 23:21
alla filmer som de har gjort tycker jag suger! inget bra i dom.

christian
2004-07-26, 00:45
jag tycker inte det är något större fel i de...?

Om ni ligger på DC++ så ladda hem på fisketur med bård och lars...
de e för jävla roliga att kolla på =D tycker ja iaf

etuna_alex
2004-07-26, 17:29
alla svenska fiskefilmer är dåliga hehe =) utom bergmans sutar film hehe !