handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag köpa för spö!?

Ghunter
2006-05-11, 20:15
Hade tänk fiske efter mört, och annan fisk som inte blir så fruktansvärt stor :)
Är ute efter ett ganska mjukt, ingen flaggstång alltså, då det blir tråkigt att fiska mört med. Bottenmete var det tänk att spöt skulle vara lämpat till också. Några förslag? Ej så svinigt dyrt, då ekonomin ej kommer gå ihop sig då :cool3:

Odde
2006-05-11, 20:50
Finns många trådar om d, testa å sök. Finns en just nu som berör ämnet! :fiska3:

Ghunter
2006-05-11, 21:01
Finns många trådar om d, testa å sök. Finns en just nu som berör ämnet! :fiska3:

Mjo har sökt och sökt massor nu, tredje kvällen i rad. Så jag har tänk igenom det inna jag la upp en tråd, eftersom jag misstänkte att någon skulle just råda mig till det. Men har ej hittat något, en del feederspön, men de jag har läst om verkar ganska så kraftiga. Inget till mörtmete just.

jue
2006-06-05, 20:16
gör ett själv vet jag!Gör nästan alla mina spön själv,mest av norsk ek och bambu :fingers:

Kiwi
2006-06-05, 20:19
Jag skulle rekomendera fox avon quiver om du har stålarna. Sjuuukt skönt spö som är helt perfekt för mört och liknande. Kostar typ 1900:-...

Du behöver annars inte använda ett för lätt spö om du ska fiska lite större mör, dom är brutalt starka för sin storlek.

jue
2006-06-05, 20:33
hehe lyfte tråden me ett skitinlägg o så fick du napp direkt Ghunter ;)