Visa fullständig version : Mälaren
Första turen på Mälaren från båt.
11 gäddor upp 3 i topp 7.4 7.5 8.1 kg.
Klart fina vikter för att vara Mälare.
:)
Kanske skulle lägga med bilden oxå.:oj:
jag håller me..väldigt fina och stora för att vara mälaren..=) vart i mälaren tog du dessa?? och på vad??
grattis
Dom tog på Jerk fat flipper.
Och förhoppningsvis simmar dom kvar i Mälaren nånstans runt Bålsta.
Kanonkul å höra om ett finfint mälarfiske, inte alls en dålig svit idag. Grattis å fortsatt skitfiske. Imorrn blir det en liten attack till på de gröna:)
Push-Up skit fiske imorrn då lr rättare sagt idag :)
Vi sökte vikar där vinden legat på och fört in varmare vatten..
Kan ju inte säga att det var koden,men man tippar ju på det iaf.
På samma plats som vi typ tog alla fiskar på hade vi vart tidigare på morgonen å då var det 1.5 grader kallare i vattnet,då vart det bara 1.
Alla fiskar tog på under 2meters ljup.
Stabila ! Fan nu blev man ju ännu mer fiskesugen ... som tur är ska man ju ut en sväng imorgon- :D
härligt att se..
var själv nere vid hemma vattnet igår, bara en timme dock, men en gädda kom ialla fall up, 85 cm och 3.6 kg.. helt okej!
Jahadu, inte gick det som man vill idag direkt. Fisken lekte febrilt hela dagen. Såg flertalet fiskar som solgassade.osv. Fick två på svävande wobbler. En tanke som slog mig nu ang vatentempen. Ni har kallare vatten än vi. För fyra dagar sedan högg fisken hyffsat, men de senaste tre dagarna har de varit sjukt tröga, antar att de leker eller bara väntar på en partner för att leka med......Fick f.ö en snok på kroken idag, lite udda grejj asså :)
Vi va ute på samma ställe som igår,va assegt för oss oxå.
Vi fick 2 och hade några hugg å följen.
Tror det var den klena vinden som spela oss ett spratt idag..
Får se om vi får nått på Mån,annars får man ta det lungt ett tag tills dom lekt av sig.
Högg snoken hårt lr va det oxå bara petningar ;)
Grattis, Kråkan o Rudan. Mannen med målvaktsmuschen känner jag igen från car club. Jag var där o skrek rock n roll o lira munspel förr i världen. Går det att ta sig ut från aronsborgsviken med båt ännu? I förrgår låg isen.
Dr Arne; Den kommunala rampen är uppfräschad.Viken är isfri, ev kan en gnutta ligga kvar i Torestaviken.
//S (inte hockeymuschen)
Åsså kan jag för-rapportera om att Kråkan lyft och lämnat tillbaka ännu en mälargädda nu ikväll.Utlekt och på 7,4 kilo.Tydligen så var den låååååååång.
//S
Carrassius. Man är igenkänd, märker jag på ditt tilltal! He he. Jag antar att jag skulle känna igen dig också "live". Men nu är det ju ett par år sen man var i era hemtrakter. Folk förändras och det är omöjligt att känna igen nån på en bild.
Va ute en snabbtur efter jobbet igår,skulle terra ett par nya wobblers.
Haka på en Strike Giant orange tiger kasta i,veva max ett halvt vevtag då small det på en 7.4kilos utlekt madam.
Kolla masken mellan ögorna på henne :).
Bilden är från när jag lät henne gå tillbaks.
Nästa är tar jag henne när hon har rom.
Kråkan, kan du inte lägga upp bilderna i fotoalbumet också ? :)
här är leken i full gång och som hugger inte på något. kan ni ge mig ett exempel på någon bra "svävande" wobbler
Kör jerk,det äger.
Jo kan lägga in bilderna i fotoalbumet.
Tar det ikväll,fiske på G nu..
Ses skit fiske på er ;)
Svävande zalt är en utmärkt svävande wobbler! den nya modellen är faktiskt precis flytande utan tafs, så med en ca 30 cm tafs så blir den svävande!
Vart en tur med båten idag med efter jobbet.
Resultat 4.a gäddor och 1 gös.
Fiiina fisken ! Snälla ... lägg dom i galleriet istället eller både och går också bra. :)
Vart en lång tur i blåsten idag.
15 fisk upp med en topp på 6.0kg och en drös mellan 3-5 kg.
Grunt å åter grunt med typ en temp på 5 grader i pålandsvikar va det som gällde.
Nån mer som firrat i Mälarn idag ?
Ofan idag vart det första dan på länge utan fiske.
Va ett tag sen :)