handdator

Visa fullständig version : centrera vikt hål i jerk?!

Sn1rpex
2006-05-22, 10:27
har någon något bra tips på hur man ska få borrhålen centrerade i betena ?! tycker det är skit svårt att bedöma var mitten är på ett bete när kanterna är runda någon som kan hjälpa ?! mvh Paul

P A
2006-05-22, 10:33
Borra innan du rundar av kanterna så är det lite lättare.

oomiz
2006-05-22, 11:12
Detta fungerar troligtvis om sidorna är raka. Har iofs inte kommit så långt än med mina byggen.

Sätt en bräda på varje sida av betet. Sedan sätter du en blyertsprick mitt emellan brädorna. (använd linjal om ögonmått inte duger) Borra. Klart.

Sn1rpex
2006-05-22, 15:55
Detta fungerar troligtvis om sidorna är raka. Har iofs inte kommit så långt än med mina byggen.

Sätt en bräda på varje sida av betet. Sedan sätter du en blyertsprick mitt emellan brädorna. (använd linjal om ögonmått inte duger) Borra. Klart.
fint då skall jag testa detta tackar tackar

Badfish
2006-06-28, 00:20
Hmm.... Bra

nicketuta
2006-06-28, 11:11
prova bara dra ett streck i mitten från nosen till stjärten i mitten och sen borrar du mitt på strecket.Sen drar du två vågräta små sträck på nosen och på stjärten så det blir ett sträck då har du vart skruvöglorna ska sitta...

lycka till :rockbanan

sjögräs
2006-06-28, 13:14
eller så borrar du alt tar en ritspets på mittpunkten när jerkaiten är fyrkantig, så spelar det ingen rollhur mycket du slipar ner. där blyertsen går bort stannar borrhålen.

Andree
2006-06-28, 21:19
greppa pennan o sätt långfingret emot träbiten använd fingret som stöd när du ritar strecket på biten . vänd på betet och rita från andra sidan ,
du har nu fått 2 streck .. mitt imellan dessa streck är mitten

svårt att förklara. lätt att göra i praktiken