Visa fullständig version : Folk ifrån Jkpg-trakten?
Skulle va trevligt att få kontakt med lite likasinnade ifrån trakterna kring Jönköping....Kul att dela med sig av tips m.m! :)
Finns nån här?
oj det var inte många! =)
Jag är från jönköpingstrakten:D
qvarnis25
2004-05-12, 17:12
De är en del här, men vi är väl lite blyga kankse..! =9
jag går på högskolan så jag bor i jönköping för det mesta
men nu har jag snart sommarlov!
Jo jag finns här nere oxå. Det är en del ifrån jkpg trakten men jag håller mig på min sida vättern för det mesta om det inte gäller gösen då förstås.
qvarnis25
2004-05-12, 19:44
Ja, varför gör du de "limpan"? Bara mkt sämre ju... =P
OT
Vet du om dom har fått bra i ryssby iår?
Här var det JKPG med .....
JonteJsson
2004-05-15, 07:02
Hyffsat nära :D
Discharged
2004-05-19, 20:34
ganska mycket mitt i jkpg...
Christoffer
2004-05-19, 23:37
Trädgårdsgatan, snett över Arena..
Rosenlund...
Var fiskar ni då?
Åkerberg
2004-05-24, 18:19
jkpg här med!
qvarnis25
2004-05-24, 20:32
Originally posted by Rojjan
Rosenlund...
Var fiskar ni då?
Efter vilken art?
"Vi", de som jag fiskar med, härjar runt lite varstans i länet, ibland längre resor både i och utanför småland.
Originally posted by qvarnis25
Efter vilken art?
"Vi", de som jag fiskar med, härjar runt lite varstans i länet, ibland längre resor både i och utanför småland.
Gös? Abborre?
Själv är man mkt i Ryssby, Nätaren Ylen o drar gös.
Abborre, då är det Vixensjöarna, Bunn, Hästsjön o massa småsjöar som gäller.
¨Gös sjöarna är ganska givna dvs många är redan kända. Abborresjöarna är inte så "upptäckta" ännu på västersidan. Hillen brukar ju lämna fin fisk varje år men sen finns det många vatten som du kan utforska.
Frun ska på kurs till Sunds Herrgård. Vid L.Nätaren.
Hon gnäller om att det är mitt i "oävla" i djupaste smålands skogar, inget att göra mer än att jobba.
När jag berättade att många av oss skulle mer än gärna lägga massa timmar i de trakterna i vår jakt efter drömgösen skakar hon bara på huvudet och tittar på mig med den där konstiga blicken. "äru knäpp eller?"
Tur att vi är olika!
(Varit gifta i 18 år)
Originally posted by Linålen
Frun ska på kurs till Sunds Herrgård. Vid L.Nätaren.
Hon gnäller om att det är mitt i "oävla" i djupaste smålands skogar, inget att göra mer än att jobba.
När jag berättade att många av oss skulle mer än gärna lägga massa timmar i de trakterna i vår jakt efter drömgösen skakar hon bara på huvudet och tittar på mig med den där konstiga blicken. "äru knäpp eller?"
Tur att vi är olika!
(Varit gifta i 18 år)
Ja Lillenätaren ät GRYM på gös...
Mariebo.. Fast man e ju i hela stan å ränner.. :P
Rockarn91
2006-02-11, 22:38
Jag bor också i JKPG 200m från vättern ungefär!!
Har väl ca 3 mil till Jkpg. :buga:
Gnuttepop
2006-02-14, 11:43
Jag skulle gärna vilja lära känna några tokiga fiskare! Köra nåt kul fiske nån gång ihop. tycker att det kan bli ganska segt att fiska själv faktiskt!
Speciellt om man ska iväg till ställen man aldrig varit på innan. Jag trollar mest i vättern(nästan enbart i södra delen)
:headbang:
Fredrik j
2006-02-14, 12:21
Bor i Eksjö ca:6 mil söder om jönköping.
Vet ni vad det är för skillnad på HIV och HV 71?
HIV utvecklas det gör inte HV :rockbanan
Jag ställer på att försöka få ihop en träff när jag är i stan.
Gnuttepop
2006-02-15, 10:08
Skulle vara kul!
vad fiskar du för något nu då?
jerkmaster_2
2006-02-15, 11:26
Jag skulle gärna vilja lära känna några tokiga fiskare! Köra nåt kul fiske nån gång ihop. tycker att det kan bli ganska segt att fiska själv faktiskt!
Speciellt om man ska iväg till ställen man aldrig varit på innan. Jag trollar mest i vättern(nästan enbart i södra delen)
:headbang:
Du har fått ett PM.