Visa fullständig version : Regnbågsmete
Hej.
Någon som kan ge mig lite bra tips för regnbågsmetet. Jag kan se fisken simma runt i solen men hugger gör de inte. Hur ser era tackel ut, vad har ni för beten, andra tips?
Jag har en Gamakatsu krok med daggmask och ett glidflöte.
Hugger de inte kan du ju testa dynamit...:D
lillgustaf
2003-04-25, 10:31
testa ha en väldigt liten krok ok mkt mask (hängande) från kroken. Annars pröva med något annar en mask typ sandmask kanske maggot också
Originally posted by rapala
Jag har en Gamakatsu krok med daggmask och ett glidflöte.
Hugger de inte kan du ju testa dynamit...:D
Haha! Dynamit fungerar i alla fall! ;)
JD prova med fluga, då kanske dem nappar...
ja använder räka för det mesta och det funkar väldigt bra.
Jag har metat ett par gånger och då använt räka. det har fungerat kanon. Om du har oskalade räkor kan du alltid slänga ut skalen runt flötet så de ger extra doft i vattnet.
Om man använder de färdigskalade kan man lika gärna köra med blank krok..... oskalade som man själv skalar är överlägset... Och låt det inte ligga stilla som de flesta andra, utan ta hem det ca 1m med kanske 30s mellanrum.... Mitt tackel består av: Kamazan wide gaap strl 6, ca 0.5m 0.22 stroft, lekande, gummipärla/lyspärla, kulsänke, flöte.... som huvudlina har jag 0.13 PowerPro.
botten- eller flötmete med räka + majs. Liten krok.
lillgustaf
2003-04-25, 21:19
foppa det märks att du kommer från stockholm
Originally posted by lillgustaf
foppa det märks att du kommer från stockholm
Hur märks det?
Originally posted by Stizostedion
Hur märks det?
Undrar jag också!
El Crapone
2003-04-26, 01:07
Japp, mete går bra med skalade räkor.. men jag tycker att du ska testa flugfisket efter dom! det är såå kul, jag låvar!
lillgustaf
2003-04-26, 10:00
stockholmare kör oftast med power pro :)
Power Pro fiskar nog en hel del med, inte bara sthlm'are....
Originally posted by Foppa
Om man använder de färdigskalade kan man lika gärna köra med blank krok..... oskalade som man själv skalar är överlägset... Och låt det inte ligga stilla som de flesta andra, utan ta hem det ca 1m med kanske 30s mellanrum.... Mitt tackel består av: Kamazan wide gaap strl 6, ca 0.5m 0.22 stroft, lekande, gummipärla/lyspärla, kulsänke, flöte.... som huvudlina har jag 0.13 PowerPro.
Hej.
Tack för teckningen. Vad är krumeluren på linan strax ovanför kroken?
dom flesta jag känner kör med PowerPro numera,förut var det Fireline!
lillgustaf
2003-04-26, 14:31
men dom som kommer mer söderut en västernorrland
trodde han märkte foppa var från stockholm för det står höger om hans inlägg.
Sturgeon
2003-04-26, 18:06
Originally posted by Lazinko
Tack Lazinko, du gör livet värt att leva...
Originally posted by Lazinko
Men snälla Lazinko! Kolla in alla inlägg så du vet vad du kommer med för kommentarer! Han syftade på att det märks att han är från stockholm pga att han kör med Power Pro!
Jag säger som jag har sagt förr läs ordentligt så blir det inga missförtånd!